Auteur Topic: 1W en 3F?  (gelezen 6196 keer)

Offline Wout87

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • Ewout Klein
1W en 3F?
« Gepost op: ma, 12 okt 2009, 16:51:09 »
Goed.. ik vroeg me eens af of deze combinatie mogelijk is..
het onderblok van een 1W en de kop en alles van de 3F..
Is dit uberhaupt mogelijk, zo ja, hoe?
zo niet: welke aanpassingen heb je nodig? of welke andere benzine kop kun je gebruiken?
1.3i NZ + 8P
=)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1W en 3F?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 16:56:59 »
Waarom zo moeilijk doen?

Als je toch een 1.4 wilt, waarom niet een complete ABD ? Plug-n-play
1.4 diesel onderblok + benzine kop = gekloot met compressieverhouding, een te snelle waterpomp, etc etc.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Wout87

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • Ewout Klein
Re: 1W en 3F?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 21:24:05 »
Omdat ik nou eenmaal moeilijk ben aangelegd, nog iemand die daadwerkelijk zinnig advies heeft ipv ander onzinnig geneuzel?
1.3i NZ + 8P
=)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: 1W en 3F?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 21:27:13 »
Klik  -off-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1W en 3F?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 21:32:37 »
mogelijk is het wel ,maar aangezien een diesel compressie verhouding van 22 op 1 heeft .en zowel de 1w als 3f een vlakke kop hebben .raad ik het je af de 1w heeft ook een langere slag als de 3f wat dus gaat betekenen dat je dus de zuigers door je kop heen wilt drukken .waterpomp zou je wel over moeten zetten aangezien die van de 1w een mindere vertanding heeft waardoor je dus cavitatie in de waterpomp kunt krijgen .

nu zou je dus al andere zuigers nodig hebben
ik zou dus kijken of hh zuigers op de 1w drijfstangen passen .(boring is gelijk)
hiermee maak je meer kans
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: 1W en 3F?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 21:36:43 »
geen goed plan, ben ik bang.
btw, in het te koop gedeelte staat een onderblok van een 3F te koop -klus-
« Laatst bewerkt op: ma, 12 okt 2009, 21:42:18 door tim_j »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1W en 3F?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 21:43:36 »
anders zul je van koper een koppakking moeten maken mochten de hh zuigers nog een te hoge compressie geven .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Wout87

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • Ewout Klein
Re: 1W en 3F?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 21:57:00 »
Jah daar was ik al bang voor want de slag van de 1w is 7,1 mm groter dan de 3f ..
boring is gelijk..
hm.. waar zou je dat spul kunnen halen eigenlijk?
1.3i NZ + 8P
=)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1W en 3F?
« Reactie #8 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 21:57:36 »
Goed.. ik vroeg me eens af of deze combinatie mogelijk is..
Waarom zo moeilijk doen?
Omdat ik nou eenmaal moeilijk ben aangelegd, nog iemand die daadwerkelijk zinnig advies heeft ipv ander onzinnig geneuzel?

onzinnig geneuzel?

Jouw vraag, mijn antwoord:
Nee, combinatie is niet mogelijk.
Toch proberen? Dat wordt pas onzinnig geneuzel!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Wout87

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • Ewout Klein
Re: 1W en 3F?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 22:02:14 »
@ Serge: Hoe dik denk je dat de koperen pakking zou moeten zijn, stel dat de compressie nog te hoog is?
« Laatst bewerkt op: ma, 12 okt 2009, 22:06:22 door Wout87 »
1.3i NZ + 8P
=)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1W en 3F?
« Reactie #10 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 22:19:25 »
een 5mm zo op het blote bolle oog . heb niks berekend of nagekeken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Wout87

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • Ewout Klein
Re: 1W en 3F?
« Reactie #11 Gepost op: ma, 12 okt 2009, 22:34:40 »
Zo'n dikke pakking gaat denk ik niet lukken... verzin ik wel wat anders op :) thnx anyway
hmm.. en an optie 2 wat ik net heb zitten uitbroeden:
g40 onderblok, diesel krukas, 3f kop (die moet er wel in blijven helaas..)?
« Laatst bewerkt op: ma, 12 okt 2009, 22:46:42 door Wout87 »
1.3i NZ + 8P
=)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: 1W en 3F?
« Reactie #12 Gepost op: di, 13 okt 2009, 19:26:15 »
Ik roep maar wat, en ga het toch niet bouwen want het kost teveel geld................
Want voor hetzelfde geld heb je een complete abd...
Dus waarom vragen als je er toch niks serieus mee van plan bent...
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Online patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 1W en 3F?
« Reactie #13 Gepost op: wo, 14 okt 2009, 10:48:36 »
Ik zie in zijn onderschrift dat ie een nz heeft,dus die kan je ook lekker kietellen verder.
als je toch al een 3f kop hebt incl nokker,dan zou ik die nokker in de nz plaatsen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Wout87

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • Ewout Klein
Re: 1W en 3F?
« Reactie #14 Gepost op: wo, 14 okt 2009, 22:45:38 »
Hm ja dat was ook het originele plan hor .. maar ik heb dit motortje echt voor een schijntje kunnen krijgen.. t blijkt namelijk dat er nog geen 70000 km mee is gereden, zowel op de d-riemkap als de lagerschalen van de zuigers ..  heb em al uit elkaar liggen enzo .. beetje zonde om te verkopen ..

Zou ik em ook kunnen gebruiken voor G40 spul dan? dat ik er een PY kop op gooi met G-lader en al?
Daar heb ik ook aan zitten denken.. maar hoeveel km gaat zo'n g-lader eigenlijk mee? Ik hoor verschillende verhalen over de leeftijd van de lagers.. daar baal ik best wel van.. sommigen zeggen dat ze nog geen 30000 km meegaan (ligt er natuurlijk aan hoe je er mee rijdt, dat is nog tot daar aan toe)
plus dat het verbruik ook enorm omhoog gaat..

Vandaar dat ik ook een beetje vasthoud aan het 3F-geloof..
Ik weet dat de aanpassingen veel geld gaan kosten.. maar het moet toch voor een bepaald budget kunnen, desnoods stukje bij beetje..

De huidige NZ-kop heeft issues met de hydrostoters die zo onderhand op zijn en de koppakking begint ook te lekken op het beruchte plekje..
1.3i NZ + 8P
=)