Auteur Topic: Motor polo 3 demonteren.  (gelezen 3406 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #15 Gepost op: za, 07 okt 2006, 12:10:16 »
Wacht ff: ik pak even mijn vraagbaak er bij.
 -wanker-


Ligt er aan wat je voor blok hebt. Neem aan dat het een HZ is, een 1.0 met carb. zorg ook voor de juiste bougies.
Wederom de vraagbaak: bosch W7DTC, BERU 14-7DTU, Champion N7BYC met elektrodenafstand 0.7-0.9mm

Zit er een vacuumvervroeger op: zorg dan dat je deze loshaalt bij het afstellen van de ontsteking.

ongeveer 5graden voorontsteking is wel ok om mee te beginnen. Zet op het oog de ontsteking op deze positie. Als je al een lamp hebt, dan moet je hem daar mee fijnafstellen.

Nogmaals: je zult versteld staan hoe vaak je een vraagbaak nodig hebt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #16 Gepost op: za, 07 okt 2006, 14:05:59 »
Iedereen weet toch uit z'n hoofd dat t 6 graden is?

Sterker nog: Links, bij de distributieriem, bij het visje.. is 't ene streepje de 'BDP' en het andere streepje '6 graden voor'

(streepje wat richting achterkant van t blok staat, is 6 graden).

Poehee, en nu terug de klusschuur in..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #17 Gepost op: za, 07 okt 2006, 14:07:49 »
Wacht ff: ik pak even mijn vraagbaak er bij.
 -wanker-


Ligt er aan wat je voor blok hebt. Neem aan dat het een HZ is, een 1.0 met carb. zorg ook voor de juiste bougies.
Wederom de vraagbaak: bosch W7DTC, BERU 14-7DTU, Champion N7BYC met elektrodenafstand 0.7-0.9mm

Zit er een vacuumvervroeger op: zorg dan dat je deze loshaalt bij het afstellen van de ontsteking.

ongeveer 5graden voorontsteking is wel ok om mee te beginnen. Zet op het oog de ontsteking op deze positie. Als je al een lamp hebt, dan moet je hem daar mee fijnafstellen.

Nogmaals: je zult versteld staan hoe vaak je een vraagbaak nodig hebt.

Het enige dat men broer als ex mekanieker nu niet weet is de ontsteking ervan,de rest weet hij wel.VW heeft voor hem geen geheimen meer om er een motor van te demonteren.
Dit is zijn 5de vw motor swap dat hij al doet,enkel ging het de vorige 4x over een diesel versie.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #18 Gepost op: za, 07 okt 2006, 15:54:58 »
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-

Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven  met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :

koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp


En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.

En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.

Om je op deze vraag nog maar van antwoord te voorzien...

De reden dat wij dat doen is ten eerste dat een koppakkingsset hier in Nederland iig geen 160 euro kost. Ten tweede ken ik mijn blok graag. Bij een nieuw blok, weinig km's of niet, weet je nooit wat ermee is gebeurd, hoe betrouwbaar de verkoper ook mag zijn.

VOORBEELDJE:
Ergens anders lees je in het forum dat iemand z'n 2f wil inruilen tegen een 2. Dat zou ik wel willen maar ik denk er toch eerst 10 keer over na, want de 2 (uit '87) die ik te ruil aan heb geboden heeft mij nog nooit in de steek gelaten ondanks dater al wat km's op staan. Ik weet niet hoe dat met die 2f (uit '92) zit ook al heeft ie veel minder km's.

Met andere woorden, ik ga liever voor bekend en betrouwbaar dan dat ik eeuwig blokjes blijf wisselen totdat ik een goeie heb. (punt)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #19 Gepost op: za, 07 okt 2006, 18:10:34 »
Juust.


Ehmz...


Citaat
Hebben jullie soms geen link waar ik meer info kan vinden over het demonteren van de motor uit een polo 3 coupe?
We beginnen namelijk dit weekend al een beetje aan de motor van onze polo en zouden dus wel graag een beetje weten hoe en waar we alle vijzen en bouten enzo vinden.


Citaat
Het enige dat men broer als ex mekanieker nu niet weet is de ontsteking ervan,de rest weet hij wel.VW heeft voor hem geen geheimen meer om er een motor van te demonteren.
Dit is zijn 5de vw motor swap dat hij al doet,enkel ging het de vorige 4x over een diesel versie.


 -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #20 Gepost op: za, 07 okt 2006, 19:17:30 »
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-

Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven  met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :

koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp


En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.

En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.

ik spendeer liever 300 euro in het 160000 blok ,deze is materiaal technisch beter gezet en dus beter geeigend voor revisie en tunen .
 laat jij mij maar dom vinden ,ik lach altijd het laatste
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Charles

  • Non-Register lid
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #21 Gepost op: za, 07 okt 2006, 19:54:08 »
-nana-

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #22 Gepost op: za, 07 okt 2006, 20:53:29 »
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-

Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven  met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :

koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp


En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.

En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.

Om je op deze vraag nog maar van antwoord te voorzien...

De reden dat wij dat doen is ten eerste dat een koppakkingsset hier in Nederland iig geen 160 euro kost. Ten tweede ken ik mijn blok graag. Bij een nieuw blok, weinig km's of niet, weet je nooit wat ermee is gebeurd, hoe betrouwbaar de verkoper ook mag zijn.

