Auteur Topic: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine  (gelezen 17437 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Gepost op: di, 14 apr 2009, 15:00:31 »
:D..

Tijd voor een 2e project topic....
Aangezien niemand dit hok wil kopen voor het bedrag wat ik in gedachten had,, nu lekker besloten hem zelf maar te houden als Daily Driver nr. 2 :D..

Betreft: Witte Polo 1.05 Sedan "de limousine" uit 1987
heb dit hok sinds november '08 in bezit. gekocht voor een zeer aantrekkelijk bedrag, wel zonder APK. maar dit was niet zo'n groot probleem gelukkig.

Plannen: (volgorde staat nog niet helemaal vast)

1) Allereerst het plastic eens weer van grijs in zwart omtoveren.  Check  -klus-

2) Schade aan de zijkant laten maken...
+ zelf plekjes bijwerken (toch ook maar eens naar de roller grijpen  :D)

3) Schuif/kanteldak (laten) monteren   -sturen-

3,5?) Eventueel nog een zwart / wit geblokt dakje?

4) naar de grond met die Peauloowww (40/40, 60/40 of 60/60 verlagen of iets dergelijks..).. niet Te extreem in ieder geval. Afgelopen zondag op de meeting met bewondering naar de auto van Jaap v/d Vegte gekeken, met zn verbrede stalen velgen  -love-
(ja een setje dikke LMV of SSF eronder is dan ook de bedoeling, ik ga voor dat laatste)..

5) Nieuwe autoradio +setje fatsoenlijke speakers & versterker.. Ik ben niet zo'n aso  -uitlachen-, maar ik hou wel van mooie klanken  -dj-   Zo, audio deels gefixt -klus-

6) van 40 naar..tot nadere invulling aantal PK's  -klus-
Het liefst hier de originele 1.0 behouden, want die heeft net een nieuwe radiateur en daar komt a/s maandag nieuwe distributie en waterpomp op :).. en afgelopen november net nieuwe eind demper.
Aan de andere kant: Van veel mensen op het forum vernomen dat de goedkoopste manier van meer PK's uit een 1.0 halen het inbouwen van een 1.3 motor is  :D..

Misschien toch eens een 1.3 MH/NZ of een 1.3 75PK GT blokje monteren?  -dunno-..
Tips natuurlijk altijd welkom..rijdt er ook iemand met een sneller 1.05 blokje?

7) Oja remleidingen waren niet echt tof meer... binnenkort misschien ook maar fixen..

8)... Overige dingen die me niet aanstaan / waar we tzt nog tegenaanlopen... bijvoorbeeld de slijtage van de bestuurdersstoel.

Bijgaand nog wat fotootjes zoals het autootje er nu bij staat.
« Laatst bewerkt op: di, 28 apr 2009, 09:24:03 door Vinkees »
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #1 Gepost op: di, 14 apr 2009, 18:05:52 »
Vooral doorgaan!  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #2 Gepost op: di, 14 apr 2009, 19:07:52 »
Ik zeg HZ rechterhand linker schouder en plaats geen dakje straks krijg je alleen maar water binnen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #3 Gepost op: di, 14 apr 2009, 21:28:53 »
Volgens serge kun je met nz injectie meuk op je 1.0 toch nog een leuk vermogen krijgen.
Ik ga op de mijne een MH carb zetten, dan moet het ook al iets beter gaan.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #4 Gepost op: di, 14 apr 2009, 21:54:28 »
Klinkt interessant Record C :)... hoeveel vermogenswinst levert dat ongeveer op?..of heb je geen idee?

Wat dat dakje betreft... ja schijnt idd wel vaak zo te zijn met die achteraf inbouw schuifdakjes dat ze gaan lekken en zo.. -gert-
Kost ook weer een flink pak duiten, dus ben er nog niet over uit van hoe en wat.. toch een beetje toekomstplannen allemaal, dakje hoeft ook niet op stel en sprong ;)..maar vind het wel iets hebben.. en wel fijn voor in de zomer  -cool-


 


Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #5 Gepost op: di, 14 apr 2009, 21:56:05 »
Staat op dit moment ook een compleet NZ-blok op MP voor weinig, volgens mij?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #6 Gepost op: di, 14 apr 2009, 22:05:23 »
staat ook nog een 1.3 75 PK GT motor uit een 2F op Marktplaats voor een redelijk aantrekkelijk bedrag :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #8 Gepost op: di, 14 apr 2009, 22:13:16 »
nais .nz perikelen op een hz . 3f stok in de hz , kristalletje op 8000rpm in de nz computer en branden met dat ding
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #9 Gepost op: di, 14 apr 2009, 22:16:58 »
Juist...

Serge... ik snap er geen zak van :D  -dunno-

een 3F :P?... bedoel je daarmee een Polo 6N?... neem ik aan ;)?

geen verstand van :D mijn excuses :P

Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #10 Gepost op: di, 14 apr 2009, 22:18:48 »
3f is motorcode 75pk blok uit een 2f . enigste wat ik interessant vindt van dat blok is de nokkenas en inlaatspruitstuk . gasklep diameter van nz is groter
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #11 Gepost op: di, 14 apr 2009, 22:25:41 »
Is dat eigenlijk veel werk, een andere nokkenas + inlaatspruitstuk etc. plaatsen?

Gezien deze teksten heb je er vast meer verstand van als/dan ik  :D

cylinderkopbewerking 8v= 250,-
                              16v=450
      kleppen polijsten x8= 25,-
      kleprubbers         x8= 25,-
gasklephuis mod(py,nz,3f) 20,-
inlaatspruitstuk bewerking 50,-


Zo'n 3F nokkenas + inlaatspruitstuk is vast niet zo heel gemakkelijk te vinden neem ik aan?  -boehoe-
Of heeft iemand die nog liggen? (A)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #12 Gepost op: di, 14 apr 2009, 22:27:13 »
inlaten  en nokkenassen gaan rustig voor een 100 per stuk weg
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #13 Gepost op: di, 14 apr 2009, 23:09:04 »
Dus.. conclusie:

2 x 100 + overig...

Alles bij elkaar is zo'n 250 a 300 eupies.. ?  -2cents-

En Serge: hoeveel vlotter wordt een 40 PK Eenpuntnulletje daar van?... (las iets op een topic-link van Record C richting de 60 PK?  :))


Het voordeel is natuurlijk wel dat het minder gekloot is om een heel ander blok (waarvan de staat onbekend is) in te gaan bouwen..
Opzich klinkt het wel gunstig wat je zegt...Heb jij nog zo'n nokkenas enzo Serge? of weet je iemand die zoiets heeft?

"de NZ perikelen"  :D zijn volgens mij nog wel op een sloop te vinden...


Het nadeel: Een 1300 GT Blok met 75 PK en een 5-bak staat voor 300 euro op internet.. maarjah dan zit je nog weer met andere radiateur en shit neem ik aan?  -dunno-

Noujah mijn voorkeur ging toch uit naar behoud van de uno litros motor..  -gert-


Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #14 Gepost op: di, 14 apr 2009, 23:13:24 »
ik heb niks liggen , maar een goede optie is om op de sloop een abu nokkenas te scoren (meer lift en gelijke gradatie dan mh ).nu kun je de poorten van het nz inlaat ook vergroten , zal het nooit halen bij een 3f ,maar is eventueel ook een goede optie .
 de nz nokkenas is de tamste uit de hele polo familie duratie van 196 en een lift van 8,9 uit mijn hoofd . das eigenlijk net niks
je hebt laagvliegers en modelvliegers .