Auteur Topic: Motor polo 3 demonteren.  (gelezen 3404 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #30 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 05:14:59 »
koppakking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #31 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 19:28:09 »
We moeten voorlopig de werken staken.
Reden?
Er loopt een buis van de waterpomp naar de radiator,en die buis is 1 vastgemaakt aan de boite en met 2 moeren aan de oude motor.Ondermeer komt de darm van de binnenverwarming erook aan.
Wel bij de nieuwe motor aan de waterpomp zijn er geen 2 boutjes om die buis met het voetje in te steken en daarna vast te maken met de moeren,maar is het gewoon in dat gat steken van de waterpomp en 1x vast maken aan de boite,en voor de rest darmen aan de radiator aansluiten.
Blijkbaar is de motor van 92 dus geen HZ maar een andere.
Maar de welke is dus de grote vraag.
Hopelijk begrijpen jullie men uitleg.
Er is wel nu een andere buis bij vw besteld maar of het de goede zal zijn weten we pas morgen om 8u30.




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #32 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 20:18:59 »
Een HZ van 1992? Zou net kunnen ja:

Klikkie doen naar de 'online soort van vraagbaak'

Maar aannemelijker is een AAU: staat er naast in de tabel.

Bij die latere motoren schroef je met 1 boutje de waterpijp vast, en klemt de pijp aan de andere kant achterin het huisje van de waterpomp.

Zat die waterpijp niet bij het blok dan? Gevalletje incompleet?

Tja,. bij een motorombouw kom je altijd van die kleine dingetjes tegen die extra geld kosten..

In Nederland hebben ze daar een uitdrukking voor: "Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #33 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 20:42:49 »
Een HZ van 1992? Zou net kunnen ja:

Klikkie doen naar de 'online soort van vraagbaak'

Maar aannemelijker is een AAU: staat er naast in de tabel.

Bij die latere motoren schroef je met 1 boutje de waterpijp vast, en klemt de pijp aan de andere kant achterin het huisje van de waterpomp.

Zat die waterpijp niet bij het blok dan? Gevalletje incompleet?

Tja,. bij een motorombouw kom je altijd van die kleine dingetjes tegen die extra geld kosten..

In Nederland hebben ze daar een uitdrukking voor: "Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"

Die waterpijp is het enige wat er bij ontbrak  :( .
De buis loopt van de waterpomp richting boite en staat 1x vast aan de motor en de darm dat aan die buis is loopt naar de thermostaathuis.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #34 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:12:00 »
Ja, ik weet welke buis je bedoelt.

Gewoon 'de waterpijp'.

Overigens: Darm / Worst : Slang.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #35 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:36:29 »
Ja, ik weet welke buis je bedoelt.

Gewoon 'de waterpijp'.

Overigens: Darm / Worst : Slang.

Idd die waterpijp bedoel ik.Die zit op de oude motor er op,en bij de nieuwere motor is het linker blokje met de 2 moertjes er dus niet.
De motorcode dat u zei,die aau is die ook met carbu?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #36 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:49:18 »
Als je klikt op de link, kan je zien wat voor carb/injectie erop zit..

Monopoint injectie. Ziet er dus uit als een carburateur, maar 't is gewoon een huisje, met 1 centrale, elektrische sproeier. Gewoon met gasklep, en weet ik voor rommel, zodat 't er met het luchtfilter gemonteerd, precies uitziet als een MH, HK of wat voor andere carburateur motor dan ook. Alleen met een iets grotere stekker :) (en computer natuurlijk).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #37 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 21:51:28 »
Als je klikt op de link, kan je zien wat voor carb/injectie erop zit..

Monopoint injectie. Ziet er dus uit als een carburateur, maar 't is gewoon een huisje, met 1 centrale, elektrische sproeier. Gewoon met gasklep, en weet ik voor rommel, zodat 't er met het luchtfilter gemonteerd, precies uitziet als een MH, HK of wat voor andere carburateur motor dan ook. Alleen met een iets grotere stekker :) (en computer natuurlijk).

