Auteur Topic: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C  (gelezen 27213 keer)

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #45 Gepost op: ma, 06 jul 2009, 23:36:12 »
Afgelopen zaterdag weer aan het klussen geweest.
De auto moet over 2 weken klaar zijn voor de vakantie inclusief aanmelden RDW en APK en helaas lukt het allemaal nog niet zo.

- Remmen moeten nog ontlucht, nippels achter bleken roestig en greep was rond, de nieuwe nippels bleken niet de goede.

- de cheapo Ebay 40/40 verlagingsset (TA-Tachnix) lijkt meer een 0/80. voorwielen staan ongeveer net zo diep als met de standaard dempers en achter lijkt de auto wel door z'n as gezakt. Nu zijn de achterdempers met een ring in een groef nog wel wat verstelbaar maar ik zet denk ik de originele dempers en veren maar terug. (foto's volgen)

Verder zijn er nog wat kleine werkjes:
- ruitensproeierreservoir lekt bij het pompje. nieuwe pakking is besteld
- accu moet nog vastgezet
- nieuwe antenne, iemand een idee waar ik de originele telescoop antenne kan krijgen?
- binnenkuipen spatborden vastzetten
- veerpootbouten voorzijde vastzetten, komt aan op het vinden van een geschikte ringsleutel zodat er nog een steeksleutel om de zuiger kan zodat die niet mee gaat draaien.

Het grootste probleem is echter nog steeds afstellen van de motor.
Afgelopen week heb ik de carburateur nog een keer helemaal losgehaald. Alle rubber ringetjes, pakkingen en membramen zijn vernieuwd. De acceleratiepomp werkt goed, de choke is goed afgesteld, alle sproeiers zijn schoon.
Toch krijg ik het stationair toerental nog steeds niet goed. Ik krijg de motor niet onder de 1200 toeren stabiel.
Het lijkt erop dat er nog steeds ergens een valse lucht lek zit. Vaccuumvervroeging, warmelucht schakeling en het groene bolletje zijn inmiddels afgesloten met een plug, dus daar ligt het niet aan. Het enige wat nog kan is een vaccuumlek bij de remservo of wellicht langs de gasklep as?

Als er iemand nog een 31pict7 carb in de aanbieding heeft hoor ik het graag. Op Ebay stond laatst een hagelnieuwe voor 70 euri maar er staat nu alleen schroot.

Ook overige hulp/suggesties zijn welkom.





« Laatst bewerkt op: di, 21 jul 2009, 02:53:00 door madcap9 »
Polo Classic C 1984

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #46 Gepost op: di, 07 jul 2009, 06:11:24 »
tip van flip , ga eens bij bettray in emmerich langs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #47 Gepost op: di, 07 jul 2009, 11:32:30 »
tip van flip , ga eens bij bettray in emmerich langs

klinkt niet alsof dat in de buurt van delft ligt en het klinkt niet alsof de auto op dit moment zo geweldig rijdt dat hij er afstanden mee wil afleggen.
ik ga straks eerder naar huis ivm wat thuiswerk en kijk dan meteen even voor een vervangende carb. misschien wel het handigst.
Kun je in ieder geval wat testen (en die van mij kost geen 70, maar is dan ook niet nieuw  :D)
« Laatst bewerkt op: di, 07 jul 2009, 11:39:07 door RoelG »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #48 Gepost op: di, 07 jul 2009, 12:29:01 »
swah , staat meestal genoeg om huiswaarts te keren en 200 euri lichter te zijn ,vooral nu met de slooppremie en de oud ijzer prijs op zijn gat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #49 Gepost op: di, 07 jul 2009, 12:55:26 »
De Classic is niet m'n daily dus een tripje naar net over de grens is niet zo'n probleem. Heb een email gestuurd naar de Ebay aanbieder van de nieuwe carb, en hij heeft 'm opnieuw erop gezet (startprijs 70 euri), dus hopelijk komt dat goed.
Zet liever niet alles op 1 kaart dus Roel ik houd me aanbevolen  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 09 jul 2009, 12:38:46 door madcap9 »
Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #50 Gepost op: do, 09 jul 2009, 12:39:54 »
Voor wie een Solex 31 of 34 heeft zijn deze links wellicht interessant:

http://www.vw-resource.com/34pict3.html
http://www.ruddies-berlin.de/sepic.htm
Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #51 Gepost op: ma, 13 jul 2009, 17:07:43 »
Afgelopen weekend weer druk bezig geweest.

De 31pict7 carb van Roel was niet helemaal compleet maar ik kon wel een aantal onderdelen uitwisselen die in betere staat waren dan de mijne. Zoals sproeiers, co naald en gasklep (mijne was beschadigd).
Motor draait stationair nu veel beter en is beter af te regelen rond de 950tpm zoals voorgeschreven. Alleen bij koude motor en choke te ver uitgetrokken smoort de motor. Het zou kunnen dat de choke vaccuum regeling of het bimetaal niet goed is.

Verder bleken de achterremmen in slechte staat. beide cilinders lekten. Nu wil ik nieuwe bestellen maar er zijn meerdere typen leverbaar. Weet iemand welke afmeting cilinders (of onderdeelnummer) ik moet hebben? Het is een polo 1.0 uit mei 1984 zonder remkrachtregeling.

