Auteur Topic: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85  (gelezen 105535 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #360 Gepost op: vr, 03 jun 2011, 21:39:28 »
Nou hij is er klaar voor, vandaag nog even;

- ontsteking afgesteld ( zat er ongeveer 3 graden naast Jaap)
- kleppen gesteld
- olie wissel + filter
- Inlaat netjes klaargemaakt met originele GK luchtbuis, die ontbrak nog.
- Klepdeksel en distributie kap zwart gespoten
- Remschijven ontroest en zwart gespoten



Motortje loopt weer mooi en lijkt ietsjes sterker geworden te zijn. Nu nog even spullen pakken en dan morgen richting Lelystad. Dennis komt morgen ook die kant op om mij te coachen :)  -thumbsup-

Heb er zin in! -sturen-
« Laatst bewerkt op: zo, 05 nov 2023, 12:04:24 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #361 Gepost op: vr, 03 jun 2011, 21:53:45 »
Ziet er goed uit, tot morgen  -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #362 Gepost op: vr, 03 jun 2011, 23:36:58 »

- ontsteking afgesteld ( zat er ongeveer 3 graden naast Jaap)


 -thumbsup-  Lucky Shot,.. maar waarschijnlijk ooit dus door iemand ZONDER vraagbaak afgesteld..  Ben benieuwd of je ook merkbaar meer vermogen ' voelt '.  Stond ie vroeg of laat? ?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #363 Gepost op: vr, 03 jun 2011, 23:50:35 »
Dichter naar BDP, dus dat is laat ofnie? :)

Tja levert hij merkbaar meer vermogen? Durf het niet met zekerheid te zeggen, hij loopt in elk geval een stukje mooier rond voor mijn gevoel. Komt vast nog wel eens een gelegenheid waarbij we hem naast de Toektoek kunnen zetten. -naughty- :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #364 Gepost op: za, 04 jun 2011, 08:45:14 »
Tegen de klok in, of met de klok mee?

Heb je de ontsteking richting het schutbord of richting slotvanger?

« Laatst bewerkt op: za, 04 jun 2011, 08:53:07 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #365 Gepost op: za, 04 jun 2011, 23:49:38 »
@Jaap, richting schutbord, ofwel met de klok mee. Is dat nu vroeg of laat?

Zow, lekker warm dagje sturen  -sturen- was dat!

Vanochtend ruim op tijd afgereisd naar het Midland circuit in Lelystad zodat ik mij rustig kon inschrijven en de tijd had om te kijken hoe alles in zijn werk ging. Na een bakje koffie en het invullen van het inschrijfformulier wilde ik mij gaan aanmelden, maar ik kreeg te horen dat de auto eerst gekeurd moest worden voordat ik ingeschreven kon worden. Inmiddels was Dennis ook gearriveerd en samen met hem ben ik opzoek gegaan naar de keurmeester die ergens op het terrein rondliep. Eenmaal gevonden, samen de auto bekeken en uiteraard zonder problemen goedgekeurd, nouja kon ook bijna niet anders want na een korte blik onder de motorkap was het al in orde meer werd er niet bekeken. :)

Dus terug naar de inschrijfpost om de inschrijving rond te maken. Omdat de baan nog steeds niet open was nog maar een rondje gelopen en eens goedbekeken hoe de baan liep. Wegens werkzaamheden aan het circuit was de baan overigens bijna de helft korter dan de normale lengte dus het koste niet veel moeite om de loop van de baan te onthouden.
Inmiddels stonden de eerste auto's al aan de start en kon er begonnen worden met rijden, voordat ik zelf achter het stuur kroop eerst nog even kort met Dennis op de tribune gekeken hoe de anderen het ervan af brachten.
Toen de polo opgehaald en achter in de rij aangesloten, eerste rondje had ik vooral nodig om de baan te leren kennen en reed ik in ongeveer 51 sec rond. De rondes daarop steeds harder en langzaam gingen de rondetijden wat omlaag, totdat ik bleef steken op 48. sec. Op de één of andere manier wist ik niet meer snelheid te vinden, op allerlei manieren geprobeerd; rustig, beetje agressiever enz. maar de klok stopte steeds net iets boven de 48 seconden.

Toen de auto maar aan de kant gezet en samen met Dennis wat gaan lunchen en vanaf de tribune een beetje bestudeert hoe de snellere jongens het circuit ronden. Daarna moest Dennis helaas al afreizen naar Groningen, maar ik was inmiddels vast besloten om niet eerder naar huis te rijden voordat ik onder de 48 sec zou eindigen. Dus 10 ronden bij laten schrijven op mijn stempelkaart en aan de slag maar weer. -sturen-

Naar wederom een paar 48ers gereden te hebben kwam er een ronde waarbij de tijdsmeting niet goed werkte, daarom mocht ik gelijk zonder in de rij te staan door voor een extra rondje. Nog lekker in mijn ritme zijnde kwam ik dan eindelijk op de 47. sec binnen. Yes! -klappen-

Maarja perfectie bestaat niet -nana- dus lekker verder gegaan en na nog een paar rondjes sturen rolde er zelfs een 46er uit, dit leek me wel een goed moment om te stoppen en dus ben ik na 20 ronden slalommen huiswaarts gekeerd.  

