Auteur Topic: How-to : Ontsteking ombouw van contact punten ,naar hallsensor  (gelezen 8887 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: How-to : Ontsteking ombouw van contact punten ,naar hallsensor
« Reactie #30 Gepost op: di, 14 dec 2010, 14:19:50 »
Een spie heet dat  -thumbsup-

Ik heb er ook eens lang op zitten wurmen, maar met wat geduld lukt het vaak wel.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: How-to : Ontsteking ombouw van contact punten ,naar hallsensor
« Reactie #31 Gepost op: di, 14 dec 2010, 20:43:28 »
niet onmogelijk,maar de rotor wordt dusdanig vervormdt dat vervangen voor nieuw dan noodzaak is  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: How-to : Ontsteking ombouw van contact punten ,naar hallsensor
« Reactie #32 Gepost op: di, 14 dec 2010, 20:44:30 »
je haalt eers dat e-clipje weg (borgring ) en dan is het een kwestie van wat rommelen omde spie reuit te krijgen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo86 steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • bart dijks
Re: How-to : Ontsteking ombouw van contact punten ,naar hallsensor
« Reactie #33 Gepost op: do, 13 jan 2011, 21:49:23 »
gooie topic heb zelf ook al eens hier over nagedacht om een hall sensor op een sleeptuimelaarkop te zetten
is er ook verschil tussen een hall gever van hz en nz of zijn deze gelijk?
ford escort: rip - golf II: sold - polo 6N: rip - polo steilheck polo coupe

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.748
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: How-to : Ontsteking ombouw van contact punten ,naar hallsensor
« Reactie #34 Gepost op: wo, 19 okt 2011, 21:59:36 »
gooie topic heb zelf ook al eens hier over nagedacht om een hall sensor op een sleeptuimelaarkop te zetten
is er ook verschil tussen een hall gever van hz en nz of zijn deze gelijk?


die hall sensoren zijn gelijk inderdaad , wat ik doe om het spietje te verwijderen . is vaak de e clip wel verwijderen (duh ) even wat jb80 in spuiten , dan gaan wrikken (zachtjes met 2 schroeven draaiers) en tussen door zachtjes kloppen met een hamer en doorslag . nu breek je de lichte roestlaag die er tussen zit (daardoor gaan ze vast zitten ).
 nu zit het spietje wat losser en de rotor ook . nu draai je de ontsteking om boven een doek (wit graag )en klop je met de hamer aan de onderkant (wat eerst de bovenkant was ) van de ontsteking totdat het spietje op het doek valt .. .hierna laat de rotor zich heel makkelijk van de as af halen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: How-to : Ontsteking ombouw van contact punten ,naar hallsensor
« Reactie #35 Gepost op: vr, 18 nov 2011, 19:46:33 »
Het verschil zit dus in de veertjes, en de gewichten zijn allen gelijk?

Ik dacht misschien kan ik alleen de veren vv, maar heb het net bekeken. Een hall vv lijkt me makkelijker. En deze moet er dan ook af..


Edit: tis gelukt om de hall sensoren om te zetten. Tnx!

Kon de spie er niet uitkrijgen dus heb ik het zo gedaan:
« Laatst bewerkt op: za, 19 nov 2011, 10:53:34 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen