Auteur Topic: Olielek polo 3 1990.  (gelezen 9489 keer)

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #90 Gepost op: do, 22 jun 2006, 06:22:55 »
@polo_boy: vraag 't uw broer de ex-automekanieker.

Wegens een hernia ja,anders was hij het nu nog!!!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #91 Gepost op: do, 22 jun 2006, 06:36:49 »
kort gezegd ,
water er af ,spruitstuk los van kulas,waterslangen los van thermostaat huis ,pouly van nokkenas verwijderenen dis riem los van pouly,kleppendeksel los,diverse benzine en vacuumslangen los,steun inlaatspruitstuk los ,kap distributie los,kopbouten verwijderen  ,et voila ,inbouwen omgekeerde volgorde ,laatst in 1,5 uur gedaan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #92 Gepost op: do, 22 jun 2006, 07:19:26 »
@polo_boy: vraag 't uw broer de ex-automekanieker.

Wegens een hernia ja,anders was hij het nu nog!!!!

met of zonder hernia, zijn kennis is toch genoeg?

hij kan jou vertellen wat je moet doen als ie er op z'n gemakje naast staat/ligt lijkt me..
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #93 Gepost op: do, 22 jun 2006, 18:32:01 »
@polo_boy: vraag 't uw broer de ex-automekanieker.

Wegens een hernia ja,anders was hij het nu nog!!!!

met of zonder hernia, zijn kennis is toch genoeg?

hij kan jou vertellen wat je moet doen als ie er op z'n gemakje naast staat/ligt lijkt me..

Zijn kennis is idd genoeg ja,maar hij kan wel het beroep van : Automekanieker niet meer uitvoeren voor de kost he.
En hij zou een gedeelde wel willen doen zei hij,maar zijn rug ervoor overbelasten niet.
En een ganse dag als automekanieker gebogen staan met je rug is ook niet ideaal en zeker niet als je een dubbele hernia hebt gehad.

En jullie spreken hier van max 2u werk,maar overal waar ik geweest ben,die spreken allemaal van een ganse dag werk   -boehoe- .
En hier zit per ongeluk geen belg zeker die het wilt doen voor een zacht prijsje  :) ?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #94 Gepost op: do, 22 jun 2006, 18:33:09 »
rugklachten is zowieso kut ,welk beroep dan ook
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #95 Gepost op: do, 22 jun 2006, 18:37:10 »
rugklachten is zowieso kut ,welk beroep dan ook

Idd,maar als je een rugoperatie achter de rug hebt,ga je wel is 2x nadenken he?
Hij had de keuze: Automekanieker blijven en tussen dan en aantal jaren in een rolstoel belanden,want welke remedie er gedaan is voor zijn hernia te herstellen,is daarna niet meer herstelbaar.
Of een ander beroep uitoefen en naar een rugdokter gaan om oefeningen te doen om de rug minimaal te belasten.
Wat kies je dan?Ik alvast het laatste.
Mar toch kan hij het niet laten hoor om aan wagens te werken,zit in het bloed denk eens automekanieker altijd automekanieker denk  :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #96 Gepost op: do, 22 jun 2006, 18:40:10 »
klopt  withstupid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #97 Gepost op: do, 22 jun 2006, 18:56:42 »
Serge een momentsleutel van hoeveel nm heb jij gebruikt?
Moet de oliefilter ook vervangen worden eigenlijk?
Want iedere garage zei tot nu toe van wel.Maar waarom weet ik niet.
En vermits het kleppendeksel eraf moet,moet er hier ook een nieuwe pakking tussen zekers?

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #98 Gepost op: do, 22 jun 2006, 21:00:02 »
yoo chris da kunde gij toch wel zelf zeker he een cilinderkoppakking steken ?

Anders wil ik wel helpen

christophe

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #99 Gepost op: do, 22 jun 2006, 21:20:10 »
yoo chris da kunde gij toch wel zelf zeker he een cilinderkoppakking steken ?

Anders wil ik wel helpen

christophe

Ik noem niet chris.
En vanwaar zijde gij?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #100 Gepost op: do, 22 jun 2006, 21:23:04 »
Serge een momentsleutel van hoeveel nm heb jij gebruikt?
Moet de oliefilter ook vervangen worden eigenlijk?
Want iedere garage zei tot nu toe van wel.Maar waarom weet ik niet.
En vermits het kleppendeksel eraf moet,moet er hier ook een nieuwe pakking tussen zekers?

heb hem van 30 tot 140 nm ,deze is voor de meeste dingen toereikend ,alles wat losser zit als 30nm vertrouw ik niet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #101 Gepost op: do, 22 jun 2006, 21:30:04 »
Serge een momentsleutel van hoeveel nm heb jij gebruikt?
Moet de oliefilter ook vervangen worden eigenlijk?
Want iedere garage zei tot nu toe van wel.Maar waarom weet ik niet.
En vermits het kleppendeksel eraf moet,moet er hier ook een nieuwe pakking tussen zekers?

heb hem van 30 tot 140 nm ,deze is voor de meeste dingen toereikend ,alles wat losser zit als 30nm vertrouw ik niet

En de rest van men vragen  -hitit-
En op hoeveel nm heb jij die bouten vastgezet?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #102 Gepost op: do, 22 jun 2006, 22:19:45 »
kop bouten
fase 1    =   40nm
fase 2    =   60nm
fase 3    =   90 graden (dwz kwartslag)
fase 4    =   nogmaals 90 graden

de kopbouten dienen van binnen naar buiten gelijk matig aangehaald te worden

                      9         5       1      3        7



                    10         6       2      4       8


in deze volgorde


klepdeksel bouten hand vast
spruitstuk bouten hand vast
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #103 Gepost op: do, 22 jun 2006, 22:26:00 »
Zal het nogmaals vragen:

Dient de pakking van het kleppendeksel vervangen te worden?
Dient de oliefilter ook vervangen te worden?

Want kmoet eerst alles tegoei weten voor ik eraan begin se.




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #104 Gepost op: do, 22 jun 2006, 22:29:15 »
zolang er geen water bij de olie komt ,olie lekker laten zitten en filter ook .klepdekselpakking zou ik wel vervangen ,tevens ook nokkenaskeering ,uitlaatspruitstuk pakking ,inlaatspruitstukking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .