Auteur Topic: Trekhaak  (gelezen 783 keer)

Offline Marcel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 37
Trekhaak
« Gepost op: vr, 11 jul 2003, 09:07:35 »
Na 17 jaar aanmodderen zonder trekhaak met mijn 45 pk Polo heb ik een gebruikte Bosal trekhaak gekocht (Type 901-1130). Uiteraard ontbreekt de montagehandleiding.

Wie kan me uitleggen hoe hij gemonteeerd moet worden? De grote stang kan bevestigd worden met de schroeven van de bumper. Daarna moet ik blijkbaar gaten boren (!) om de andere onderdelen te bevestigen. Bovendien heb ik geen idee waar de bussen door het chassis geschroefd moeten worden.

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
Trekhaak
« Reactie #1 Gepost op: ma, 14 jul 2003, 11:00:22 »
Ik heb het al 2 keer gedaan, is niet zo moeilijk.
Je hang het ding achter je bumper op aan de bumperbouten.
Dan boor je iid 2 gaten door je achterbord heen (effe blokje erachter want anders ga je door naar je reservewielbak.)
Dan past het hoeklijntje mat 2 gaten tussen je reservewielbak en je achterschot (daar heb je dus net 2 gaten in geboord) en dan kun je het hoeklijntje vastzetten door het achterbord met 2 bouten (m10 geloof ik of m8)
Dan zit er in het hoeklijntje aan beide kanten 2 ovale gaten. daar gaan die stangen aan en die komen dan onder je auto uit naast de reservebak. en daar zit dan ook al een gat.
Die boor je naar boven toe door (uiteraard vloerbedekking binnen weghalen). Vanaf boven boor je het bovenstegaatje zo uit dat je bus er in kan. En dan kan je vanaf onder naar boven gezien:
moer-ring-stang-balk onderkant-busje-balk bovenkant-afdekplaat - bout
Ik hoop dat je het begrijpt en anders effe op de sloop zoeken naar polo met trekhaak, dan kun je het zien.
grz
Jeroen

Offline Marcel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 37
Trekhaak
« Reactie #2 Gepost op: ma, 14 jul 2003, 12:04:04 »
Het is me bijna helemaal duidelijk. Wat me in ieder geval duidelijk is, is dat ik alle onderdelen heb, behalve het hoeklijntje. Kun jij misschien de maten van het hoeklijntje opmeten, zodat ik er een ga (laten) maken?
Waar laat je het snoer de auto binnengaan?

Bedankt,

Marcel