Auteur Topic: Drukregulaar defect?  (gelezen 752 keer)

Offline ZRChopperboy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Emiel Hendrix
Drukregulaar defect?
« Gepost op: do, 27 aug 2009, 21:37:20 »
Polo '92 1.3i start na mijn vakantie niet meer.

Startmotor draait de motor gewoon rond.
De ontsteking heb ik gecontroleerd en is in orde.
Verder kom ik erachter dat er geen benzine(druk) op de fuelrail van de injectie staat
Als ik hem op contact staat hoor ik de pomp wel, ook stroomt er benzine uit de toevoer slang naar de drukregulaar.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Kan het zijn dat de drukregulaar defect is?
Is er een manier op de drukregulaar te testen?


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #1 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 13:11:46 »
Lopen beide pompen wel? "Eruit stromen" zou "eruit spuiten" moeten zijn...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #2 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 13:13:25 »
Enne: drukregelaar testen  = druk meten. Er zit aan de bestuurderskant van de benzinerail een aansluiting hiervoor.
Wat is de motorcode?

Offline ZRChopperboy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Emiel Hendrix
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #3 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 14:20:46 »
Zodra ik hem op contact zet "stroomt" er wat benzine uit de leiding, naar mijn mening staat hier niet echt druk op.

Ik ga dit weekend na of beide pompen draaien!

Heb echter geen idee waar ik de motorcode kan vinden -oops-



Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #4 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 17:14:58 »
Zo uit zijn eerste post zal het een NZ of een 3F wezen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #5 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 18:57:42 »

Offline ZRChopperboy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Emiel Hendrix
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #6 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 19:42:19 »
bedankt voor de link, heb een NZ motor

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #7 Gepost op: zo, 30 aug 2009, 19:01:59 »
onder je drukpotje zit de retour leiding . deze afknellen met griptang en dan starten ,loopt ie dan is je regelaar stuk ,loopt ie niet dan is je drukpomp of opvoerpomp stuk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline ZRChopperboy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Emiel Hendrix
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #8 Gepost op: di, 01 sep 2009, 16:55:28 »
Komt geen bezine uit toevoerleiding naar fuelrail.

Het pompje onder de achterbank werkt, deze spuit benzine zodra hij op contact staat.
De andere pomp onder de auto krijgt wel stroom maar maakt geen geluid of iets dergelijks.
Kan ik deze zo onder de auto vandaan halen?
Hoe zit het met het benzine filter kan het zijn dat deze verstopt zit?
Heb geen idee waar de benzine die uit de tank komt als eerste terecht komt benzinefilter? of accum.?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #9 Gepost op: wo, 02 sep 2009, 17:08:01 »
De pompen moeten tegelijk draaien.
De pomp onder de auto kun je zo los halen. De uitgang van deze pomp gaat naar het filter toe.
Kan nooit kwaad om deze mee te vervangen. Wordt nog wel eens vergeten.

Ik zou eerst eens meten of de pomp onder auto wel spanning krijgt als je de auto op contact zet (bij alleen op contact zetten worden de pompen even aangestuurd).

Offline ZRChopperboy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Emiel Hendrix
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #10 Gepost op: wo, 02 sep 2009, 18:28:12 »
De pomp onder de auto vandaan gehaald, deze loopt 1 min en daarna loopt hij vast.

Vandaag bij Heijnen Motors te Venlo (sloop) een dezelfde pomp gehaald voor €10,-
Filter had ik afgelopen jaar al vervangen, pompje erop gedaan en hij loopt weer!

Bedankt, voor de hulp.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #11 Gepost op: wo, 02 sep 2009, 18:34:25 »
Dank voos de terugkoppeling met oplossing!  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #12 Gepost op: wo, 02 sep 2009, 22:36:08 »
 -thumbsup-

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #13 Gepost op: do, 03 sep 2009, 12:15:21 »
goedkoop pompje!  -goodjob- hoop voor je dat deze het blijft doen, zijn nieuw nogal prijzig.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline ZRChopperboy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
  • Emiel Hendrix
Re: Drukregulaar defect?
« Reactie #14 Gepost op: vr, 04 sep 2009, 18:47:47 »
Sloop hier had er verschillende liggen, en nog polo's staan voor te slopen.
Dus als ie weer kapot gaat haal k er weer een voor een tientje -thumbsup-