Auteur Topic: Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan  (gelezen 19147 keer)

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Project [ PY-50-JR ] Bunkerrat's '86 Polo Sedan
« Gepost op: do, 27 aug 2009, 23:07:07 »
Ik ben sinds oktober vorig jaar in het bezit van een '86-er Polo Sedan en vond het nu wel een keer tijd om een project topic te maken. Was op zoek naar een Polo 2 Steilheck als aandenken van m'n moeder. Die is 16 maart 2007 overleden aan kanker en die had kort daarvoor een witte steilheck gehad. Dat vond ik altijd al leuke wagentjes om te zien en dit vond ik nog meer reden om er 1 te kopen om zo m'n moeder dicht bij me te houden onderweg. Kwam alleen tijdens de zoektocht deze sedan tegen en die vond ik nog cooler en heb em dus ook gekocht (en nog altijd geen spijt van, heerlijk wagentje) Heb in de tussentijd al aardig wat geklust en gedaan.
« Laatst bewerkt op: ma, 05 okt 2009, 10:52:25 door Jaap »

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #1 Gepost op: do, 27 aug 2009, 23:20:13 »
Kort daarna een set Golf 1 Karmann Quartet velgen op de kop kunnen tikken om op te knappen. Zaten Golf maat banden omheen en liepen aan bij de achterwielen. Had ook meer bodemvrijheid dan een Hummer haha -gert- Bleek achteraf te veel werk om op te knappen, voor mij dan dus heb ze weer verkocht. We met winst natuurlijk -nana- Ook een Victor sportstuurtje kunnen bemachtigen en 2 Golf sportstoelen van Mahler (Jeroen) over kunnen nemen. Jaap nog bedankt voor het oppikken en meenemen naar Oosterhout -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 27 aug 2009, 23:26:09 door Bunkerrat »

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #2 Gepost op: do, 27 aug 2009, 23:35:40 »
Heb de Polo ook moeten keuren vorig jaar oktober, kwam er aardig goed vanaf. Alleen 2 gescheurde remleidingen, koplapen stellen en CO2-uitstoot afstellen. Aandachtspunt waren alle 4 de schokdempers vervangen, die waren alle 4 slecht en 1 lek. Wilde de Polo toch verlagen, dus na een verlagingsset van TEC (dacht ik -dunno-) te kunnen bemachigen heb ik die door een vriend laten monteren. Had er zelf geen tijd en ruimte voor jammer genoeg, anders had ik het zelf wel gedaan. Na de APK het filterdeksel onder handen genomen, die is weer mooi hoogglans zwart.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #3 Gepost op: do, 27 aug 2009, 23:50:21 »
De laatste tijd veel aan het uiterlijk gedaan van de sedan, een verbeterpunt is het verwijderen van de spatbordranden en het monteren van een aangepaste Golf 2 lip. Met het verwijderen van de spatbordranden was ik echt verbaasd wat eronder school... Een deukje in het linker spatbord voor, die kan ik denk gewoon terugduwenals ik de binnenkuip loshaal. En een beetje roest in de achterwielkast links, rechts helemaal niets. Verder de voorbumper verwisseld en verstralers erop gemonteerd (werken nog niet perfect helaas, ik snap het niet helemaal...).

Heb een middenconsole aan het interieur toegevoegd, staat een stuk beter zo. Binnenkort het hele interieur leeghalen en dan zwart vloerbekleding leggen, ben dat blauwe nu wel zat. Dan gelijk een speaker achter in de hoedenplank monteren en de zijpanelen achter meevervangen (die heb ik nog niet gedaan -oops-)

Ook heb ik leuke 13" velgjes gekocht en door Arjan laten ontlakken (de vorige eigenaar had ze met een kwastje zwart geschilderd -gert-). Van Arno bandjes 175/50/r13 overgenomen. Velgen nu polijsten binnekort en randen hoogglans zwart spuiten en bandjes erom heen. 31 oktober weer APK en heb in 1 band nu haarscheurtjes, dus de velgen moeten voor die tijd klaar zijn haha.
« Laatst bewerkt op: do, 27 aug 2009, 23:53:58 door Bunkerrat »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #4 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 07:32:05 »
Goed man, lekker eigen project topic met veel foto's.
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #5 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 18:06:27 »
goed bezig -thumbsup- kontmobielen zijn vet :)
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #6 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 22:07:46 »
Mooie plannen -thumbsup-

Ben benieuwd hoe hij er straks op de nieuwe velgen uit gaat zien
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #7 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 22:09:52 »
Jah ik ook, hoop dat ik eind komende maand ze eronder kan zetten. Heb nu 2 velgen helemaal kaal gemaakt, dus moet er nog 2 helaas. Zou willen dat die ook al klaar waren haha.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #8 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 22:58:54 »
Jah ik ook, hoop dat ik eind komende maand ze eronder kan zetten. Heb nu 2 velgen helemaal kaal gemaakt, dus moet er nog 2 helaas. Zou willen dat die ook al klaar waren haha.

Is rotwerk inderdaad! Heb zelf ook stel ATS Cup liggen welke hetzelfde nog (gedeeltelijke) moeten ondergaan voor onder de GTI.
Maar eeh:

 -goodjob-

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #9 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 23:02:40 »
Jah het is idd een rotklus, en daarna moeten ze nog gepolijst en gespoten worden... Maar (hopelijk) mag het resultaat er wezen uiteindelijk.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #10 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 23:04:30 »
Maat van me heeft laatst een paar BBS Rm's opnieuw opgebouwd.
Randen hooggepolijst en hart opnieuw gespoten.

Zo'n 8 uur per velg werk zit erin, bereid je maar voor  -klus-
(alhoewel de randen van jou er beter uitzien ivm polijsten)

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #11 Gepost op: vr, 28 aug 2009, 23:06:33 »
Het houdt je van de straat, sommige verklaren dit soort praktijken als  -gert--werk, maar ik heb plezier erin en denk  -nana- haha

Offline RichiePolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 53
  • Geslacht: Man
  • almost ready
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #12 Gepost op: za, 29 aug 2009, 00:14:13 »
Dikke bak ook!  -goodjob-  -goodjob-
Hoeveel is de jouwe verlaagd voor en achter?
greetz, Richie
carpe diem

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #13 Gepost op: za, 29 aug 2009, 08:28:28 »
Mijn sedan is 60/40 verlaagd, misschien dat er ooit nog 80/60 onder komt, maar voor nu ben ik tevreden met deze set.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Bunkerrat's '86 Polo Sedan a.k.a. De Bunkermobiel
« Reactie #14 Gepost op: do, 17 sep 2009, 19:37:08 »
M'n kamer beetje verbouwd dat er een stellingkast in kan staan zonder dat die in de weg staat. Deze werd weggegooid @ werk omdat er een deukje in zit -gert- Functioneert nog perfect denk ik zo. Mooi voor mijn autoonderdelen haha. Vanavond ook een setje BBS velgen laten bezorgen hier, die kerel die ze verkocht was toch in de buurt en wilde ze wel langsbrengen. Prima! -hug- Zien er nog wel goed uit qua lak, maar de randen zitten (zoals wel meerdere gebruikte velgen) stoeprandschade op, sommige wel diep. Hoe krijg ik die het beste weer mooi?
« Laatst bewerkt op: do, 17 sep 2009, 23:03:22 door Bunkerrat »