Auteur Topic: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine  (gelezen 17430 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #15 Gepost op: di, 14 apr 2009, 23:19:05 »
Je haalt wat door elkaar, Serge: er ligt nu nog een HZ in, waarbij jij aangaf met NZ-spulletjes meer fun te kunnen behalen... ;)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #16 Gepost op: di, 14 apr 2009, 23:31:18 »
Neenee,

NZ compu op de HZ, 3F inlaat met 3F nokkenstok in de HZ, ander kristalletje en dan zou het goed moeten zijn.

Ik zou toch echt liever een NZ'tje compleet kopen en overzetten. Dan heb je direct 55pk en kan je heel makkelijk door naar de 75pk met de bovengenoemde middelen.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #17 Gepost op: di, 14 apr 2009, 23:58:33 »
nz idd met 3f spul en ander kristal en ingedrukt potje levert meer dan 75 pk

nz heeft door die tamme nok een vermogen van 55pk en 99nm
 3f heeft 75pk en 99nm

nz heeft krappere inlaat doorlaat en grotere gasklep doorlaat
 3f heeft grotere inlaat doorlaat en krappere gasklepdoorlaat
nz heeft digijet injectie
3f heeft digifant
 nz heeft compressie van 9,5 op 1
3f heeft 10 op 1
 3f heeft een nokkenas van 219 graden met 9.6 lift
 nz heeft een 196 net 8,9 lift (is net geen 9 weet ik nog)

dus goed bekeken is een 3f blok met 3finlaat en nzgasklephuis samen met de injectie van nz en aangepaste cpu en benzine druk de beste optie .

maar om een 1.0 te kietelen . lijkt me best een sport . de 1.1 hb heb ik al gedaan en dat wou ook best .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #18 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 09:11:52 »
@serge als je kiest voor carburateur (MH bv) wat moet je er dan door heen mixen, ook een 3F nok & inlaat?

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #19 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 10:17:07 »
Wel een uitdaging om een 1.0 te laten janken, maar de honger naar meer blijft......

@serge als je kiest voor carburateur (MH bv) wat moet je er dan door heen mixen, ook een 3F nok & inlaat?
Rekordc
Carb past niet op een injectie-inlaat.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #20 Gepost op: do, 16 apr 2009, 09:16:45 »
Het gaat me in principe niet om zoveel mogelijk PK's..(tuurlijk als die 1.0 een beetje vlot is zal de honger naar meer er zijn ^^ maar dat komt ooit wel goed... heb tenslotte nog een carosserie van een witte 1F GT staan ;))

Vind het alleen een beetje triest om met de limousine met 40 hobbelpaardjes rond te rijden  :D
Dat is geen cruise-snelheid meer... duwen gaat zelfs nog sneller :P

Van 0 naar 100 in 5.3.....minuten  -uitlachen-


Het leek me daarom ook wel een uitdaging om gewoon een leuk aantal PKtjes uit het 1puntnulletjete halen.
Het liefst natuurlijk meer dan de 89-er 1.3 NZ Coupe waar ik dagelijks in rij...
Geld speelt niet een hele grote rol, maar gezien mijn financiele budget (student) en mijn wagenpark. 4 auto's, waarvan 1 (de 1.3 NZ Coupe) niet aan gesleuteld wordt, maar wel benzine in moet omdat ik er dagelijks mee rij. i

De rest is dus Projectjes.... De Rode 1F GT wil ik in principe van de zomer strak hebben zodat die dan naar de spuiter kan... en die bedragen zijn helemaal om te janken  -boehoe-.. de witte 1F gt moet nog even geduld hebben.... en de 1.0 Sedan die heeft wel APK en is rijdbaar dus dat is de 2e daily waar ik gewoon rustig het 1 en ander aan wil veranderen.

