Auteur Topic: Project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls  (gelezen 20708 keer)

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 18:31:05 »
hey hallo enzo :P

ik zal mij ook maar eens voorstellen samen met m'n auto
ik ben Bouke Jonker ik woon in akersloot ben 19 jaar en ik ben de trotse bezitter van een derby ls uit 1978 -klappen-
er is zon 2 jaar terug bij mij langzaam een vw virus in geslopen toen ik met een maat van mij mee ging naar vw meetings -naughty-
vooral de polo 1 en de audi 50 vond ik zeer gave auto's :) maar een polo 1 kontmobiel das vet jaja die moest ik hebben -naughty-
mijn derby tijden op marktplaats gestaan en ik gefrustreerd omdat ik er geen geld voor had. maar ik bleef roepen dat dat ooit nog eens mijn derby zou worden :P
toen ik een tijd later weer achter marktplaats zat te kwijlen besloot m'n vader mij het geld te lenen omdat ik hem zo graag wou hebben -klappen- -klappen- dus zo gezegd zo gedaan eerst kijken aanbetalen en de week erop opgehaald :D

hier een aantal foto's







de verdere plannen zijn

blauwe platen er weer op -love-

eerst een een stuk omlaag want dat is wel erg hoog zo ik heb in week 2 bij skg carstyling een 80/60 verlaging besteld op 9 jan ofzo die is nu 18 maart nog steeds niet binnen -gert- gister telefoon gehad hij schijn ergens op een schip op zee onderweg te zijn dus dat moeten we maar even af wachten :(

verder ben ik op marktplaats een dakrekje tegen gekomen :) leuk ding en niet duur :) ( het verzenden was duurder dan het ding zelf -gert-)




dan moet er natuurlijk een leuk setje wielen onder ik heb besloten dat het niet te veel poespas en bling bling enz moet wezen dus heb ik deze naafdoppen gekocht -thumbsup-



de bedoeling is dat de originele stalen velgen worden verbreed naar 7j en 8j en zwart gespoten worden met deze naafkappen erin. -cool-

dan ben ik verder nog bezig een setje kruiskoplampen te maken maar dat gaat niet erg van harte  -dunno-

geen van de onderdelen zitten nog op de derby aangezien ik pas op 1 april weer kans maak op een rijbewijs :P en ik vind het al zonde genoeg om de derby voor de deur stil te laten staan -boehoe-

verder zijn er nog vage plannen om er ooit een abd blokje in te hangen met de nodige aanpassingen

1.4 abd onderblok (seat ibiza 93 tot 95  en golf 3 )
mechanische kop er op (sleeptuimelaar om in de stijl te blijven van de polo 1 ) 286 of scherpere nokkenas ,kop goed bewerkt ,weber of dellorto of solex configuratie ,spaghetty spruitstuken een goede uitlaat zonder tegendruk .geloof me er blijft weinig naast je staan als je dit combineert met een ahd versnellings bak


ik kwam dit recept al tege voor een goeie bak nasi maar daarover moet ik eerst een het 1 en ander lezen en mij zelf er wat verder in verdiepen  -ja-

dat was het wel zo een beetje reacties zijn welkom en tot opt forum -thumbsup-
 



« Laatst bewerkt op: ma, 26 jul 2010, 19:06:16 door Jaap »
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #1 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 18:36:07 »
shoot.

Respect man. Mooie bak mooie kleur.

Goede plannen

Tja wat valt er verder te zeggen.
.
.
.

O ja:  -welkom-


Wat betreft die velgjes. Volgens mij gaan je plannen niet passen zonder flink rollen en dan nog is het de vraag of het past.
Zou eens op het forum de zoekfunctie gebruiken over wat iedereen doet qua velgen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #2 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 18:57:33 »
 -welkom-
Een hele nette derby met leuke plannen in het vooruitzicht,alleen een dakrekje zou ik niet doen.
Het is leuk voor meetings maar zo elke dag te rijden neuh,dat wind geruis boven de kop is ook niet wat en je verbruik  neemt ook wel toe.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #3 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 19:36:06 »
 -thumbsup-

Nice one. Ik woon zelf in Heerhugowaard en klus in Heiloo. Ik dacht eerst, die heb ik nog nooit zien rijden, maar je hebt hem net dus kan dat wel kloppen.

