Ik snap de functie van de vulplaatjes tijdens het boren niet echt...in gemonteerde stand krijg je dus nu een afstand van 2 mm tussen beide blokken. Ik snap dat de stabi dan goed geklemd wordt, maar is dat wel de bedoeling? Ik zou de blokken juist koud tegen elkaar monteren tijdens het boren, zodat bij gemonteerde toestand de 2 blokken goed contactoppervlak met elkaar hebben en de stabi nog wel kan roteren in de blokken. Blokken slijten als het goed is zeer weinig door de goede eigenschappen van het materiaal.
Wat de lengte van de buisjes betreft die door de blokken heen lopen: dikte van blokken in gemonteerde toestand -1 á 2 mm
precies mijn gedachte:
volgens mij dus niet:
volgens mij sluit het origineel nauw maar klemt het niet.
anders ga je veel te veel kracht zetten op de blokken. Bedoeling is tenslotte dat de stabi juist WEL kan bewegen.
Dus: volgens mij ook de gebruikelijke weg:
blokken zagen, klemmen en dan boren.
Juist om de breedte van de zaagsnede niet te krijgen.
correct me if i'm wrong....
zal morgen eens in mijn auto kijken.
Daar ligt, als ik het mij goed herinner, nog een gloednieuw setje.
Zal dan eens met de schuifmaat in de weer gaan. Als het goed is is de diameter van het gat in alle richtingen gelijk......
trouwens als het zo is natuurlijk geen punt. Kwestie van opnieuw boren...(maar dan zonder het metaal er tussen)
@mk1: hoe heb je trouwens de maten genomen? had je een voorbeeldsetje bij de hand?