Auteur Topic: www.roettele-racing.de  (gelezen 12097 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #15 Gepost op: do, 23 jun 2011, 15:55:29 »






 -naughty-

G65lader Gruppe A
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #16 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:01:07 »
Kom op richard, koppie erbij houden.
Iedere lader, en iedere verdringer slingert, GEEN 1 uitgezonderd, dit komt door de originele speling van het hoofd verdringer lager.

Als de lader veel gelopen heeft en de originele speling dus groter word dan slingert de verdringer meer, dit zie je ook aan de wanden.
Omdat het einde (de bovenkant) van de verdringer dan tegen de helften aan tikt.
Dus daarom is tijdig reviseren nodig, want dan komt het einde niet in de buurt van de helften.
Maak je de verdringer NOG breder, dan is de lengte van de "arm" dus nog groter, dus komt het einde van de wand eerder tegen de helft aan.
Dit is dus wat het slingeren doet, het einde van de verdringer wand komt tegen de wand van de helften aan.
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #17 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:04:09 »
originele speling van het hoofd verdringer lager.

dat is dus waar roettele juist wat aan gedaan heeft...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #18 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:05:56 »
Heb je het verhaal uberhapt in de gaten gehouden?

denken is niet goed voor jouw ;)  toevallig 1tje geklapt van de zovele......
slingeren doen ze niet..

Ah, Richard kan het weten, die past zelfs IN de lader..  Soms is denken aan te raden -thumbsup-  -naughty-


Zo te zien recht breukvlak, vanuit de hoek. Mogelijkheid = vibraties (misschien in eigenfrequentie?), ontoelaatbare piekspanningen aan het uiteinde van de 'spiraal', inscheuren en afbreken van de verdringerwand.
Als dat zo is, dan volgen er meer. Kan ook gewoon een gevalletje bad luck zijn  -boehoe-

  
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #19 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:07:51 »

 Kan ook gewoon een gevalletje bad luck zijn  -boehoe-

 

juistum...




denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #20 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:14:31 »







flinke adapter zit er aan die G60 gasklep en 1.6 16v inlaat -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #21 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:20:36 »
Kijk ik nu scheel trouwens of mis ik de intercooler!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #22 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:24:14 »
Kijk ik nu scheel trouwens of mis ik de intercooler!
Scheel.

Intercooler staat niet op de foto, maar tussen uitlaat van G-lader en inlaat gasklep is een stuk 'onzichtbaar'.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #23 Gepost op: do, 23 jun 2011, 16:24:53 »
Zo te zien recht breukvlak, vanuit de hoek.

Oh? Waar zie jij foto's van de kapotte lader? :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #24 Gepost op: do, 23 jun 2011, 20:53:48 »
Ik weet dat roetelle eraan bezig is geweest, maar een feit is gewoon dat hoe groter je iets draaiends maakt hoe groter de kans is op onbalans.....
gladers zijn héle leueke dingen mits er correct mee word omgegaan, maar om met een 60 of 58'er poellie rond te gaan rijden op zo'n dingen is vragen om problemen, máár ben wel van mening dat ook dit soort dingen noig zijn in een testfase om te kijken hoeveel en wát zo'n ding nu wel en niet aankan!

Ik zou er iig wél interesse inhebben om ooit eens en ombouw te laten maken naar een g45, g65 of g75 -naughty-

Lijkt me écht super om bv een 1.8 20v met een g75, of een kr met een g75 of een 2.0 16 met een g75 oid te (laten) bouwen
Nu maar hopen dat ik ooit eens de staatsloterij win hahahah -nana-
« Laatst bewerkt op: do, 23 jun 2011, 20:56:39 door Hanf »

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #25 Gepost op: za, 25 jun 2011, 08:32:06 »
Ik weet dat roetelle eraan bezig is geweest, maar een feit is gewoon dat hoe groter je iets draaiends maakt hoe groter de kans is op onbalans.....

een feit is iets wat in je vingers zit,, een soort onsteking ;)

of heb jij ook al g-lader gebouwd?

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #26 Gepost op: za, 25 jun 2011, 08:50:16 »
Nee heb geen g-lader gebouwd nee, dus? ? ? ?
Maar een FEIT!!! is dat hoe groter je iets draaiends maakt hoe groter de kans op onbalans ;)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #27 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:13:03 »
neee zo redeneer JIJ, ook dat onbalans is weg te halen door een ander tegengewicht -klus-
dusss.. niet andere verbeteren terwijl je zelf niet zo slim bent -nana-

als een velg onbelans heeft is dat toch ook weg te krijgen.... of helpen die loodjes niks..
de gast van de 58mm poelie heeft die grens dus opgezocht van onbalans.. testen is ook een fase in deze periode van ontwikkeling!!
« Laatst bewerkt op: za, 25 jun 2011, 09:16:01 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #28 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:21:19 »
hmm.. volgens mij (maar ben ook geen raketgeleerde of hersenchirurg) wordt de hefboomwerking op het lager wel steeds groter naarmate de lader breder wordt

Of je dat lager dan verbeterd of de verdringer aanpast; dat maakt voor de hefboomwerking niet uit.

Even verstand op nul Richard:

Welke van de twee zal de grootste KANS hebben om in onbalans te komen, puur op constructie?

A) een G20 lader
B) een G200 lader?

Hmmm. Juist. Hoe breder de lader hoe grotere de hefboomwerking en hoe groter de kans op slingeren, contact en schade. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dat Roettele de G-laders heeft weten te verbeteren  waardoor onbalans, slingeren of lagerspeling (vele malen) kleiner zijn, neemt nog niet weg dat een G200 lader een grotere hefboom heeft dan een G20 lader, en dat als beide laders zouden bestaan en beide laders voorzien van de expertise van Roettele toch de G200 lader 'in principe' vaker kapot zou kunnen gaan dan de veeel smallere variant.  


Edit:
Analoog aan die velg: Hoe groter de diameter hoe groter het effect van de loodjes wordt bij het balanceren.  Maar bij onbalans in een velg met een diameter van 15 inch, en een breedte van 10 inch moet er veel meer lood op dan een velg met de zelfde diameter, maar met slechts een breedte van 5 inch
« Laatst bewerkt op: za, 25 jun 2011, 09:25:06 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #29 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:22:38 »
Zum Gegengewicht: das Märchen, dass der Lader platzt oder ähnliches mit zu hohem Verdrängergewicht ist falsch, unser Phase I  Verdränger hatte 1300 Gramm und dies hatte zur Folge, dass die Befestigungsschrauben am Lader abrissen oder lose wurde, alles was unter 1200 Gramm ist geht von den Vibrationen und hat zur Folge, dass die Schrauben gegebenenfalls nach 10.000 Kilometer nachgezogen werden müssen. Auf jeden Fall sollten sie kontrolliert werden. Wir experimentieren gerade mit Messing- und Bleigegengewichten wegen der höheren Dichte des Materials, aber nur um die Schwingungen des Laders maximal zu dämpfen und nicht um Schäden im Lader zu vermeiden.

Die Tests mit dem Gegengewicht laufen, Ergebnisse teile ich auch mit.
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud