Auteur Topic: www.roettele-racing.de  (gelezen 12096 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #30 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:25:17 »

Hmmm. Juist. Hoe breder de lader hoe grotere de hefboomwerking en hoe groter de kans op slingeren, contact en schade. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?


is niet moelijk te begrijpen, maar het is toch ook niet moelijk te begrijpen dat iemand die daar echt voor instaat ook een oplossing heeft voor dat slinger probleem?
tuurlijk hoe meer toeren hoe sneller die slingerd en eerder stuk klapt.. maar je moet de grens eerst opzoeken voor je weet wanneer iets stuk gaat!

er word altijd netjes weergeven hoe en wat er misliep.
tis en blijft een fragiel stukje techniek maar het stuk lopen ligt niet alleen aan de lader zelf, iemand die hem te snel laat draaien zonder opwarmen is ook een sloper :)
« Laatst bewerkt op: za, 25 jun 2011, 09:27:42 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #31 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:29:08 »
Juust: Ze hebben veel ervaring opgedaan met het voorkomen van schade door trillingen, wiebelen en onbalans. Misschien beheersen ze de techniek wel zo goed dat het bij deze laders zo perfect is dat t gewoon niet/nooit meer stuk gaat.  

Ben dan wel erg benieuwd tot hoe breed ze uiteindelijk kunnen gaan: Die G65 lader is al breder dan wat Volkswagen ooit in productie had,..  zou een G100 lader voor een VR6? voldoende zijn :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #32 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:31:49 »
ik denk dat zo,n G75 wel maximum is! maar zo,n expert ben ik ook weer niet  :)
en tuurlijk zal een G75 sneller slingeren dan een G60 of G65 maar ik vind het top dat zoiemand als Tim het iniciatief neemt voor dit stukje techniek -thumbsup-
G75 wordne volgens mij ook nog niet verkocht, pas als die de testfase goed heeft doorstaan..
tis dat ik niet zo rijk ben anders had ik die gok wel durven wagen om voor hem te testen...



« Laatst bewerkt op: za, 25 jun 2011, 09:34:21 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #33 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:33:09 »
bij elke diameter is er kans op onbalans ,alleen de mate waarin kan varieren .maar verhoudings gewijs blijven de onbalansen gelijk .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #34 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:35:12 »
dat is iets wat al zo oud is als de weg naar Rome  -nana-
staat allemaal al op de site Serge...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #35 Gepost op: za, 25 jun 2011, 10:02:42 »
gelukkig heb ik de site nog niet gelezen  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #36 Gepost op: di, 17 jul 2012, 21:36:33 »
roettele-racing heeft weer iets vreemds gemacht...  G65 Lader Gruppe A neue Version








Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #37 Gepost op: di, 17 jul 2012, 21:41:25 »
Kinky -thumbsup-, maar dus zonder luchtfilter? -gert-
« Laatst bewerkt op: di, 17 jul 2012, 21:43:10 door Hanf »

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #38 Gepost op: zo, 28 okt 2012, 22:59:41 »
omgekeerde bladblazer? :P
http://youtu.be/cbGWgvJN1_8?hd=1&t=11m50s

Maar even serieus, \ziet er wel raar uit, ben benieuwd hoe dat afgaat!
86 2 GT

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #39 Gepost op: vr, 02 nov 2012, 02:21:03 »
Ja niet dus!!! Iedere bladblazer kan lucht blazen, maar niet samen drukken, zoals een turbo doet. Of g lader of compressor of hoe je het noemt.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #40 Gepost op: vr, 02 nov 2012, 10:44:01 »
Dat ding wat hierboven staat, die G65 lader, lijkt mij een RAM AIR te hebben. Dat geeft op hoge snelheid meer power. Sportmotoren hebben het vaak.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #41 Gepost op: vr, 02 nov 2012, 13:34:07 »
lijkt mij vooral vermogen te kosten, zonder luchtfilter heb je maar heel kort iets meer vermogen(misschien) en daarna is er al zoveel troep door je motor gegaan dat alle eventuele winst alsweer teniet gedaan is door de extra slijtage.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #42 Gepost op: vr, 02 nov 2012, 13:45:31 »
kost geen vermogen anders werd dit niet gebouwd door roettele!!   en slijtage heb je Altijd met een racewagen :P

Wir sind dabei für Österreich einen Gruppe A G65 Lader zu bauen der keinen Luftfilteranschluss mehr hat sondern nach vorne hin offen ist, damit die Luft direkt in den Lader durch den Kühlergrill gedrückt wird. Der Knaller ist, nach dem G65 Lader sitzt noch ein etwas größerer Turbolader der mit Trockeneis gekühlt wird.
Der Motor wird in einem 1/4 Meile Auto gefahren, wir sind gespannt. Der G75 Lader wird erst Mitte 2012 die ersten Kilometer laufen. Der G45 Lader läuft nun, Mehrladedruck: 0,45 zu einem RS bearbeiteten G40 Lader, und besseres Ansprechverhalten aus dem unteren Drehzahlbereich.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #43 Gepost op: vr, 02 nov 2012, 14:00:10 »
dus jij wou beweren dat een motor die lekker allemaal zand en stof en andere meuk naar binnen krijgt geen vermogen verliest? moet je ander voor de grap eens een auto op de testbank zetten, een run doen met een goede motor en dan gewoon even een paar handen vol zand in de inlaat gooien en dan nog een run doen, waarschijnlijk zie je meteen al wel een verschil komen. En op een circuit ligt echt enorm veel troep, ook dingen zoals grind enz. En dat kan er ook in komen dan, en 1 steentje door je glader zal wel einde glader zijn lijkt mij.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: www.roettele-racing.de
« Reactie #44 Gepost op: vr, 02 nov 2012, 14:51:01 »
-gert-  appels en peren vergelijking!!  Ik ga m,n auto laten rollen en er effe een handvol zand voor tegenaan flikkeren...........


ik beweer niks ik geef antwoord op een mening die Jij hebt/geeft,.


Vermogen verlies treed pas in na slijtage van een motor, aangezien de meeste reacemotors na een aantal uren/ manches weer uit mekaar gedraait word lijkt me dat de slijtage bij deze meneer/wagen zeer nihil is!!