Auteur Topic: ->> Lees dit eerst <<- Newbie & Noobs  (gelezen 8050 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
->> Lees dit eerst <<- Newbie & Noobs
« Gepost op: ma, 02 feb 2009, 19:31:40 »
Welkom op ons forum(pje).

Een paar kleine tips, voor je begint, om jouw verblijf nog aangenamer te maken.

1) Zoeken.
Gebruik toch vooral de zoekfunctie.  Veel vragen zijn al beantwoord. Vragen naar de bekende weg wordt niet door iedereen op prijs gesteld.
Tip: Het zoekvenster, rechtsboven, zoekt in dat deel van het forum dat je op dat moment bezoekt.  Wil je het complete forum doorzoeken, klik dan eerst even terug naar de startpagina. Wil je alleen in de advertenties kijken, ga dan eerst naar de advertentie-sectie en geef daarna pas je zoekterm op.

2) Je eigen naam invullen
Ben je aangemeld op het forum? Stel dan je eigen echte naam in het vakje  ' Persoonlijke tekst '.  
Klik bovenaan op ' Profiel ' en surf verder naar ' Forum profiel instellingen ' in het linker menu. ( of klik hier )

3) Stel jezelf voor
Ben je fris aangemeld? Stel je dan even voor in het voorstellen gedeelte
Mensen praten liever met iemand die ze al een klein beetje kennen. Weten wat voor vlees er in de kuip zit. Open je eigen voorstel topic hier

4) Gebruik leestekens / ABN.
Niet iedereen is van de BrEeZaH generatie; Respect voor de oudere medemens; er lopen hier 30+'ers rond! Als je eenmaal 18+ bent, mag je hier je best doen om jezelf verstaanbaar te maken.

5) Hoe ga je met elkaar om?
In een geweldig topic, opgezet door RoelG ( -klappen- ) kan je van alles lezen over hoe je te gedragen op een internet forum zoals het onze. http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5998.0.html

Meer ideeen voor deze thread? Meld het hieronder!
« Laatst bewerkt op: wo, 02 sep 2009, 05:03:08 door Mark »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: ->> Lees dit eerst <<- Newbie & Noobs
« Reactie #1 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 20:07:44 »
Is het misschien ook mogelijk dat je dit als allereerste ziet als je bent aangemeld op het forum? Dus dat je dit bericht meteen te zien krijgt als je je hebt aangemeld. Weet niet of dit mogelijk is....het is maar een idee.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: ->> Lees dit eerst <<- Newbie & Noobs
« Reactie #2 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 20:33:47 »
Ja, mijn gedachte ook.

RoelG z'n voorstel ' Hoe praat ik op een forum ' zou ook standaard leesvoer moeten zijn.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken