Auteur Topic: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85  (gelezen 106882 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #390 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 22:22:20 »
tja ik lees dat er een vierdeurs variant van je auto moet zijn of anders x klasse.

Maar ik denk dat ik gewoon een keer ga kijken.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #391 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 22:45:48 »
Trouwens, ook wel leuk om te weten: de layout van het parcours is elke wedstrijddag weer anders.
Dus voor iedereen is het elke keer weer wennen en de snelle lijn zoeken.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #392 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 23:42:20 »
Dat is wel leuk om te weten inderdaad,.. en dat weet je ook zeker dat je alleen naar de tijden van die dag moet kijken/vergelijken.. Alleen wat meer auto's in dezelfde klasse zou wel leuk zijn: Simca Rally 2 is nou niet echt vergelijkingsmateriaal; zal wel zo rond de 1300 cc liggen, maar motor in de derriere en aandrijven op de derriere-as.

 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #393 Gepost op: ma, 06 jun 2011, 23:52:22 »
Trouwens, ook wel leuk om te weten: de layout van het parcours is elke wedstrijddag weer anders.
Dus voor iedereen is het elke keer weer wennen en de snelle lijn zoeken.

Precies, daarbij was het parcours erg kort dit keer vanwege asfalteer werkzaamheden aan delen van de baan. Denk dat het ook nog een stukje leuker word als hij dubbel zo lang word. Dan worden de verschillen in tijden ook beter zichtbaar lijkt me zo.

Dat is wel leuk om te weten inderdaad,.. en dat weet je ook zeker dat je alleen naar de tijden van die dag moet kijken/vergelijken.. Alleen wat meer auto's in dezelfde klasse zou wel leuk zijn: Simca Rally 2 is nou niet echt vergelijkingsmateriaal; zal wel zo rond de 1300 cc liggen, maar motor in de derriere en aandrijven op de derriere-as.

 

Daarom zou het ook zo leuk zijn als er zo af en toe eens een andere polo meedoet. Ik vergelijk mijn GT een beetje met de 106 en de Saxo's, verder reed er niet veel vergelijkbaars rond. Veel is achterwiel aangedreven of heeft een pak meer vermogen zoals de civic's. Overigens heb ik die dag maar één Simca gezien, die is dus blijkbaar drie keer ingeschreven. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #394 Gepost op: do, 16 jun 2011, 19:57:20 »
Mooi verslag -thumbsup-

Het werkt verslavend dus? Niks voor mij :) Toch maar eens informeren wat de opties zijn voor auto's zonder beugel, maar met aangepaste motor en verlaging.

Volgende keer met cup-frame?

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #395 Gepost op: do, 16 jun 2011, 21:23:11 »
Zal vast niet zo'n punt zijn om jou auto de baan op te krijgen en anders is een beugel ook snel geplaatst toch? -klus-

Volgende keer met cup-frame?

Hopelijk wel, maar doel is om te rijden! Daarom gaat het cupframe er ook pas onder als ik het onderstel compleet heb. Dit moet er ongeveer als volgt uit zien:

- 60/40 Verlagingsveren (H&R)
- Bilstein B8 dempers rondom
- G-laderseite draagarmen met unibal
- G-laderseite domlagers.
- Cupframe (wellems versie)
- Domstrebe
- G-laderseite bussen in de achteras.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #396 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 12:32:50 »
De beugel had ik net verkocht -imstupid-

Mooi spec-lijstje, laat even weten als je wilt bestellen, ik wil ook wel een setje verstelbare domlagers meebestellen.

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #397 Gepost op: di, 09 aug 2011, 21:30:29 »
Ik ook!
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #398 Gepost op: di, 09 aug 2011, 21:51:01 »
En weet je al iets meer Martin wat er aan de hand was ?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #399 Gepost op: di, 09 aug 2011, 22:07:04 »
Nope, druk met andere dingen. Misschien morgen even de kop eraf halen en anders donderdag, moet zeggen dat ook ik erg benieuwd ben. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Polo2

  • L86C-0199
  • Non-Register lid
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • Theo Hamers
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #400 Gepost op: do, 11 aug 2011, 11:18:40 »
Ik heb net heel je topic doorgenomen en wat een mooie Polo!!
Fantastische kleur!

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat zijn de maten van je Ronal R8 velgen?
Ik heb zelf ook velgen in die richting en ben nu aan het beslissen wat voor banden maat ik er om heen zal gaan leggen.

Alvast bedankt voor je info!
Volkswagen Polo coupe ABU

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #401 Gepost op: do, 11 aug 2011, 11:59:13 »
 -thanks-

14 inch, ET35, 6J. Bandenmaat 195-45-14 Toyo Proxes T1-R
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Polo2

  • L86C-0199
  • Non-Register lid
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • Theo Hamers
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #402 Gepost op: do, 11 aug 2011, 12:07:24 »
Dan is dat precies dezelfde maat die ik heb.
Ik zat al te denken aan 195-45-14, maar ik dacht dat dat te breed zou zijn.
Maar dat kan prima, zie ik wel.

Bedankt en ga zo door!
Volkswagen Polo coupe ABU

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #403 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 18:46:56 »
EDIT, om het verhaal compleet te maken. Twee weken geleden een poging gedaan om de Nürburgring te bereiken maar helaas niet geslaagd. :D Gelukkig werd de auto netjes thuis afgeleverd door de ADAC, toch nog plezier gehad van mijn ANWB abbonement wat ik vergeten was op te zeggen.  -uitlachen-

Complete verhaal --> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11123.0.html



Vandaag kopje van de GK gehaald en vervolgens het complete blok eruitgehaald.



Diagnose: Kantelende zuigers, vooral de zuigers van cilinder 2 en 3 kantelen behoorlijk maar ook cilinder 1 en 4 hebben er last van. Tevens zijn de hoonsporen compleet verdwenen.



Onderblok is niet meer bruikbaar dus die kan eruit.





Kopje ziet er opzich wel goed uit.



Alleen kwam ik helaas ook een andere verrassing tegen, ik kan mij vergissen maar het lijkt erop dat de carrosserie begint te scheuren.  :( :( :(



Plan is nu om er een stukje plaat in te lassen en eventueel nog wat verdere verstevigingen aan te brengen, alleen hoe en wat moet ik nog even verzinnen. -wanker- En verder komt het cupframe er ook gelijk onder samen met een veerpootbrug om wat extra stijfheid te brengen.

Voor wat betreft de motor weet ik nog niet precies wat ik ga doen, ik heb toevallig een extra GK blokje staan die mooi in de GT kan. Alleen die heeft ook al wel 2 ton gedraaid dus eigenlijk zou ik die eerst heel goed moeten bekijken om te voorkomen dat ik binnen korte tijd weer met een motorwissel zit. -wanker-
« Laatst bewerkt op: zo, 05 nov 2023, 12:03:41 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 62-DX-ZH ] Komeetblauw Polo 2 GT Coupé '85
« Reactie #404 Gepost op: vr, 12 aug 2011, 20:21:39 »
weet nie hoe ver je je auto verlaagd hebt, maar die plek komt doordat de spoorstangen tegen de kas aan slaan.

Best wel ff vervelend zeg. Zou dat extra blok compleet oplappen en er dan pas inlepelen als het al zoveel gelopen heeft. Ben je er ook vanaf voor een aantal jaren.