Als je slangen goed warm (lees: niet meer vast te pakken gedurende langer dan een seconde) worden, mag je er vanuit gaan dat je kvs rondgepompt wordt (lees: je wapo werkt nog). Ook kun je je thermostaat uitsluiten.
Vraag is nu: wordt de kvs daadwerkelijk te heet, of wil je metertje je dat doen geloven? Daartoe zou je de tempsensor kunnen vervangen. Als-ie daadwerkelijk te heet wordt, wordt er dus niet goed gekoeld. Ergo: radiator zit verstopt (en heeft niet genoeg koelende werking meer), of thermoschakelaar van je fan schakelt te laat (lees: vervangen).
Als de temperatuur wel binnen de perken blijft bij snelwegverkeer (lees: koeling door rijwind) of wel zakt als de fan eenmaal aanslaat (lees: koeling door de fan), dan zou ik de thermoschakelaar verdenken. Je radiateur lijkt dan in ieder geval nog genoeg koeling op te pakken.
Ik zou hoe dan ook de tempsensor/zender vervangen, want ik zou willen weten of het metertje me de waarheid vertelt (nieuw nog geen tientje), en vervolgens de thermoschakelaar (onder de € 15). Makkelijke klussen voor weinig geld (wel wat nieuwe kvs achter de hand hebben, want bij thermoschakelaar wisselen zul je wat verliezen).
Goed ontluchten kan ook nog wel eens wat doen, een luchtbel in je koelsysteem kan rare effecten hebben!
Succes!