Auteur Topic: draagarmen!!  (gelezen 28970 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: draagarmen!!
« Reactie #135 Gepost op: za, 02 jan 2016, 17:39:11 »
Leuk spul maar belachelijke prijzen -gert-
Ik ga deze zomer eens zelf wat fabriceren kwa triangels. 1000 euro voor een ombouw set is te gek voor woorden....

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: draagarmen!!
« Reactie #136 Gepost op: za, 02 jan 2016, 23:48:59 »
Alles heeft zijn voor en nadelen   -thumbsup-
Noem eens wat nadelen van een stabi op een voorwiel aangedreven auto zoals een polo? En dan met name op weg en licht circuit gebruik.
Veel nemen ter compensatie van geen stabi dan idioot stugge vering. Dat heeft veel meer nadelen dan een stabi.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: draagarmen!!
« Reactie #137 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 10:21:42 »
http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=43682 leesvoer, en via de zoekfuncties nog veeel meer leesvoer ;)

Wat voor de 1 voordeel heeft is voor de andere een nadeel, weggebruik versus circuit gebruik...
Die stabi vraag is al eerder aan bod gekomen op dit forum!


Zelf maken is een optie, maar als je als ondernemer die uren en materialen berekend is het opeens niet heel duur meer ;)
Er zijn er wel bij die echt belachelijke prijzen vragen zoals het subframe van cnc-althaus.de  -gert-
« Laatst bewerkt op: zo, 03 jan 2016, 10:26:48 door Lewis-coupe »

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: draagarmen!!
« Reactie #138 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 11:05:33 »
Ik zie in die link ook een foto van een advertentie staan die ik zelf ook steeds tegenkom op ebaykleinanzeigen. De aangeboden set voor 350 euro meen ik vind ik bv een mooie en realistische prijs -thumbsup-

En wat heet uren van ondernemer....de eerste 10 kosten geld en daar haal je je investering mee terug..alles daarna verdien je geld op. Sommige fabricanten van dit soort frames willen op t eerste frame al 200% winst maken want in sommige frames zit mwa materiaal nog geen 300 euro in.....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: draagarmen!!
« Reactie #139 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 11:22:41 »
Circuitgebruik motten we misschien specificeren?
De mannen van de sprint en korte slalom geven niks om een stabilisatorstang: stug afveren en direct sturen.
Op de lange baan en straat is mijn voorkeur mét stabi.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Tijd terug zag ik deze verbouwde draagarmen voorbij komen, geinig om wat camber te winnen -naughty-:

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: draagarmen!!
« Reactie #140 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 11:23:49 »
Die van 350 zit indd minder als 300euro aan materialen in ja ;) da,s die van daniel!  Vorig jaar 3 nagemaakte van verkocht.
Is ook een soort cupframe dus compleet andere concept als die van de meeste met losse draagarmen...

Of je koopt bij je lokale ijzerhandelaar van dat hobby bobby staal en dan kan het ook voor een appel en een ei ;)

het klinkt allemaal leuk en simpel maar begin er eerst maar eens aan  -klus-

@Sjon, Ja ideaal daarvoor  -naughty-
Maar is dat wel safe met dat laswerk?  was ook al eens een discussie over met martijn!

« Laatst bewerkt op: zo, 03 jan 2016, 11:30:15 door Lewis-coupe »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: draagarmen!!
« Reactie #141 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 11:24:30 »
Polo Performance Parts heeft ook diverse subframes...

http://www.poloperformanceparts.co.uk/shop.php?cat=2
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: draagarmen!!
« Reactie #142 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 11:28:35 »
waren al genoemd in het begin...Net als die stabi discussie :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: draagarmen!!
« Reactie #143 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 11:45:01 »
@Sjon, Ja ideaal daarvoor  -naughty-
Maar is dat wel safe met dat laswerk?  was ook al eens een discussie over met martijn!
Das wat je je kunt afvragen inderdaad.
Ik kon geen ervaringen vinden van mensen die ermee gereden hebben.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: draagarmen!!
« Reactie #144 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 13:29:06 »
aan gietijzer lassen valt niet mee. En hun hebben dus een stukje staal aan gietijzer gelast, dat gaat heel vaak fout. Vooral als er extreme krachten op komen. En op een draagarm komen wel flinke krachten te staan. Dus ik zou het liever uit 1 stuk hebben.
@sjon voor mij is circuit gebruik echt circuit, en niet slalom of sprint. Daar maakt stugge vering minder uit lijkt mij inderdaad. Maar op het circuit wil je juist niet te stug gaan, dat is meestal meer in je nadeel.

En voor 300 euro materiaal in een subframe lassen? Hoeveel buis heb je dan wel niet verneukt? Voor 300 euro materiaal kun je een complete rolkooi maken zo ongeveer. Voor een goede 100 euro had ik zelfs 6 meter rvs  3 inch buis. Dat is dan wel dunwandig, maar voor een subframe heb je met een 6 meter buis meer dan genoeg, en staal is een heel stuk goedkoper dan rvs. Of wou je beweren dat die lui chroom molybdeen gebruiken? En zelfs dan zit je nog onder de 300 per subframe. En ook van die uniball dingen enz zijn niet heel duur. Vooral als je ze in een iets grotere hoeveelheid besteld. Als je er 2 besteld dan mag je vaak wel aardig betalen.
« Laatst bewerkt op: zo, 03 jan 2016, 13:33:55 door bobrosco »

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: draagarmen!!
« Reactie #145 Gepost op: zo, 03 jan 2016, 18:32:32 »
Het zijn vooral de uren die erin gaan zitten en dan nog een paar euro winst scoren.
300 euro aan materiaal geloof ik ook niet, zeker niet als je je staal bij een groothandel kunt scoren.

Die TAS draagarmen ofzo zou ik overgens wel gewoon volledig uit staal gemaakt hebben met golf 1 stuurkogeltjes (ben je meteen het FusseeKogelVersleten=AandrijfasWeggooien systeem kwijt  :))

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: draagarmen!!
« Reactie #146 Gepost op: zo, 24 jan 2016, 20:55:51 »
Dit weekend dus toch maar eens begonnen aan het draagarm verhaal. Alleen deze week nog een stangkoplagers of uniball halen (iedereen noemt het anders) incl stelstukken voor ertussen en dan zit mijn zelfbouwproject erop. Heeft mij nog geen 50 euro aan materiaal gekost -thumbsup-
Nu eens kijken hoe het de wegligging beinvloed als die bij de uitlijner geweest is. Verstelbare draagarmen word m'n volgende project -naughty-
Hele zelfbouw versteviging weegt nog geen 10kg. Accu word naar achter verplaatst.


Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: draagarmen!!
« Reactie #147 Gepost op: do, 03 mrt 2016, 20:39:47 »
Circuitgebruik motten we misschien specificeren?
De mannen van de sprint en korte slalom geven niks om een stabilisatorstang: stug afveren en direct sturen.
Op de lange baan en straat is mijn voorkeur mét stabi.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Tijd terug zag ik deze verbouwde draagarmen voorbij komen, geinig om wat camber te winnen -naughty-:


kwam deze tegen, zien er iets beter uit kwa stevigheid.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: draagarmen!!
« Reactie #148 Gepost op: do, 03 mrt 2016, 22:38:10 »
Waar ben je die tegengekomen? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: draagarmen!!
« Reactie #149 Gepost op: do, 17 mrt 2016, 15:41:26 »
Dit weekend maar eens aflassen, monteren en testen. Als ze goed zijn kunnen ze naar de poedercoater.

Volgende project worden de draagarmen. Ga zelf nieuwe maken/lassen die ook verstelbaar worden.