Auteur Topic: tikken bij inveren  (gelezen 1288 keer)

Offline Fr@nk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
tikken bij inveren
« Gepost op: do, 05 feb 2009, 11:18:41 »
Heb al een keer gevraagd hoe het zit maar heb de oplossing nog niet gevonden.
Ik heb dus een verlaging gemonteerd en toen kwam het probleem. Heb alles nog nagekeken en gecontroleerd op speling maar ik kon niks vinden.

Heb een filmpje gemaakt om het te verduidelijken.

http://www.youtube.com/watch?v=ESJmankm_KA

Het tikt bij het inveren. Op een vlakke weg merk je er niks van alleen bij kuilen en klinkerwegen.

Iemand ideen?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: tikken bij inveren
« Reactie #1 Gepost op: do, 05 feb 2009, 11:23:25 »
zit je schokdemper wel goed opgesloten in de veerpoot?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: tikken bij inveren
« Reactie #2 Gepost op: do, 05 feb 2009, 11:27:24 »
Ik zou de auto ff op een paar blokken oid zetten, er onder gaan liggen en een ander de auto in laten veren. Kan je zien/horen, wat er fout gaat.
Lik my de aaien.

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: tikken bij inveren
« Reactie #3 Gepost op: do, 05 feb 2009, 11:57:22 »
Voor zover ik iets kan horen lijkt het alsof er bovenop iets tikt.
Zou het kunnen dat de opsluitmoeren op de zuigestang van je schokdemper niet goed vast zitten?

Want dan zouden je veerschotels kunnen "kantelen" en tikken.  -wtf-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: tikken bij inveren
« Reactie #4 Gepost op: do, 05 feb 2009, 13:18:38 »
zit je schokdemper wel goed opgesloten in de veerpoot?

dit is wat ik ook dacht, de moer wel goed vast gedraait tijdens het monteren!! -klus-
of iets verkeerd om gemonteerd!! -dunno-

de veer klemt goed tegen de veerschotel?
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Fr@nk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Re: tikken bij inveren
« Reactie #5 Gepost op: do, 05 feb 2009, 13:34:45 »
Het was dus wat jullie zeiden. De bout die de demper in de veerpoot houd zat niet vast.
Kon hem nog klein stukje strakker trekken. Dus het is opgelost :)

Bedankt!

Nou heb zag ik dat die hoes achter de schijf vol met vet zit. Die zal dus kapot zijn, is dat een as hoes?
Latig om te vervangen?

Offline Fr@nk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Re: tikken bij inveren
« Reactie #6 Gepost op: do, 05 feb 2009, 13:36:07 »
foutje
« Laatst bewerkt op: do, 05 feb 2009, 13:38:41 door Fr@nk »

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: tikken bij inveren
« Reactie #7 Gepost op: do, 05 feb 2009, 14:16:59 »
is het de hoes die om het draaigewricht zit?   Harmonica vorm

http://hoopje.nl.eu.org/leliondor/DSCF1574.JPG

Offline Fr@nk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Re: tikken bij inveren
« Reactie #8 Gepost op: do, 05 feb 2009, 14:39:27 »
!e hoes achter de schijfrem zeg maar.
Nou slingert hij er vet uit. Volgens de verkoper bij de Velba was het een ashoes.

zaterdag wordt hij vervangen.

( de hoes in de post hierboven is een aandrijfashoes toch? )

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: tikken bij inveren
« Reactie #9 Gepost op: do, 05 feb 2009, 14:41:49 »
!e hoes achter de schijfrem zeg maar.
Nou slingert hij er vet uit. Volgens de verkoper bij de Velba was het een ashoes.

zaterdag wordt hij vervangen.

( de hoes in de post hierboven is een aandrijfashoes toch? )

Hmm....volgens mij zijn beide hetzelfde.
De aandrijfas zit toch achter de remschijf...Anders heb ik geen idee waar je het over hebt.

enne, als het vet er uit slingert.
Liever niet meer mee rijden. Anders moet je nog veel meer vervangen dan alleen een hoes. Hij loopt dan namelijk 'droog'

Offline Fr@nk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Re: tikken bij inveren
« Reactie #10 Gepost op: do, 05 feb 2009, 14:44:42 »
Jaa ik rijd er verder ook niet meer mee. Bedankt voor de info iig!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: tikken bij inveren
« Reactie #11 Gepost op: do, 05 feb 2009, 14:51:02 »
Geen punt.
Ging er ook vanuit dat je dat niet deed, maar liever onnodig gewaarschuwd als een 'had ik maar'  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: tikken bij inveren
« Reactie #12 Gepost op: do, 05 feb 2009, 15:29:12 »
Vet dat er uit slingert is 1, rommel die erin komt is 2.

Ook zonder een surplus aan vet kan je nog wel rijden.. maar als er zand in komt, of de boel echt droogloopt, dan wordt je niet blij.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: tikken bij inveren
« Reactie #13 Gepost op: do, 05 feb 2009, 15:50:13 »
Vet dat er uit slingert is 1, rommel die erin komt is 2.

Ook zonder een surplus aan vet kan je nog wel rijden.. maar als er zand in komt, of de boel echt droogloopt, dan wordt je niet blij.

Yep. het lastige is om rijdend er achter te komen dat een van de twee gebeurt. :)
Naast een geluid dat je hinderlijk duidelijk maakt dat je nu te laat bent  :D :D
Heb zelf ook nog wel eens een stukje doorgereden naar een garage.
Maar dagelijks nog even naar je werk lijkt me niet verstandig.

Offline Fr@nk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
Re: tikken bij inveren
« Reactie #14 Gepost op: do, 05 feb 2009, 17:46:05 »
Ben net tegen een andere iets aangelopen.
Ik had hem dus even in de garage gezet vanmiddag.
Nou zag ik dat hij olie lekte aan de kant van de distributieriem.
1 druppeltje, maar is natuurlijk nooit goed.

Nou bleek dat 1 boutje van de carterpan gewoon half eruit was.
Kon moeilijk zijn of het lekker daar vanaf kwam maar daar ga ik wel vanuit.
Hoop dat het hiermee is opgelost, ik houd het iig even in de gaten.

Hoe kan zo'n boutje er nou uit gaan? Trilllen lijkt me?
Iemand dit al een keer eerder meegemaakt?