Auteur Topic: Turbo of compressor  (gelezen 2163 keer)

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Gepost op: zo, 12 dec 2004, 13:14:35 »
ik wilde even eens jullie mening weten of een turbo en een compressor,
vooral bij een gewone atmosferische motor naar de ombouw met turbo of compressor
wat het simpelste is , het beste en het duurzaamste

gaat dit op een motor uitgerust met webers
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Turbo of compressor
« Reactie #1 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 14:20:28 »
g-lader erop -naughty-
turbo is het beste maar met webers dat is weer iets unieks daar is serge ook mee bezig.
maar een kompressor dat klinkt toch wel het mooiste naar mijn mening -gert-  
op welke motor moet dit gaan komen?
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Reactie #2 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 14:23:01 »
dit zou moeten komen op een 1.6 maar deze moet ook nog helemaal gebouwd worden
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Turbo of compressor
« Reactie #3 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 14:28:12 »
het is voortaan goed in trek met die 1.6jes
zeker een gti ook nog of gewoon een 8vtje
ik rijdt zelf met een 1.6i16vg40
maar sjonjk hier rijdt met motorfiets carb,s en michel rijdt orgineel 16v meende ik.

dit was m,n oude genesis met die 16v heb inmiddels een andere die er wat beter uitziet waar die 16vg40 in komt.
maar zoals je wel ziet op deze fourm rijden er meerdere met een 1.6in de coupe.
rijdt jij coupe of 6n?
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Turbo of compressor
« Reactie #4 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 14:29:45 »
maar roger jetten rijdt weer 1.6 16v met kompressor en dat klinkt weer iets mooier vind ik. -naughty-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Reactie #5 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 19:41:53 »
het is voor een polo 1, word een 1.6 8v, geen 16v
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Reactie #6 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 21:07:58 »
maar roger jetten rijdt weer 1.6 16v met kompressor en dat klinkt weer iets mooier vind ik. -naughty-

En dat ziet er dan zo uit....  -naughty-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Turbo of compressor
« Reactie #7 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 21:58:16 »
En daar hoort dan weer deze curve bij:
220 pk + 310 Nm !!!

 -hitit-  -hitit-

Allejezus wat een bult koppel..

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Reactie #8 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 22:14:44 »
ja das netjes , is dat een 1.6 16v uit een polo 6N of zo
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Turbo of compressor
« Reactie #9 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 23:13:33 »
sodeju!! dat is nog es koppel en vermogen voor 700 kg aan auto. -love-
en in z'n 5 nog wielspin zeker?
waar komt de compressor af?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Turbo of compressor
« Reactie #10 Gepost op: zo, 12 dec 2004, 23:21:26 »
Was het geen Mikuni? Of toch Lynsholm?
Op dit moment 0,8 bar druk door slippen van de riem..

Nog wel onder de 700 kg (polo 1 origineel 685 kg), en dan gewoon 175/50  -naughty-

Offline Ron polo1f

  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Reactie #11 Gepost op: ma, 13 dec 2004, 08:19:59 »
@ VWspecials=>het is een onderblok van een "gewoon" 8 klepper blok met een 16V kop van een 1400.
@Janko=> als ik me niet vergis compressor van Volvo
@Dennis=> Ik had Roger z'n koppel "kromme" nog niet gezien, staat die ergens op een site ofzo? -wanker-
fuck stock.....................customize

Offline vwspecials

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Reactie #12 Gepost op: ma, 13 dec 2004, 08:47:33 »
ja die motor is meer dan de moeite, maar wat zouden jullie aanraden, compressor of turbo
old VW's never die ,they just get lower and faster

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Turbo of compressor
« Reactie #13 Gepost op: ma, 13 dec 2004, 09:50:57 »
@Dennis=> Ik had Roger z'n koppel "kromme" nog niet gezien, staat die ergens op een site ofzo? -wanker-

hier de curves

Offline Ron polo1f

  • Non-Register lid
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
Turbo of compressor
« Reactie #14 Gepost op: ma, 13 dec 2004, 11:19:43 »
ja die motor is meer dan de moeite, maar wat zouden jullie aanraden, compressor of turbo

dit is grotendeels afhankelijk van:
*hoe hoog je budget is,
*wil je het laten maken, of kun je het allemaal (of gedeeltelijk)zelf.

weet wel waar je aan begint, het ziet er iig allemaal makkelijker uit dan het in werkelijkheid is.
Als je zelf over de kennis/gereedschap beschikt zal het een stuk makkelijker, en ook goedkoper gedaan kunnen worden.
Zo is bij roger's polo het inlaatspruitstuk, compressorsteun en alle leidingen/slangen en luchtfiltersteun allemaal zelfbouw.

Als je dit allemaal moet kopen of moet laten maken, zul je toch dieper in de buidel moeten tasten dan met een turbokit.
turbo-kitjes zijn wel te koop voor een polo, en kosten ook wel behoorlijk wat.
daarom denk ik dat een turbo makkelijker zal zijn te realiseren dan een compressor op je polo.(al heb je niet zoveel plaats tussen uitlaatspruitstuk en radiateur)
fuck stock.....................customize