Auteur Topic: Aankoop Polo 2f coupe  (gelezen 1263 keer)

Offline Janne

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
  • Janne Mesu
Aankoop Polo 2f coupe
« Gepost op: di, 18 aug 2009, 19:08:02 »
Hallo,

Mijn naam is Janne Mesu, uit Zwolle. Over een maandje of iets meer wil ik een polo 2f coupe gaan kopen.
Nu had ik een paar vraagjes waar ik het antwoord niet echt voor kon vinden op het forum.
1.  Bij hoeveel kilometers is niet verstandig om hem te kopen om je anders (te veel) problemen mee krijgt
2.  Hoe zit dat met de 4- of 5-bak? Een maat van mij heeft een Polo 2 Steilheck met een vierbak en die raad mij aan een vijfbak te nemen. Vanaf welke tpye's zitten ze of ligt dat aan de uitvoering?
3.  Hoe kan je zien of de tank lekt? En evt andere polo 'kwaaltjes' ?

Alvast bedankt

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Aankoop Polo 2f coupe
« Reactie #1 Gepost op: di, 18 aug 2009, 22:55:31 »
 -welkom-


1.  Bij hoeveel kilometers is niet verstandig om hem te kopen om je anders (te veel) problemen mee krijgt

daar is niks zinnigs over te zeggen. Je kunt een motor met 40.000 km aftrappen of er mooi 4 x de klok mee rond rijden.
Check vooral op zaken als goed onderhoud. wanneer is de distributiriem vervangen. is er iets van de historie bekend. hoe ziet de motor er uit. zweet hij veel. enz enz.

2.  Hoe zit dat met de 4- of 5-bak? Een maat van mij heeft een Polo 2 Steilheck met een vierbak en die raad mij aan een vijfbak te nemen. Vanaf welke tpye's zitten ze of ligt dat aan de uitvoering?

Tja. als je lange stukken snelweg rijdt is een vijf bak mooi meegenomen. vanaf het typ 2 zijn er vijfbakken geleverd. eerst beperkt en daarna steeds meer. meestal wordt dit wel door de verkoper aangegeven. voor korte stukken voldoet een vierbak vaak prima. daarbij gezegd: de ene vierbak is de ander niet. Het hangt sterk van je overbrenging af hoe veel toeren een bak maakt bij snelheden al 50, 100 en 120.

3.  Hoe kan je zien of de tank lekt? En evt andere polo 'kwaaltjes' ?
Euh....door te kijken en te ruiken  -dunno-

check vooral even bij de accu voor roest. een zogenaamd accuwak kan je behoorlijk wat knutselen opleveren.

Verder valt het allemaal wel mee. de motoren zijn degelijk en de verdere techniek typisch VW.

Persoonlijk zou ik zeggen: Ga op je gevoel af. (maar heb er zelf ook wel eens naast gezeten, dus das ook niet feilloos) maar een goed gevoel bij een auto zegt vaak een hoop. bij twijfel kun je beter verder zoeken.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Aankoop Polo 2f coupe
« Reactie #2 Gepost op: di, 18 aug 2009, 23:24:36 »
Let ook even op de kriksteunen, deze willen ook nog wel eens in verre staat van ontbinding zijn...
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Aankoop Polo 2f coupe
« Reactie #3 Gepost op: di, 18 aug 2009, 23:37:09 »
 withstupid

Goed onderhouden is belangrijker dan een lager(e) kilometerstand.
Let ook op slecht gerepareerde schades.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Aankoop Polo 2f coupe
« Reactie #4 Gepost op: wo, 19 aug 2009, 08:51:47 »
Let ook even op de kriksteunen, deze willen ook nog wel eens in verre staat van ontbinding zijn...

je zou ze idd bijna vergeten  :D :D -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Aankoop Polo 2f coupe
« Reactie #5 Gepost op: wo, 19 aug 2009, 09:08:38 »
Tank lekt (als ie lekt) aan de tankhals. Bij het achterwiel (aan de kant van de vulopening) dus in het spatbord kijken: Daar zie je of een buis lopen, of een bak modder. Onderaan die buis is het of nat van de benzine, of kruk droog.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline sjors-corteccia

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Ivo
Re: Aankoop Polo 2f coupe
« Reactie #6 Gepost op: do, 20 aug 2009, 21:23:45 »
je kan ook de rubberenafscherming bij de vulopening verwijderen, dan zie je gelijk de hals.

vaak zijn ook de kachelweerstanden kapot, dan doet je kachel het maar op 1 stand. kosten reparatie: 5,-

controleer ook het stuurhuis, dat merk je vanzelf als je het stuur al rijdend ronddraaid, dan voel je een knik.

accuwak kan ja vaak ook vanbinnenuit voelen, bij de bijrijderskant je hand onder t dashboard kastje en aftasten, of zowiezo kijken of de mat droog is.