VOORBEELDJE:
Ergens anders lees je in het forum dat iemand z'n 2f wil inruilen tegen een 2. Dat zou ik wel willen maar ik denk er toch eerst 10 keer over na, want de 2 (uit '87) die ik te ruil aan heb geboden heeft mij nog nooit in de steek gelaten ondanks dater al wat km's op staan. Ik weet niet hoe dat met die 2f (uit '92) zit ook al heeft ie veel minder km's.

Met andere woorden, ik ga liever voor bekend en betrouwbaar dan dat ik eeuwig blokjes blijf wisselen totdat ik een goeie heb. (punt)

De verkoper is een kameraad van men broer,en heeft de motor zelf mee gemonteerd toen in de polo waarvan hij nu uitkomt,en men broer weet precies wat er met die motor aan de hand was.
De motor is eigenlijk gekocht op volgende manier :

Men nicht en haar vriend waren op een weekend met de moto,er op uit getrokken.
Op gegeven moment zien ze een polo 3 coupe staan gans achteraan bij elkaar.
Men nicht haar vriend is via via dan in contact gekomen met die eigenaar van die polo,en die bleek er net een maand gestaan te hebben met de achterkant total loss.
Men nicht haar vriend mocht de wagen hebben voor 250 euro.
Hij heeft toen die motor in een polo 2 coupe gestoken en gans de voorkant,van de polo 3 overgezet,op de polo 2.
Na een 3000km heeft men nicht haar vriend,zijn broer de boerage erdoor gejaagd,en besloot men nicht haar vriend alles te vervangen wat kon vervangen worden aan die motor om hem volledig terug inorde te hebben.
Na amper 1000km is toen die polo ook total loss gereden door men nicht haar vriend,zijn broer,en besloot hij om alles wat nog kon gebruikt worden,van de total loss wagen te verwijderen en zo te verkopen.
Er is zelfs een onderhoudsboekje bij waarin staat dat de motor op 40.000km een onderhoud heeft gehad in de garage bij men nicht haar vriend,en de facturen van de herstelling van de boerage is erook bij,en we hebben 6 maand garantie op de motor.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #23 Gepost op: za, 07 okt 2006, 22:40:34 »
Nou, dat is dan fijn en mooi geregeld.

Ondertussen weet je ook dat de ontsteking met losgetrokken vacuumvervroeger op 6 graden bdp moet staan.

De grote vraag is: draait de boel al? (in principe moet je vandaag tijd genoeg gehad hebben om 't blok te hangen).. of ga je morgen verder?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #24 Gepost op: za, 07 okt 2006, 23:42:32 »
De grote vraag is: draait de boel al? (in principe moet je vandaag tijd genoeg gehad hebben om 't blok te hangen).. of ga je morgen verder?

Om wederom een antwoordje te geven op je vraag :

De oude blok hebben we vandaag verwijderd tussen 16u30 en 19u.
Men broer heeft ook nog een vrouw en kind waarvoor hij tijd dient vrij te maken,dus nee de andere blok ligt er nog niet in.
De andere blok wordt misschien morgen (zondag) gelegd,maar dat hangt van een paar zaken af zoals : Men broer is reserve bijzitter voor de gemeenteraad verkiezingen.
Dus dient hij te zitten voor die (rot) verkiezingen zal de motor in de loop van volgende week of volgende weekend geplaatst worden.
En dan hangt het ook van morgen af,als men broer dus niet moet gaan zitten voor de verkiezingen,om hoe laat wij van onze trip naar luxemburg gaan thuis zijn.
Die trip is heen en weer rijden plus eten +/- 6u,en we gaan stemmen rond 8u en dan richting luxemburg.
Dus in het beste geval zijn we rond 14u morgen terug thuis tenlaatste 15u.
Dus dan dien ik nog naar hem te rijden en dan naar de plek waar de wagen nu staat,wat inhoudt dat we daar dan rond 16u pas zijn.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #25 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 10:40:53 »
motorswap oude eruit ,nieuwe er in zou een max van 6 uur mogen duren ,met zijn 2en 4 uur ,maar dan moet je wel beiden sleutel technisch zijn ,tip met vacuum aangesloten is het 14gr voor bdp
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #26 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 19:29:42 »
motorswap oude eruit ,nieuwe er in zou een max van 6 uur mogen duren ,met zijn 2en 4 uur ,maar dan moet je wel beiden sleutel technisch zijn ,tip met vacuum aangesloten is het 14gr voor bdp

Dan hebben we nog bijna 4u he,maar vermits ik niet sleutel technisch ben aangelegd mag het wel 8u zijn in totaal he  :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #27 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 20:06:38 »
haastige spoed is zelden goed, behalve als je bij DHL werkt :P
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #28 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 23:05:18 »
Ik zou dr een G40 blok in takalen -love-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #29 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 23:10:15 »
Het hele verhaal brengt bij mij 2 andere spreuken naar boven:

'Gebrek aan planning uwerzijds betekent nog geen haast onzerzijds' en

'We hebben in dit land soms een kort lontje' (schijnbaar is dat bij de buren net zo?! )  :D

In ieder geval wens ik je succes en ben ik benieuwd naar het resultaat... Laat ik even in het midden of dat van de verkiezingen is of van het project...  -nana-

Geintje, ik ben wel benieuwd of je blij bent met het eindresultaat, en ik wil ondertussen ook wel heel graag weten wat 'de boerage erdoorheen jagen' in vredesnaam betekent???

 -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!