Auteur Topic: Distributieriem/kleppen/topic weg?  (gelezen 1103 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Distributieriem/kleppen/topic weg?
« Gepost op: do, 10 jul 2003, 16:37:18 »
Hej klopt het dat de topics worden verwijdert? Ik mis er een aantal. Maarja, ik wou wat plaatsen bij de distributie riem topic.

Ik heb nu mijn riem eindelijk vervangen van de polo waarvan de riem geknapt was! Maar nu! Er tikt iets in de motor! Klep krom? Is het veel werk om een klep te vervangen van een NZ motor?

Meestal al heeft een van mijn polo's met hydro kleppen een tijdje niet gelopen dan tikt de motor een paar minuten. Dit is een andere tik lijkt wel! Merk ik het een het rijgedrag van de polo? Zoja hoe dan. Kan het zijn dat het slechte stationair lopen er mee te maken heeft? Want als ik hem start loopt ie ff een tijdje lekker en nar een tijdje loopt hij niet stationair meer.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Distributieriem/kleppen/topic weg?
« Reactie #1 Gepost op: do, 10 jul 2003, 18:57:26 »
Nu we het hier toch over distrubutieriemen hebben, wil ik ff een vraagje toevoegen aan deze topic. Ik rij tot heden nog op de eerste distributieriem, de auto uit 1990 heeft nu net
60 000 km gereden. Is het misschien zinvol om de riem te vervangen? Heb verder nog geen problemen, maar moet binnenkort voor de onderhoudsbeurt en vroeg me af of het misschien handig is om de riem te vervangen....

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Distributieriem/kleppen/topic weg?
« Reactie #2 Gepost op: do, 10 jul 2003, 19:33:34 »
Vervangen lijkt me zinvol.
Die van mijn GT ging bij 70.000km kapot (was van '92).

Jaap waar zijn de foto's???
Als leijdend voorbeeld natuurlijk :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Distributieriem/kleppen/topic weg?
« Reactie #3 Gepost op: do, 10 jul 2003, 19:43:36 »
Nu we het hier toch over distrubutieriemen hebben, wil ik ff een vraagje toevoegen aan deze topic. Ik rij tot heden nog op de eerste distributieriem, de auto uit 1990 heeft nu net
60 000 km gereden. Is het misschien zinvol om de riem te vervangen? Heb verder nog geen problemen, maar moet binnenkort voor de onderhoudsbeurt en vroeg me af of het misschien handig is om de riem te vervangen....

Dat is absoluut verstandig, voor wat een riempje kost (7,50 euro), en het is heel goed zelf te doen.

Is het niet om de kilometers, dan wel om de leeftijd.

Meteen ff waterpomp vervangen, dat is ook de spanrol voor de riem en wordt meestal tegelijkertijd vervangen.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Distributieriem/kleppen/topic weg?
« Reactie #4 Gepost op: za, 12 jul 2003, 18:07:58 »
Ok, dan gaan we dat toch maar even vervangen. Bedankt voor advies!