Later wordt aan dit topic nog een how to toegevoegd over het demonteren van de twee ontstekingen en het inbouwen van een setje in een sleeptuimelaarmotor.
Hieronder in ieder geval de montage(zal voor de meesten wel voldoende zijn)
Het ombouwen van contactpuntjes naar hall sensor is niet direct plug en play (kan me eerdere topics herinneren waar men daar wel simpel vanuitging((aanpassen is nooit plug en play ))
benodigdheden:- verdelerhuis ,contactpunten .
- verdelerhuis mh ,hz ,nz .
Verder nog benodigd voor de ombouw
Kabelboompje voor de MH.
'Computertje'
Nieuw typ bobine
Nieuw typ bougiekabels en bobinekabel
haal verder uit voorzorg bij de automaterialenzaak een hallsensor element betreffende 1 van deze 3 huizen (mh, hz, nz).
gereedschap:- schuifmaat
- dremel met doorslijpschijfjes(pas op voor de ogen ).
- schroeven draaier plat en kruis ,
- punttang ,
- segeringtang klein uitwendig ,
- hamer, accu boormachine met boortje 2 en 4 .
Wat gebruiken we tijdens het proces van wat?MH- Binnenwerk ontstekingshuis
- Paddestoel
- Verdelerkap
En verder
- Kabelboompje voor de MH.
- 'Computertje'
- Nieuw typ bobine
- Nieuw typ bougiekabels en bobinekabel
Sleeptuimelaar- Onstekingshuis
- As
- Rotor
Demontage (foto's volgen later)demonteer het contact punten huis zover uit elkaar dat je nog enkelt op je centrifugaal vervroeger kijkt .
en leg alles op volgorde weg (dan weet je waar het ligt)
demonteer je hallsensor huis .haal de hallsensor plaat los .
nu komt het leuke verwijder de veertjes van de centrifugaal vervroeging .
Montageverwijder nu de 'holle' as die op je verdeler as van de MH zit en zet deze ipv de 'holle' as voor de kontaktpunten .
plaats nu de veren terug (met de veren en gewichten kun je het vervroegings karakter van je ontsteking aanpassen (maar dat mag je overlaten aan mensen die het snappen )
nu kun je een groef maken met de dremel om de E-ring te plaatsen voor borging
nu moet je de plaats uitmeten voor de hallsensor stekker
en goed aftekenen