Al met al een heerlijk dagje gehad waarbij de auto zich goed heeft gehouden, hoewel ik al wel het één en ander in gedachte heb om te verbeteren natuurlijk. Binnenkort komen alle rondetijden online te staan en dan word ook duidelijker hoe ik mij verhoud ten opzichte van de concurrentie. Duidelijk is wel dat de polo 86c in het algemeen potentie heeft om behoorlijk mee te doen vooraan dus ik hoop dat er in de toekomst meer mensen van het forum geïnteresseerd zijn om eens mee te rijden.

Hieronder wat foto's van de dag en een onboard filmpje van één van de eerste runs, helaas heb ik er daar maar één van want de batterij was leeg. Dennis heeft ook nog gefilmd vanaf de tribune, ik zal proberen die ook nog te uploaden morgen.

http://www.youtube.com/watch?v=HulrkSXW0OE

Polo in goed gezelschap.

























Meer is hier terug te vinden: http://www.flickr.com/photos/martindijk/sets/72157626760616629/



« Laatst bewerkt op: zo, 05 jun 2011, 00:14:01 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #366 Gepost op: za, 04 jun 2011, 23:58:02 »
Coooool! Lijkt me erg gaaf om een keer te doen...
Wat gebeurt er als je een pion raakt? Strafseconden of direct exit?

Ben wel benieuwd wat je verder nog wil verbeteren... Kortere 2-versnellingsbak? -dunno- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #367 Gepost op: zo, 05 jun 2011, 00:13:00 »
Jep strafseconden. :)

Ik wil door massa naar achter te verplaatsen en door de voorkant wat stijver en stugger te maken proberen het onderstuur wat te verminderen. O.a cuprframe, bilstein dempers, hardere bussen in de draagarmen en een goede uitlijning moeten daar bij gaan helpen. Maargoed, voordat we daar een hele discussie over gaan opstarten dat komt pas van de winter denk ik, voorlopig ben ik blij eindelijk eens echt gereden te hebben. Daarbij moet vooral ikzelf nog veel leren, daar zijn misschien nog wel makkelijker wat seconden te winnen i.p.v. allerlei technische aanpassingen.

Kortere 2-versnellingsbak? -dunno- :D

 :) Paar keer geprobeerd door te schakelen naar zijn drie maar dat koste alleen maar meer tijd. -uitlachen-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #368 Gepost op: zo, 05 jun 2011, 09:04:59 »
Hmzz.....slalom.....ook leuk -sturen-

1e foto: zelf zeiltje meenemen en kratje vullen met uitbodig gewicht vanuit de auto?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #369 Gepost op: zo, 05 jun 2011, 09:27:43 »
 -thumbsup- Leuk, maar dat Dennis niet even een foto van jou in actie heeft gemaaakt  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #370 Gepost op: zo, 05 jun 2011, 11:33:38 »
Hmzz.....slalom.....ook leuk -sturen-

1e foto: zelf zeiltje meenemen en kratje vullen met uitbodig gewicht vanuit de auto?

Jep, is ook wel wat voor jou Sjon! -thumbsup- Zeiltje is verplicht en krat gebruikte ik inderdaad voor losse rommel ui de auto en gereedschap.

-thumbsup- Leuk, maar dat Dennis niet even een foto van jou in actie heeft gemaaakt  :)

Nee maar wel filmpjes, die volgen nog later vandaag.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #371 Gepost op: zo, 05 jun 2011, 13:13:46 »
Een maat van me is de vorige keer geweest met zijn mini; had dezelfde verhalen als jij -sturen- -naughty- -thumbsup-


Goeie bandjes om de steilheck en de volgende keer ook maar eens proberen?!  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #372 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 10:00:33 »
46.** !! -thumbsup-

Vond dat je het echt niet slecht deed, zeker in vergelijking met andere rijders die meer vermogen onder de kap hadden (maar ook zwaarder).
Ik ga zeker ook een keer meedoen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #373 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 10:32:53 »
Koel!

Ziet er redelijk 'veilig' uit,. als in: Als het mis gaat, ligt het aan jezelf of aan de technische staat van je eigen auto ( lees: Je bent niet overgeleverd aan de 'beschaafd-/lompheid' van een ander ).

Zonder in de regelementen te duiken: rolkooi/beugel + helm verplicht,. en gááán?!

*edit* Snippet:
Citaat
Je moet je wel bereid zijn om de losse spullen uit de auto te halen,
je accupolen af te plakken en de auto moet in goede staat zijn (geen slopers).
De stoel moet vast zitten en de bestuurdersgordel moet het doen, je hebt een
zeiltje voor onder de auto(milieu) nodig,en dan zijn we er bijna.
We rjden bij Team Wimedo verplicht mt een helm op.
« Laatst bewerkt op: ma, 06 jun 2011, 10:39:20 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #374 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 11:19:35 »
ik denk dat ik dit ook een keer ga doen lijkt me betaalbaar en leuk.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.