ja die motor is meer dan de moeite, maar wat zouden jullie aanraden, compressor of turbo
dit is grotendeels afhankelijk van:
*hoe hoog je budget is,
*wil je het laten maken, of kun je het allemaal (of gedeeltelijk)zelf.
weet wel waar je aan begint, het ziet er iig allemaal makkelijker uit dan het in werkelijkheid is.
Als je zelf over de kennis/gereedschap beschikt zal het een stuk makkelijker, en ook goedkoper gedaan kunnen worden.
Zo is bij roger's polo het inlaatspruitstuk, compressorsteun en alle leidingen/slangen en luchtfiltersteun allemaal zelfbouw.
Als je dit allemaal moet kopen of moet laten maken, zul je toch dieper in de buidel moeten tasten dan met een turbokit.
turbo-kitjes zijn wel te koop voor een polo, en kosten ook wel behoorlijk wat.
daarom denk ik dat een turbo makkelijker zal zijn te realiseren dan een compressor op je polo.(al heb je niet zoveel plaats tussen uitlaatspruitstuk en radiateur)