Auteur Topic: draagarmen!!  (gelezen 27612 keer)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: draagarmen!!
« Reactie #150 Gepost op: vr, 18 mrt 2016, 21:01:24 »
dat blok aan de rechterkant komt aan je draagarm? Dan hoop ik dat dat hol is of aluminium ook al lijkt geen van beide zo te zijn. Anders voeg je echt enorm veel onafgeveerd gewicht toe. En als je iets niet wil, vooral bij sportief rijden dan is het wel veel onafgeveerd gewicht.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: draagarmen!!
« Reactie #151 Gepost op: za, 19 mrt 2016, 00:42:40 »
We gaan t zien.... Blok weegt 800 gram....

Wat je zegt klopt zeker wel maar aangezien ik geen professionele rally rijder of circuit rijder ben zal t voor zeer sportief straat gebruik niet of nauwelijks merkbaar zijn of in mijn ogen zelfs verwaarloosbaar...
« Laatst bewerkt op: za, 19 mrt 2016, 00:45:25 door Hanf »

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: draagarmen!!
« Reactie #152 Gepost op: ma, 21 mrt 2016, 12:10:13 »
Even ter toevoeging. Ik ben wel van plan de draagarmblok te gaan vervangen voor een alu exemplaar om toch het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk te houden. Zoals het er nu uitziet zal de verstelbare draagarm een fractie zwaarder worden dan de standaard gietijzeren. Ik wil proberen dit op te vangen door zoveel mogelijk kleine overbodige dingen weg te halen uit de ophanging zoals bv een remstofkap e.d. en naderhand te kijken voor magnesium velgen ipv de huidige alu's.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: draagarmen!!
« Reactie #153 Gepost op: di, 22 mrt 2016, 17:56:42 »
naar mijn idee is het dan goedkoper om proberen je draagarmen lichtgewicht te maken in plaats van magnesium velgen. En het weglaten van de plaat achter je schijfen win je misschien 100gram mee, en dan heb je kans dat er troep tussen je blokken en schijven kan komen wat in 1 keer einde schijven+blokken is. Toevallig afgelopen weekend gebeurd bij de raceauto van mijn broer. Daar zijn 2 steentjes tussen de blokken en schijven door geklapt, dikke groeven in de schijven en blokken.