Auteur Topic: inhouden op 2000 toeren  (gelezen 2369 keer)

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #15 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:37:18 »
anders gezegd:

telt de 1-3-4-2 volgorde voor de verdeler.
en de 1-2-3-4 volgorde voor de cilinders?
« Laatst bewerkt op: di, 13 okt 2009, 22:39:18 door tim_j »

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #16 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:45:53 »
Even voor de duidelijkheid, zo bedoelde ik het:
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #17 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:53:09 »
oke op die manier.
ik ga het morgen eens proberen.  
1 en 2 bovenop ter hoogte  van het kleppendeksel.
3 en 4 op de verdeler zijn de onderkant dichtste bij de bak?
ik vraag het maar even, mensen kijken op verschillende manieren naar de materie -naughty-
« Laatst bewerkt op: di, 13 okt 2009, 22:54:46 door tim_j »

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #18 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:55:02 »
oke op die manier.
ik ga het morgen eens proberen. 

3 en 4 op de verdeler zijn de onderkant, dichtste bij de bak?

Ja, die is vanaf de linkerkant (bakzijde) tegen de ontsteking aan gekeken.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #19 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:55:46 »
 -thumbsup-

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #20 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:57:12 »
Maar als ik nu je plaatje bekijk staat je ontstekingsvolgorde gewoon goed. je had alleen de cijfertjes verkeerd geplaatst. De cilinders zijn oplopend 'genummerd' van db-zijde tot ontstekingszijde. Als je iets verkeerd aansluit, dan loopt hij of heeeeeel beroerd of gewoon helemaal niet.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #21 Gepost op: di, 13 okt 2009, 23:00:41 »
ik zat het al na te kijken  :D uiteindelijk klopt het wel.

nu met de reserve ontsteking erop loopt de boel "anders", zwak onderin.
mischien dat het de ontsteking is die niet getimed is.
wat zal een stroboscoop kosten?

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #22 Gepost op: di, 13 okt 2009, 23:09:09 »
ik zat het al na te kijken  :D uiteindelijk klopt het wel.

nu met de reserve ontsteking erop loopt de boel "anders", zwak onderin.
mischien dat het de ontsteking is die niet getimed is.
wat zal een stroboscoop kosten?

Kan je beter even langs de garage rijden. Die kunnen het waarschijnlijk heel snel voor je afstellen en het kost je weinig (en misschien zelfs niets) en dan weeet je ook dat het goed gebeurd
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #23 Gepost op: zo, 25 okt 2009, 10:43:44 »
ik heb de oude ontsteking terug geplaatst, wel netjes van de voren een kras gezet over de ontsteking  voor de timing -naughty-.
erna wat aan de stationairschroef gedraaid en stationair toerental aangepast.
toen was het inhouden ineens weg.. -nana-
« Laatst bewerkt op: zo, 25 okt 2009, 20:43:33 door tim_j »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #24 Gepost op: zo, 25 okt 2009, 11:18:06 »
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #25 Gepost op: di, 27 okt 2009, 18:11:02 »
offtopic: vandaag is de auto in 1 keer APK goedgekeurd  :D

Het stotteren is er weer, maar ik weet war het aan ligt.
De stationair sproeierschroef is niet zo best meer in het schroefdraad. (trilt uit de stand en loopt vervolgens weer rot)
« Laatst bewerkt op: do, 29 okt 2009, 20:18:49 door tim_j »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #26 Gepost op: vr, 30 okt 2009, 10:22:49 »
De stationair sproeierschroef is niet zo best meer in het schroefdraad. (trilt uit de stand en loopt vervolgens weer rot)

bedoel je niet gewoon dat hij langs het rubber dichtringetje lekt?
Als de schroef trilt is dat volgens mij over het algemeen het probleem.
Heb persoonlijk nog niet eerder gehoord dat de schroefdraad uitgehangen is.

In dat gevalletje is een bezoek aan een speciaalzaak voor lagers en dichtingen voldoende (en is de oplossing met 0,10 niet echt duur)