Budget voor motortuning van de Sedan: max. 400 a 500 euro...Moet wel lukken toch om dat blokje van wat snelheid te voorzien?  -dunno-

Even over die nokkenassen, heb ebay en marktplaats al een beetje afgespeurd...
3F nokkenas: vergeet het maar  :D

Kwam wel dit tegen...? past dit uberhaupt in een 1.0?.. lijkt me nog "sneller" dan een 3F nokkenas? 290C nokkenas? terwijl 3F "slechts" 219 is..

http://cgi.ebay.de/dbilas-Nockenwelle-290-Polo-Schlepphebel-0-9-1-3l_W0QQitemZ380112054279QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item380112054279&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Oja en deze zag ik ook nog staan:

http://cgi.ebay.de/Schrick-268-Nockenwelle-VW-1-0-1-3-Polo-NEU_W0QQitemZ380112054149QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item380112054149&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Serge... Help :P... haha... of iemand anders met verstand hiervan?
 
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #21 Gepost op: do, 16 apr 2009, 09:23:45 »
hmm :S .. ebay linkjes doen het wel, je moet alleen even die rare tekens in het wit (die bij de link horen) meekopieren in de browser  :D, maar dat leek me vrij logisch.. gelijk aanklikken werkt bij mij niet iig..

Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #22 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:13:51 »
Sleeptuimelaar & hydrostoter nokkenassen zijn niet uitwisselbaar.
Schlepphebel = sleeptuimelaar
Tassenstößel = hydrostoter => HZ/MH/NZ/3F/PY/AAV/AAU

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #23 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:44:41 »
Okee.. weet het niet zeker,, maar 1.05 (1043 cc is het geloof ik) blokje uit een 87er Polo is waarschijnlijk die HZ.

Dus: dat betekent,

Tassenstößel = hydrostoter => HZ

dat ik die moet hebben ;)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #24 Gepost op: do, 16 apr 2009, 20:01:03 »
wat je ook kan doen is een nokker van een AAV pakken,voordeel daarvan is dat dit type blokje veel geleverd is in de 2f.
En dan mischien in kombi van een MH carb met inlaat ??
Dit is wel denk ik een leuke lowbudget idee.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #25 Gepost op: do, 16 apr 2009, 23:53:37 »
Tamste nokkenassen zijn HZ & NZ => 196 graden.
Onder 't mom van alle kleine beetjes helpen: 204 graden van MH/AAV/AAU.
(alleen spreiding verschillen onderling)
Lekkerste standaard vw-nok is natuurlijk de 3F => 219 graden

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #26 Gepost op: vr, 17 apr 2009, 06:36:16 »
mh inlaatje heb ik nog wel voor je liggen  :D

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #27 Gepost op: vr, 17 apr 2009, 09:00:42 »
Ok :) was ook al druk zoekende naar een 3F nokkenas, maar toen kwam ik dat ding van Ebay tegen.

268 graden nokkenas?  -dunno-

Lijkt me wel een beetje erg veel meer dan 1 uit een 3F blok ^^


Dit stond op de internetsite: (blijkbaar hebben ze 4 verschillende versies?)



Motor   Art.Nr.   Nockenhub   Öffnungswinkel   Steuerzeiten   Ventilhub
111 4 Zyl. 2 Vent. Tassenstößel, Querstrom-Zyl.-Kopf   244 01 521-00   9,6/10,0   252/276/111   17-55-71-25   0,7/1,3

111 4 Zyl. 2 Vent. Tassenstößel, Querstrom-Zyl.-Kopf   244 01 641-03   9,8   264/260/112   20-64-62-18   0,9

111 4 Zyl. 2 Vent. Tassenstößel, Querstrom-Zyl.-Kopf   244 01 681-01   9,3   268/268/113   21-67-67-21   1,2

111 4 Zyl. 2 Vent. Tassenstößel, Querstrom-Zyl.-Kopf   244.01.681-02   10/9,8   268/264/112   22-66-64-20   1,2
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #28 Gepost op: vr, 17 apr 2009, 17:42:38 »
heb een 269 nokstokje in mijn mh  :D

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #29 Gepost op: vr, 17 apr 2009, 20:51:47 »
heb een 269 nokstokje in mijn mh  :D

En hoe is het rijgedrag? -gert-  -uitlachen-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!