Je hebt goede plannen, zelf heb ik ook een derby, ik ben zelf ook van plan om hem 80/60 te verlagen met verbrede stalen wielen 7 en 7,5j ik ga zeker de wielkasten omrollen. Denk wel even om welke stalen wielen je laat verbreden, al ga je motorisch tunen dan zul je ook wel wat aan je remmen gaan doen. De standaard stalen velgen gaan niet passen met bijv. VWII klauwen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #4 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 19:40:00 »
Welkom! Meer Noord Hollanders als tegenwicht voor de Groningers!  :D
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #5 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 19:51:26 »
-love-

Vorige eigenaar heeft 'm hier ook nog te koop gehad, toch? En vervolgens besloten dat-ie er toch verder mee wilde gaan, omdat hij het extra bedrag dat hij snel wilde verdienen er niet voor kreeg? Dat was toch deze? Uiteindelijk toch weer snel verkocht dan... Of vergis ik me nu hartelijk?

In ieder geval blij dat-ie nu bij een échte liefhebber is gekomen! Welkom!


EDIT: omdat je er anders hier niet meer bij hoort, lijkt het wel: ik heb ook een Derby :D, maar die is nog niet straatwaardig... :(
« Laatst bewerkt op: wo, 18 mrt 2009, 20:13:58 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #6 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 20:12:41 »
Welkom!! Weer een Derby erbij op het forum!! Ik heb zelf ook een Derby 1, 80/80 of 80/60 verlaagd, dat weet ik neit exact, en rijd op 7J velgen rondom met 175/50-13 banden.

Mooie plannen zie ik wel. Velgjes aanpassen, en verlagen, verder gewoon zo laten -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #7 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 21:22:27 »
Tip van Flip: Lekker blauwe platen monteren, maar de gele platen permanent in je achterbak laten liggen. Ouwe gebakkies zijn altijd de moeite waard om door de kit gecontroleerd te worden en officieel mogen er geen blauwe platen op. Je weet maar nooit welke schrijfgrage agent je tegen komt.

Ook voor de APK ff plaatjes wisselen, ik heb er zelf nooit geneuzel mee, maar als je voor het eerst bij een willekeurige APK-boer komt vallen ze er misschien over...

Verder: nice ride  -love-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #8 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 21:29:24 »
 -welkom- leuke derby  -thumbsup- dakrekje weer verpatsen en ik zou m verder lekker orgineel laten met een beetje verlaging  ;)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #9 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 21:42:31 »
Of nog origineler, nog een dakrekje erbij! Ik heb er nog exact zo eentje liggen.  -nana-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #10 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 22:33:00 »
mooie derby lekker omlaag gooien en verbreed staal er onder!
zal m goed staan mijn derby staat ook op 7 en7,5j!!  -love-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #11 Gepost op: wo, 18 mrt 2009, 23:30:54 »
ff Marjolijn onderbouwen:

Datum eerste toelating     01-09-1978

Citaat
De blauwe kentekenplaat is bestemd voor  historische voertuigen met een "datum eerste toelating" in Nederland voor 1 januari 1978. Het kentekennummer moet dan bestaan uit 4 cijfers en 2 letters.

Rekordc

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #12 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 06:13:29 »
mooie derby lekker omlaag gooien en verbreed staal er onder!
zal m goed staan mijn derby staat ook op 7 en7,5j!!  -love-

Hier een aantal foto's

http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,6970.0/topicseen.html

Volgens mij is dat niet geheel legaal.
Doe er nog een half J bij en ik betwijfel het al helemaal.
Maar goed.
@ Marjo: jij als agent weet hier misschien meer van.  -dunno- Mag dit?
(ben er zelf niet zo in thuis aangezien ik die behoefte om zo breed mogelijk te gaan niet heb)


Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #13 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 08:05:56 »
Nee inderdaad, dat mag niet. Hoewel ik niet kan meten hoe ver ze uitsteken ga ik ervan uit dat het te ver is. Hieronder wat relevante artikelen uit het Voertuigreglement:

Artikel 5.2.23
De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister.

(Spoorbreedte wordt gemeten van het midden van de linkerband tot het midden van de rechterband (of andersom  -nana-)).

Artikel 5.2.21
1.  De wielbasis van personenauto's mag niet meer dan 1,0% afwijken van de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
2.  Behoudens fabrieksmatige verschillen mag de wielbasis, links en rechts gemeten, niet meer dan 15 mm verschillen.

(Wielbasis wordt gemeten van het midden van de achterband tot het midden van de voorband).

En ook handig om te weten:

Artikel 3.2.38
De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 1996 mogen niet kunnen aanlopen.

Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: project [ 88-VG-00 ] derby 1 ls
« Reactie #14 Gepost op: do, 19 mrt 2009, 13:00:45 »
@Roel: Ik moet beter lezen!

"Op deze foto's staat hij nog met verbeerd staal 7,5 en 8,5j", inmiddels dus op 7 en 7,5J, maar ook op de nieuwe foto's ziet het er inderdaad niet (legaal) uit -dunno-
« Laatst bewerkt op: do, 19 mrt 2009, 13:02:32 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!