Dus maw dienen we de computer ook nog te hebben van die motor?
Want nu maak je het me een beetje moeilijk  :(
Dus kunnen we de carbu van de oude motor ook niet meer gebruiken voor de nieuwere?




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #38 Gepost op: ma, 09 okt 2006, 22:46:57 »
ehmz,.
Je ging toch van 1.3 naar 1.0?

Dan gaat de carburateur (incluus spruitstuk) wel passen, maar of het werkt, dat is vraag 2: De carburateur voor een 1.3 is op een 1.0 natuurlijk overbemeten.

Zoek eens uit wat voor motorcode je nu hebt, (1.3) en wat je erin aan het bouwen bent (1.0).. dat praat wat makkelijker..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #39 Gepost op: di, 10 okt 2006, 21:48:51 »
ehmz,.
Je ging toch van 1.3 naar 1.0?

Dan gaat de carburateur (incluus spruitstuk) wel passen, maar of het werkt, dat is vraag 2: De carburateur voor een 1.3 is op een 1.0 natuurlijk overbemeten.

Zoek eens uit wat voor motorcode je nu hebt, (1.3) en wat je erin aan het bouwen bent (1.0).. dat praat wat makkelijker..

Neen,we gingen over van een 1.0 HZ motorcode naar een 1.0 aau motorcode.
Enfin je moet het wel een beetje snappen.De onderblok is een aau en de bovenblok is een HZ.
We hebben wel een hele constructie moeten op poten zetten van de darmen om die waterpijp inorde te krijgen hoor.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #40 Gepost op: di, 10 okt 2006, 22:04:31 »
ik begrijp het nu niet meer.

Je had een 1.0 motor.

Je hebt nu een HZ (1.0) of een AAU (1.0) ?


Kijk eerst eens of er bij de gasklep een grote zwarte 'knop' zit, in het midden van het gasklephuis.

Is dit zo, dan heb je een aau motor.

Als je al een 1.0 motor had, met carburateur, dan kan je de hele inlaat overzetten op de nieuwe AAU motor. Weet alleen niet of dat verstandig is, gezien de ervaring met sleutelen...

Zet alles eerst eens op een rijtje, je weet gewoonweg niet wat je hebt en hiervoor had. Dat lijkt me prioriteit voor een ombouw.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #41 Gepost op: di, 10 okt 2006, 22:07:12 »
Enfin je moet het wel een beetje snappen.

Ja Jaap, jij moet het wel een beetje snappen!!!  :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #42 Gepost op: di, 10 okt 2006, 23:37:35 »
ik snapte het al vanaf het begin
die jonge heeft een 1.0 carb en probeert nu een 1.0 injectie in te bouwen maar wilt wel denk ik z'n carb behouden

simpel

nou de ombouw nog

succes gr maikel.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #43 Gepost op: wo, 11 okt 2006, 08:49:37 »
jij snap het dus niet.. Hij heeft het vanaf het begin over een 1.0 carb die hij in wil bouwen.

Citaat
We zoude eigenlijk moeten weten hoeveel de contacthoek of voorontsteking (delco)is van de motor voor een polo van 90 met carbu een 1000 cc.


zo simpel is het niet :P  , later blijkt het wisselblok ineens een injectieblok te zijn.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motor polo 3 demonteren.
« Reactie #44 Gepost op: wo, 11 okt 2006, 09:25:55 »
Precies:

1.0 HZ (carburateur) eruit
1.0 AAU (monopoint injectie) erin.

Als dat maar goed komt: Inlaatspruitstukken komen niet overeen, dus als hij het simpel wil oplossen, dan zal hij het inlaatspruitstuk van zijn oude HZ motor op de nieuwe AAU kop moeten schroeven.

Daar moet dan wel een nieuwe pakking tussen.. (inlaatspruitstukpakking).. en die kosten wel geld hè?! En pakkingen, daar houdt Polo_Boy niet van...

Oh.. als dat maar goed komt!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken