M'n Polo-tje duikt en deint bij wat hogere bochtsnelheden en harder remmen.
De veren/schokdempers van de voorwielen zijn aan vervanging toe, zeggen Garageman en Bandenman.
Zou kunnen, na 345.000 km... (achter zijn ze overigens 4 jaar geleden vervangen bij 252.000 km, door VW veren+dempers).
Volgens Magazijnman bij A-Point is er maar één mogelijkheid: gehele veerpoot vervangen, dwz. schokbreker, veer en wiellagerhuis.
Als ik het goed begrijp gaat het om die veer + demper + wiellagerhuis zoals op bijgaande plaatjes (die met de remschijf er nog op is van mijn auto, andere plaatje komt van VWforum).
Het is volgens Magazijnman, alleen bij de G40 !, één onderdeel dat je in zijn geheel moet vervangen.
Onderdeelnr. 871.412.024.E (rechts) of ...023.E (links). Kosten: EUR 350,-- excl. btw en (de)montage per stuk,
Als ik iets anders zou willen (bv. lager of stugger), dan kan dat volgens Magazijnman NIET, en al helemaal niet bij VW.
Ik wil NIET extra verlagen (loop nu al te vaak aan de grond op landweggetjes in buitengebieden
).
Wel zou de vering eventueel iets stugger mogen.
Wat te doen? Toch maar de originele complete VW-veerpoten kopen? Of is er een (beter) alternatief?
(met zoeken in 'Techniek' op veerpoot + G40 vond ik geen bruikbare info)