Auteur Topic: 1.6 16v  (gelezen 8010 keer)

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
1.6 16v
« Reactie #45 Gepost op: za, 15 jan 2005, 13:40:09 »
vooral voor de wirwar die je uiteindelijk draadje voor draadje ergens weg moet zien te werken, zodat het blokje en de rest het naar behoren doet....

Ik krijg nu al de kriebels, doe mij maar sleeptuimelaar met contactpunten en carbs......

hmmmmm, dat riep ik ook! totdat ik om de drie maanden weer punten moest stellen! nu hall ontsteking: geen problemen meer! je wordt er trouwens wel heel handig in: ff niets te doen op het werk: puntjes!
trotse mama!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
1.6 16v
« Reactie #46 Gepost op: za, 15 jan 2005, 14:38:09 »
AJV uit een polo 6N (dus niet de 6N2) gti gaat prima met 085 bak.
*edit* en ditmaal weet ik 't zeker: deze combi heb ik namelijk zelf. -naughty-
En Michiel en Richard......

ik heb er een atv van g40 achter hangen. (maar dit weet ie al via mail)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1.6 16v
« Reactie #47 Gepost op: za, 15 jan 2005, 17:56:55 »
Misschien moest ik ook maar eens zo'n transplantatie doen: Als ik z'n wirwar van draden zie, krijg ik er al helemaal zin in :)

Voor mij nooit meer!

Hoewel.. er komt ooit wel een turbo of compressor in de groene  -naughty-  

Megasquirt misschien?  -klus-   -wanker-

ander chippie is ghenoeg alhoewel de originele injectie de turbo best vreet als je een wide band lamda sonde plaatst
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
1.6 16v
« Reactie #48 Gepost op: za, 15 jan 2005, 18:10:10 »
Rothe motorsport haalt er 222 pk en 318 Nm (begrensd!) koppel uit.

Blokkie heeft dan wel even wat meer aanpassingen dan alleen 'n chippie en dan hebben we het over een AVY.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1.6 16v
« Reactie #49 Gepost op: za, 15 jan 2005, 18:14:20 »
je zou ook de injectie van g60 kunnen toe passen (hint)met ander chip .
zou nwel de alu inlaat nemen en daar dan de gasklep van een golf3 2l opzetten .anders gaat het niet goed komen .om die 222 pony powers te voorschijn te halen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #50 Gepost op: za, 15 jan 2005, 20:40:00 »
ik had in gedachte om een injectie en trothle bodies te nemen van DTA , haltech of iets dergelijks
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1.6 16v
« Reactie #51 Gepost op: za, 15 jan 2005, 20:45:10 »
kms is 1300 euro fase 1
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #52 Gepost op: za, 15 jan 2005, 22:40:06 »
kms is 1300 euro fase 1

kms? heb ik nog niet van gehoord,1300€? is dat compleet met gaskleppen en injectors bij ?? is dat een goed systeem?
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #53 Gepost op: zo, 16 jan 2005, 00:47:00 »
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #54 Gepost op: zo, 16 jan 2005, 10:34:35 »
dj sjonk bedankt voor de links.

zijn dit bekwame mensen of is het niet aan te raden om daar te gaan?
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
1.6 16v
« Reactie #55 Gepost op: zo, 16 jan 2005, 10:46:51 »
Zou 't niet weten, lijkt mij dat 't professionals zijn.
Maar Michael (lees: Serge -klus- ) is dit spul in z'n blauwe Derby aan 't bouwen.
Denk dat deze mannen er wel wat over kunnen vertellen.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
1.6 16v
« Reactie #56 Gepost op: zo, 16 jan 2005, 12:04:24 »
kronenburg is zeer bekend met dta want volgens mij komt het van hem af -dunno- kan me vergissen.
trottle bodies doet hij ook veel maar dan meestal op opel motoren...
wat betrefd injectie ik rijdt zelf met g40 rail maar met g60 injectoren -naughty- alleen de andere chip is nog niet aanwezig...$$$
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
1.6 16v
« Reactie #57 Gepost op: do, 04 aug 2005, 12:45:40 »
Ja, topic gevonden....ff afstoffen......uche uche......
Kwam ter sprake op pch forum, verzamelde lijstje ook maar es hier droppen:

1.6 16v Polo/Lupo GTI:

-Polo 6N GTI limited Edition, motorcode AJV, bakcode DTX, produktie 08-1998 t/m 12-1999
-Polo 6N2 GTI, motorcode ARC, bakcode ETG, produktie 11-1999 t/m 09-2001
-Polo 6N2 GTI, motorcode AVY, bakcode ETG, produktie 05-2000 t/m 02-2001
-Polo 6N2 GTI, motorcode AVY, bakcode FFW, produktie 02-2001 t/m 09-2001
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode FHE, produktie 06-2000 t/m 04-2002
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode FUT (6-bak), produktie 04-2001 t/m 04-2002
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode GEZ (6-bak), produktie 05-2002 t/m 05-2003
-Lupo GTI, motorcode AVY, bakcode GPF (6-bak), produktie 01-2003 t/m 03-2003
-Lupo GTI (modeljaar 2004>), motorcode AVY, bakcode GSN (6-bak), produktie 06-2003>
-Lupo GTI (modeljaar 2004>), motorcode AVY, bakcode GVX (6-bak), produktie 08-2003>

Zo vanaf plaatjes beoordeeld: Lupo-bakken (type 02x) passen dus niet plug&play.
DTX bak dus wel: heeft Michiel.
Blijven alleen bakcode's ETG en FFW over: ziet eruit als 085 bak.
Bevestigingspunten bovenste baksteun zijn aanwezig.
Dekseltje bij 5e versnelling ziet er hetzelfde uit.
Of zoals Serge eerder in deze topic bedoelde:
koppelingshuishelft anders dan rest van de bak, om passend te krijgen op motorcode's ARC en AVY?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
1.6 16v
« Reactie #58 Gepost op: do, 04 aug 2005, 13:04:13 »
Leuk: ontdekkingsreis door tante etos en ome edgar.
Ik ben eruit: bakcode's ETG en FFW zijn ook type 085 bakken.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
1.6 16v
« Reactie #59 Gepost op: ma, 22 aug 2005, 13:37:18 »
Zo vanaf plaatjes beoordeeld: Lupo-bakken (type 02x) passen dus niet plug&play.
DTX bak dus wel: heeft Michiel.
Blijven alleen bakcode's ETG en FFW over: ziet eruit als 085 bak.
Bevestigingspunten bovenste baksteun zijn aanwezig.
Dekseltje bij 5e versnelling ziet er hetzelfde uit.
Of zoals Serge eerder in deze topic bedoelde:
koppelingshuishelft anders dan rest van de bak, om passend te krijgen op motorcode's ARC en AVY?

Deze discussie nog es oplaaien.

Motorcode AVY ligt dus in polo EN lupo.......ik neem aan dat deze hetzelfde zijn.
Alleen in polo 6n2 ligt er een 085 achter en bij de lupo een 02x.
Maar dan zal die 085 bak in de polo aan de AVY een aangepaste zijn?

Snap er geen reet van.......maar ben wel nieuwsgierig -naughty-