Auteur Topic: Nou moet het nie gekker worden...  (gelezen 1992 keer)

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Gepost op: za, 17 dec 2005, 17:33:10 »
Ik heb helaas alweer 4 weken geleden auto pech gekregen.
De polo viel ineens uit en deed niets meer. Na twee uur deed ie het weer (voor een paar km's).
Maar goed, uiteindelijk, bougies, bougiekabels, bobine, hal-gever vervangen.

Ondertussen had de auto ook last van haarscheurtjes in de injectierail.
Deze heb ik ook laten vervangen. EN WAT BLIJKT....

De auto start gelijk, maar loopt op 2 poten (2 en 3), zelfs als de stekker van de injectierail van 1 en 4 afgehaald worden, loopt ie vrolijk door.

Vandaag de oude rail teruggemonteerd, maar hij blijft op twee poten lopen. Ook als we de injectoren wisselen onderling.

De injectoren kunnen kapot zijn gegaan tijdens demontage of zo? Geen idee. We hebben er vandaag ook ff 12v opgehad en dan zie je dat ze werken. Ook hebben we de bougies getest en die doen het. alleen zijn ze kurkdroog.

Net belde de monteur dat ie geen idee meer heeft wat het kan zijn en of ik het aan jullie wil vragen.

  -love- Ideeen zijn meer dan welkom, ben echt niet meer gelukkig.  -dunno-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #1 Gepost op: za, 17 dec 2005, 18:08:48 »
hoe is de benzinedruk?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #2 Gepost op: za, 17 dec 2005, 18:13:05 »
wisel de bougie kabels van cylinder 1 en 4 op je verdeler kap .wedden dat je weer 4 cylinders hebt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #3 Gepost op: za, 17 dec 2005, 19:15:51 »
Draadbreuk zou ook nog kunnen.
Beetje ver gezocht mischien...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #4 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 11:48:24 »
Draadbreuk zou ook nog kunnen.
Beetje ver gezocht mischien...

zat ik ook al aan te denken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #5 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 12:25:10 »
jullie denken te moeilijk ,eerst de basis goed ,daarnma storing zoeken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #6 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 12:43:10 »
K.I.S.S!!!!
trotse mama!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #7 Gepost op: zo, 18 dec 2005, 19:32:25 »
jullie denken te moeilijk ,eerst de basis goed ,daarnma storing zoeken

dat krijg je als je bijna alleen maar theorie heb gehad op school en verder dagelijks alleen nogmaar met elektronica temaken heb (als ik al een storing mag zoeken)

greez. m


sorry voor de offtopic

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #8 Gepost op: di, 20 dec 2005, 10:29:41 »
Ik heb de bougiekabels 1 en 4 verwisseld, maar hij blijft op 2 cilinders lopen.
De volgorde van de cilinders staat op: 1342
Ik ga vanavond maar eens de injectoren van de lopende cilinders verwisselen met de injectoren van de niet lopende cilinders.
Als dan de cilinders 1 en 2 lopen ipv 3 en 4, dan zijn de injectoren overleden.
Blijven cilinder 3 en 4 gewoon lopen, dan heb ik een ander probleem, bijv. benzinedruk, draadbreuk oid.

Ik hoop dat ik het goed zeg en ben benieuwd naar de uitslag.
Vooralsnog brengt de GT gesloopt meer op als zo. -boehoe-

Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #9 Gepost op: di, 20 dec 2005, 13:45:27 »
Ik heb de injectoren van de cilinders 3 en 4 op de cilinder van 1 en 2 gezet.
Ik hoopte dat hij nu op cilinder 1 en 2 zou lopen, nou niet dus.
Hij blijft op cilinder 3 en 4 lopen.

Positief: injectoren zijn niet kapot.

MAAR....wat zou het dan wel kunnen zijn?
Ik heb de oude injectierail en de nieuwe injectierail geprobeert, dus daar ziet geen draadbreuk of iets dergelijks in.

Wie heeft een idee, waar ik nu kan gaan zoeken.
 -prut-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #10 Gepost op: di, 20 dec 2005, 14:22:38 »
Tijd om te beginnen met een compressie test...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #11 Gepost op: di, 20 dec 2005, 15:13:22 »
Koppakking tussen cylinder 1 en 2 stuk?

Wellicht overbodige informatie:
Injectoren worden allemaal tegelijkertijd aangestuurd.




Offline tjeeke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 113
  • Geslacht: Man
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #12 Gepost op: di, 20 dec 2005, 18:18:50 »
Koppakking tussen cylinder 1 en 2 stuk?

Ik zal het wel verkeerd uitleggen, maar als ik boven op het blok kijk, van links naar rechts. Zie ik cillinder: 1-3-4-2.
Oftewel de twee buitenste cilinders lopen niet mee. -dunno-

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #13 Gepost op: di, 20 dec 2005, 18:22:05 »
jullie denken te moeilijk ,eerst de basis goed ,daarnma storing zoeken

:) En ik doe ook alleen maar vonken trekken...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Nou moet het nie gekker worden...
« Reactie #14 Gepost op: di, 20 dec 2005, 18:24:09 »
Koppakking tussen cylinder 1 en 2 stuk?

Ik zal het wel verkeerd uitleggen, maar als ik boven op het blok kijk, van links naar rechts. Zie ik cillinder: 1-3-4-2.
Oftewel de twee buitenste cilinders lopen niet mee. -dunno-

Huh -dunno-

Ff voor de goeie (volg-)orde:

Cilinders worden altijd genummerd van 1 t/m 4 (of meer..) vanaf de distributie-zijde.