Vrijdag a.s. is de APK afspraak dus ik hoop de remmen donderdag in orde te krijgen.
Polo Classic C 1984

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #52 Gepost op: ma, 13 jul 2009, 18:07:23 »
mooi dat je de carb nu beter krijgt afgesteld,ja en wat jou remcilinders is het wel lastig zoals ik het op h-base heb bekeken. :(
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #53 Gepost op: ma, 13 jul 2009, 18:49:12 »
1.0, zonder rembekrachtiger, zonder remkrachtverdeler op de achteras: kleinste diameter possible, zo uit mijn hoofd.

Check: 14 mm cilindertjes.

(16 a 17 is voor met rembekrachtiger, 19 voor met bekrachtiger en remkrachtverdeler aan de achteras)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #54 Gepost op: ma, 13 jul 2009, 19:13:14 »
1.0, zonder rembekrachtiger, zonder remkrachtverdeler op de achteras: kleinste diameter possible, zo uit mijn hoofd.

Check: 14 mm cilindertjes.

(16 a 17 is voor met rembekrachtiger, 19 voor met bekrachtiger en remkrachtverdeler aan de achteras)




 -dunno-Ik heb weliswaar geen remkrachtregeling maar wel een rembekrachtiger. Maakt het veel verschil welke cilinders je monteert? m.a.w. passn ze sowieso allemaal?, anders ga ik het vanavond nog even zelf opmeten.
Polo Classic C 1984

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #55 Gepost op: ma, 13 jul 2009, 19:15:17 »
Volgens de Hbase zou ik remcilinders moeten hebben van 17.5mm H27430. Ga ik die morgen meteen bestellen.
 -thumbsup-
Polo Classic C 1984

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #56 Gepost op: di, 14 jul 2009, 09:29:37 »
Ze passen zowieso allemaal. maar zijn de cilinders te groot, dan sta je achterstevoren als je flink remt.
Heb het met mijn polo 1 meegemaakt: origineel 14mm, vervangen voor 19mm ( verkeerd geleverd door de dealer ) Woepsie!

De diameter staat overigens als het goed is vermeld op het cilinderhuisje.


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline madcap9

  • L86C-0187
  • Non-Register lid
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Man
  • Hans Gerritsen
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #57 Gepost op: vr, 17 jul 2009, 13:57:15 »
Gisteren nieuwe remcilinders gehaald en geinstalleerd. Er zaten toch 14mm cilinders op ondanks mijn rembekrachtiger, dus heb er
ook maar 14mm voor terug gezet.
Verder opnieuw contactpunten en ontsteking afgesteld en nieuw chokedeksel erop gezet.
Verder nieuwe antenne, ruitensproeierpomp en ruitenwissers erop gezet.
Gisteravond proefrit gemaakt en ben behalve de keiharde schokbrekers behoorlijk tevreden.
Motor loopt stationair stabiel en reageert prima op het gas.

Vanochtend ingeleverd voor de APK.
Gebeld door monteur:

- Lekke tank, kosten incl. inbouw: 650Euro

Volgens mij waren imitatie tanks stukken goedkoper. Ik vraag mij nu dus af wat een goede tank kost. En of er verschil zit in Sedan / Hatchback tanks. m.a.w. welke moet ik hebben en waar kan ik deze krijgen?

En wie wil mij evt. helpen (tegen vergoeding) met het inbouwen.

Polo Classic C 1984

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #58 Gepost op: vr, 17 jul 2009, 14:06:33 »
immitatietanks kosten inderdaad volgens mij niet zo veel, je moet wel de juiste tank zien te krijgen, er is een verschil tussen de oudere en jongere tanks, bouwjaar 1986 was volgens mij het eerste bouwjaar van de nieuwere, en iets grotere tanks. Daarnaast is er nog een verschil in injectie of carburatie motoren volgens mij.

Volgens mij moet jij dus het oudere type voor carburateurs hebben (er was voor zover ik weet geen ouder type voor injectie, injectie was tot 1986 nooit geleverd), ik weet niet of je een nieuwer type zo zonder problemen kan inbouwen. (handrem systeem is ook anders, misschien zit dit in de weg ofzo  -dunno- )

Een goeie van de sloop hoeft ook niet zo veel te kosten, waarschijnlijk minder dan een immitatie, maar dan moet je wel oppassen dat deze ook niet lekt of binnenkort gaat lekken.

Sedan, hatchback en coupe is allemaal dezelfde tank, dus dat is geen probleem.
Pimp my Polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ LB-96-YG ] Polo 2 Classic C
« Reactie #59 Gepost op: vr, 17 jul 2009, 16:28:56 »
650 -gert- wat een afzetter.......250 a 300 incl manuren is normaler.
Om 't plug&play te houden mot je een 36liter carb tank hebben.
Ivm aanvoer & retour aansluitingen onderin de tank.
(bij een injectietank ontbreken die: opvoerpomp hangt in vlottergat)
Laatste keer heb ik zo eentje gehaald bij http://www.brabebo.nl/
Staat niet op de site, maar vorig jaar hadden ze h'm gewoon op voorraad.
Maar volgens mij zijn er wel meer onderdelen-site's die zo'n tank hebben.
(alhoewel je meestal de injectietanks tegenkomt)