Auteur Topic: Olielek polo 3 1990.  (gelezen 9487 keer)

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Gepost op: zo, 07 mei 2006, 09:50:27 »
Wij rijden als 2de wagen met een polo 3 van het bouwjaar 1990 rond.
We hebben deze wagen aangekocht van iemand,die deze heeft gekocht van de politie wegens in beslagname voor geen verzekering.
Nu zitten wij dus met een redelijke grote olielek.
Op foto 4 via deze link kunnen jullie zien wat ik bedoel : http://www.kapaza.be/detail/2443831/.
Volgens sommige is het een joint de cullas,maar volgens men broer kan dit al niet,want dan zou er ofwel blauwe rook moeten zijn,olie in het water of zou de tepratuur van het water zeer hoog moeten komen en de motor zo hard roken dat dit ziet van binnen uit,en dit is dus allemaal het geval niet.
Men broer denkt eerder aan te dunne olie dat we hebben gebruikt.
Wie heeft dit probleem ook al gehad aan zijn polo 3?
Zou 1 van de meest voorkomende probleemkes zijn die olielek bij een polo 3 volgens die garagist die de kost op 300 euro schat.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #1 Gepost op: zo, 07 mei 2006, 09:57:58 »
Als ie daar precies boven de dynamosteun lekt is 't vermoedelijk een lekke koppakking.
Er zit daar een oliekanaaltje, meestal slaat ie daar als eerste door.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #2 Gepost op: zo, 07 mei 2006, 09:58:09 »
nokken as keering of klepdekselpakking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #3 Gepost op: zo, 07 mei 2006, 11:43:16 »
En wat zou de herstellingsprijs hiervan zijn in België dan alleziens?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #4 Gepost op: zo, 07 mei 2006, 22:17:35 »
Als je zelf enigzins hand bent, doe je t zelf.

Aan onderdelen ben je, met originele delen) ongeveer 100 euro kwijt (op de goedkoopste manier).

Tenminste: als t de koppakking is.. 't kan inderdaad ook de nokkenaskeerring, of klepdekselpakking zijn.

Tip: spuit t blok een keer GOED af met de hogedruk spuit, en ga op zoek WAAR de olie naar buiten komt.

Tip 2: is het de koppakking Klik hier
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #5 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 00:46:38 »
Als je zelf enigzins hand bent, doe je t zelf.

Aan onderdelen ben je, met originele delen) ongeveer 100 euro kwijt (op de goedkoopste manier).

Tenminste: als t de koppakking is.. 't kan inderdaad ook de nokkenaskeerring, of klepdekselpakking zijn.

Tip: spuit t blok een keer GOED af met de hogedruk spuit, en ga op zoek WAAR de olie naar buiten komt.

Tip 2: is het de koppakking Klik hier

Waar de olie vandaan komt weet ik maar al te goed.
Je ziet bovenaan de alternatorsteun op de foto een verdikking,daaruit komt de olie miniem.

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #6 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 14:57:25 »
Kben net naar een niet vw garage gaan horen voor te herstellen en dat zou max 300 euro zijn volgens hen.
Laat doen of niet?
Bij een vw garage kost het max 500 euro.

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #7 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 21:12:05 »
Niemand meer nee?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #8 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 21:38:12 »
Als t daar bij de alternatorsteun lekt (links tussen de 'join de cullas' uit ) dan is 300euro een redelijke prijs. Voor 200 kan t ook, maar weet dat je dan op kwaliteit wat moet inleveren.

hoge kwaliteit = hoge prijs = alle pakkingen vernieuwen
goede kwaliteit = redelijke prijs = zo min mogelijk lossen en niet meer dan noodzakelijk vervangen.

Als je t werk laat uitvoeren, kost je dat extra. Je kunt t ook zelf (proberen), maar zonder ervaring, zou ik je afraden het voor 1 maal te proberen: Je moet toch wat gereedschap hebben dat je wellicht niet in huis hebt.  (Momentsleutel, speciale doppen, etc) Als je dat alles voor 1 maal moet aanschaffen, kan dat niet uit.

Also: voor 2 a 300 laten maken. Verzeker uzelf er van dat de koppakking origineel van VW wordt betrokken en u kunt weer 100.000 km vooruit!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #9 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 22:19:37 »
Als t daar bij de alternatorsteun lekt (links tussen de 'join de cullas' uit ) dan is 300euro een redelijke prijs. Voor 200 kan t ook, maar weet dat je dan op kwaliteit wat moet inleveren.

hoge kwaliteit = hoge prijs = alle pakkingen vernieuwen
goede kwaliteit = redelijke prijs = zo min mogelijk lossen en niet meer dan noodzakelijk vervangen.

Als je t werk laat uitvoeren, kost je dat extra. Je kunt t ook zelf (proberen), maar zonder ervaring, zou ik je afraden het voor 1 maal te proberen: Je moet toch wat gereedschap hebben dat je wellicht niet in huis hebt.  (Momentsleutel, speciale doppen, etc) Als je dat alles voor 1 maal moet aanschaffen, kan dat niet uit.

Also: voor 2 a 300 laten maken. Verzeker uzelf er van dat de koppakking origineel van VW wordt betrokken en u kunt weer 100.000 km vooruit!

Wat als de koppaking misschien niet origineel van vw is?En kan die koppakking "maar" 100.000km aan?Ik kan de wagen ook bij vw laten maken maar is de prijs 500 euro.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #10 Gepost op: wo, 17 mei 2006, 22:41:09 »
100.000, 200.000... Bij wijze van he.

Als t goed gemaakt wordt, kan t er weer minimaal 100.000 km tegen.. misschien wel 300.000 km..

zie 't topic dat ik al eerder linkte: daar had ik een niet originele koppakking gebruikt, welke er na 3 jaar alweer de bruil aan gaf. Maar: niet echt representatief gebruikt: lang stil gestaan, of door de slechtere kwaliteit. Feit blijft dat t rubbertje dus niet zo goed tegen olie kon, dan t zou moeten kunnen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #11 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 21:14:02 »
Wie zou er de kost doen van een nieuwe koppakking?
Volgens het polo86C forum in België is deze lek meer dan normaal



Ze noemen het daar : Het zweten van de motor.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #12 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 21:16:45 »
Ik zou hier absoluut niet moeilijk over doen. elke polo heeft dit.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #13 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 21:35:22 »
Ik zou hier absoluut niet moeilijk over doen. elke polo heeft dit.

Wat ik me dan afvraag.
Als jullie naar de keuring gaan en ze zeggen : Mr.u heeft wel een grote olielek zo te zien.
Wat zeggen jullie dan?

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #14 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 22:56:25 »
Dat hij 'm van mij best mag fixen als het hem zo stoort. :D

Aantal weken terug heb ik een 2F gekocht...is er net zo aan toe.
Zolang ie niet onnozel veel olie verbruikt/lekt, doe ik er niks aan.