Na wat minder Polo werk gisteren maar eindelijk eens begonnen aan wat schadeherstel aan de achterzijde (zie foto's).
Rechtsachter zaten al lange tijd flinke gaten. Door de vorige eigenaar is daar al een provisorische reparatie geweest met polyesthermatjes, maar echt fraai is het nooit geweest. Ik heb het zelf nog maar eens overgedaan. Van binnenuit een nieuwe polyesthermat aangebracht, roest zoveel mogelijk weggehaald, Fertan erover en nu binnenkort met plamuur, primer en lak in de weer om het af te maken.
Onderweg naar huis ging ik de uitlaat steeds meer horen en bij aankomst bleek dat de cheapo Ebay uitlaatspruitstukpakking weer lekte. Ook zag ik de dat zelfde cheapo Ebay Koppakking olie lekte op de bekende dynamolocatie. Nu wil ik over een paar maanden toch de MH kop gaan gebruiken dus tot die tijd moet het maar ff houden maar er gaan dan wel merkonderdelen in. Verder ben ik begonnen met het schoonmaken en inspecteren van de MH onderdelen en ik heb het kleppendeksel maar alvast afgelakt (foto). Ik ben van plan een dBilas nokkenas te gaan gebruiken van 264 graden. Dit omdat deze een nok hebben voor de mechanische benzinepomp i.t.t. de meeste Schrick nokkenassen die ik gezien heb. Is er nog een maximale lift aan te raden voor gebruik met standaard MH kop (gevlakt), standaard koppakking en MH onderblok en zuigers?
Planning voor komende tijd:
- Achterruit loshalen en roest herstellen onder ruitrubber, er zit een hardnekking regenwaterlek
- Voorbumper en gril repareren, roest bij schutbord onder spatborden aanpakken
- Ruitenwisserinterval afmaken, relais en kabels liggen al maanden te wachten
- Diverse kleine klusjes
- MH cilinderkop / kabelboom / ontsteking / bobine / etc. opknappen
- MH kop inbouwen
- Scherpe dBilas nokkenas met verstelbaar nokkenastandwiel
- Rest van het uitlaattraject naar 45mm (nu nog 35mm van de originele GL uitlaat)
- Dubbele carbs
- Waeco MS-50 cruisecontrol (set ligt al klaar)