Auteur Topic: Stuurnaaf adapter probleem  (gelezen 441 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Stuurnaaf adapter probleem
« Gepost op: wo, 29 jul 2009, 22:56:48 »
Vanavond wilde ik ''even'' vlot een GT stuur in mijn GT zetten. Dit stuur heeft een grootte naaf terwijl er in de auto een kleine naaf zit met een grove vertanding. Geen probleem dacht ik, dan tik ik even zo'n mooi adapter-busje op de stuuras (van een 2f die ik nog had liggen). Ging allemaal prima, alleen nu heb ik het stuurtje gemonteerd en houdt ik ruimte over tussen het stuur en de contact ring waardoor ik dus geen werkende claxon, richtingaanwijzers en een lelijk gat heb tussen stuur en dashboard. Iemand hier mee bekend? Zit er misschien verschil tussen de busjes van een polo 2 en 2f?

Edit: Ik heb de omcirkelde stuuras in de auto zitten.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Stuurnaaf adapter probleem
« Reactie #1 Gepost op: wo, 29 jul 2009, 23:20:00 »
Simpele vraag misschien: zit de bus er wel ver genoeg overheen? Kan me van vroeger herinneren dat ik hetzelfde probleem heb gehad bij een vroege 2 met dunne naaf, en dat toen bij nader inzien de bus er verder overheen moest dan ik in eerste instantie dacht/ingeschat/gezien had...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Stuurnaaf adapter probleem
« Reactie #2 Gepost op: do, 30 jul 2009, 12:20:52 »
origineel zit er toch zo'n rare veer onder? Ik heb de betreffende constructie in mijn steilheck (volgens mij door GG gemonteerd..), daar heb ik met een extra vulring moeten spelen om de boel goed vast te krijgen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Stuurnaaf adapter probleem
« Reactie #3 Gepost op: di, 08 sep 2009, 11:49:20 »
Adapter bus zat er inderdaad niet vergenoeg op. Opgelost door de veer in tweeën te choppen, en met een halve veer alles weer gemonteerd. Nu past het wel. -sturen-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..