Auteur Topic: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C  (gelezen 27216 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #30 Gepost op: di, 23 jun 2009, 10:51:20 »
Tja, het hangt op de eerste plaats natuurlijk van het personeel af idd.. Ik krijg bij de Brezan in Delft wel altijd korting. Waarom; -dunno-, maar er staat altijd een korting op de bon.
Bij de Brezan in Grunn krijg ik dat dan weer niet -dunno- -gert-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #31 Gepost op: di, 23 jun 2009, 13:16:03 »
Bij Brezan kreeg/krijg ik meestal ook 20% korting. Ben alleen een beetje afgeknapt op Brezan in Delft. De meeste personeelsleden vind ik meestal nogal bot/onkundig. Haal m'n spullen nu bij Wiveco in Oud-Beijerland. Vriendelijke mensen, prima service en ook die 20% korting. Heb daar nu ook de voetpakking besteld. Auto elektra ben ik nog niet geweest maar zal het zeker onthouden.
Polo Classic C 1984

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #32 Gepost op: di, 23 jun 2009, 13:56:13 »
Brezan in Delft ben ik in het verleden op afgeknapt, dat ik helemaal nooit meer naar een Brezan toega (ook bij andere vestigingen zwaar teleurgesteld, maar vestiging Delft was wel ultimo triste). In die regionen ga ik óf naar A-parts in Rotjeknor, of naar Haga in Ridderkerk, of naar Gamesa in Den Haag...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #33 Gepost op: wo, 24 jun 2009, 21:18:47 »
Voetpakking was uiteindelijk toch niet (of anders met veel vertraging) leverbaar. Heb het ding dus maar bij De Rie besteld. Zou morgen binnen zijn. Ben benieuwd....
Polo Classic C 1984

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #34 Gepost op: wo, 24 jun 2009, 21:43:41 »
zal rond de 50 euri kosten ongeveer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #35 Gepost op: ma, 29 jun 2009, 16:34:32 »
Nieuwe voetpakking is ingebouwd. Motor draait nu iets rustiger stationair maar het lukt me niet om met enkel stationair schroef en CO schroef toerental stabiel op 950 tpm te krijgen. staat nu rond de 1250 tpm. choke is goed afgesteld. Overigens gaat ie nog steeds flink harder draaien zodra ik met remmenreiniger richting (nieuwe) voetpakking spuit.....

Wat is trouwens een goede startpositie voor CO en stationairschroef om vanuit te beginnen?





Polo Classic C 1984

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #36 Gepost op: ma, 29 jun 2009, 17:22:21 »
Mist er niet ergens een schroefje in de carburateur? Zodat daar valse lucht gezogen wordt?

Startpositie is moeilijk te zeggen.
CO zo afstellen dat ie stationair de meeste toeren maakt. Daarna stationair goed zetten.

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #37 Gepost op: ma, 29 jun 2009, 21:46:44 »
Bedankt voor de aanwijzingen. Als ik de CO zo zet dat het stationair toerental maximaal is ligt het stationair toerental bij ongeveer 1400 toeren. Als ik dan met de stationair schroef probeer te stellen gaat de motor alleen maar of heel slecht of nog sneller lopen.

Ontsteking heb ik al goed afgesteld, 6 graden vervroeging bij de 1200 toeren die ik stabiel kan krijgen.
contactpunten zijn ook goed afgesteld, althans, ik heb met een voelermaar de afstand op 0,4mm gezet bij maximale uitwijking. Condensator is ook nieuw.

Ik denk dat ik de carb nog meer een keer loshaal en alles nog een keer na ga lopen...
Polo Classic C 1984

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #38 Gepost op: ma, 29 jun 2009, 22:38:59 »
Bedenk je dat als je met remmenreiniger richting carburateur spuit, er grote kans is dat je ook wat in de carburateur zelf spuit (nevel), dus dan is het niet zo gek dat-ie klimt. Heb je het luchtfilter er wel weer op zitten als je spuit? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #39 Gepost op: ma, 29 jun 2009, 23:40:10 »
Bedenk je dat als je met remmenreiniger richting carburateur spuit, er grote kans is dat je ook wat in de carburateur zelf spuit (nevel), dus dan is het niet zo gek dat-ie klimt. Heb je het luchtfilter er wel weer op zitten als je spuit? -dunno-

Nee luchtfilter zit er nog niet op (ivm afstellen), maar ik spoot van redelijk dichtbij en heel gericht, maar je zou gelijk kunnen hebben. Morgenavond haal ik de carb los en ga ik alles nog eens grondig alles nalopen. Kan zijn dat ik bij het reviseren iets vergeten ben ofzo.
Polo Classic C 1984

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #40 Gepost op: di, 30 jun 2009, 00:14:52 »
6 graden bij 1200rpm is te vroeg . zou dan eerder een graad of 16 zijn .

het betreft een pierburg 2e3 neem ikaan ?
 
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #41 Gepost op: di, 30 jun 2009, 10:21:33 »
6 graden bij 1200rpm is te vroeg . zou dan eerder een graad of 16 zijn .

het betreft een pierburg 2e3 neem ikaan ?
 

Het is een GL motor met Solex pic31-7. volgens de vraagbaak moet het 5 graden +/- 1 zijn bij 950 toeren. de vervroeging gaat pas werken vanaf 1500 toeren volgens het grafiekje dus daarom heb ik ook 5 graden +/-1 aangehouden bij 1200 toeren (krijg de motor zoals gezegd niet stabiel langzamer).
Polo Classic C 1984

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #42 Gepost op: di, 30 jun 2009, 12:30:38 »
welke vervroeging de onderdruk of de centrifugaal vervroeging .
de 31pic7 controleer de o-ring van je stationair sproeier en co schroef , deze willen ook gaan lekken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #43 Gepost op: di, 30 jun 2009, 12:31:58 »
en wat ook voor kan komen is een lekkende vlotternaald . maar dat is een kwestie van ff een peukje roken en de as gebruiken als lepmiddel (inslijppasta )mbv hetzij spuug of water .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #44 Gepost op: di, 30 jun 2009, 13:35:03 »
welke vervroeging de onderdruk of de centrifugaal vervroeging .
de 31pic7 controleer de o-ring van je stationair sproeier en co schroef , deze willen ook gaan lekken .

De centrifugaalvervroeging begint in de grafiek rond de 1500 toeren tot ongeveer 3000, vanaf ongeveer 3000 komt de vaccuumvervroeging erbij (volgens het plaatje). Kan me vergissen, ik zit op mn werk en heb de Vraagbaak niet bij de hand.
ik zal de o-ringen vanavond nakijken. Bedankt voor de tips  -thumbsup-
Polo Classic C 1984