De 'doorgedrukte' gaten in de onderste veerpootschotels zijn vermoedelijk te wijten aan de verroeste/vermoeide staat ervan in combinatie met speling tussen die zeskantige moeren (zie derde alinea in dit bericht) en de harde klappen ten gevolge van de defecte dempers.
@ Dennis: dat heb je goed gezien - die zeskante moer onder mijn bovenste veerschotel is geen standaard VW ding.
Een jaar of wat geleden heb ik de kop van de veerpoten laten vervangen door Salzmann toplagers. Daarbij zijn de onderdelen 11, 6, 9, 7 en 10 uit de VW-tekening (PLAATJE 1) vervangen door de Salzmann toplagers . In die constructie zit er i.p.v. onderdeeltje nr. 10 (washer = sluitring) een zeskantige moer met afgevlakte/afgeronde bovenkant (FOTO 2)
Garageman heeft de constructie nog eens goed bekeken. Volgens hem zijn die zeskantige moeren 'te plat' geweest. Hierdoor is er speling in de constructie ontstaan waardoor bepaalde krachten op / bewegingen van de veerpoot niet door het unibal-lager (?) zijn opgevangen maar steeds meer door die moer en de onderste veerschotel.
Hij wil dat nu ondervangen door, bij plaatsing van de nieuwe veerpoten (met nieuwe veerschotels), een stevige stalen ring te plaatsen tussen die afgeplatte zeskantige moer en de onderste veerschotels.
Tot zover mijn weergave van wat ik meen begrepen te hebben van zijn uitleg.