Auteur Topic: Radiator probleem  (gelezen 3137 keer)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #15 Gepost op: do, 28 jun 2007, 00:03:07 »
Dit is een Polo 2 G40 radiator:
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #16 Gepost op: do, 28 jun 2007, 00:05:25 »
Let op de indeling:
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #17 Gepost op: do, 28 jun 2007, 09:13:32 »
@ marcel86c, kan je mij de volledige breedte doorsturen?

ik vermoed dat dit ongeveer 42/43cm zal zijn?

alvast bedankt voor de moeite..
Der Polo(w)fahrer

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #18 Gepost op: do, 28 jun 2007, 09:28:15 »
ligt dat aan mij, of is die net zo breed als de radiateur die berend opgemeten heeft?

Berend: incl behuizing +/- 44cm; koelblok = 38cm

Marcel: koelblok = 38cm, behuizing is optisch net zo breed, dus zal ook wel 44cm zijn..


De koelcapaciteit van de G40 zal wel groter zijn, als deze anders opgezet is (meerdere rijen met lamellen..)
Als je het dus wilt proberen kan je beter die van berend kopen, als het dan nog niet goed past is er geen man over boord! :P
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Radiator probleem
« Reactie #19 Gepost op: do, 28 jun 2007, 19:42:35 »
is dus inderdaad net zo groot -klus-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #20 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 10:20:39 »
in principe is het probleem opgelost... hopelijk...

ik kan het enkel nog niet volledig uittesten.

Hoe heb ik dit opgelost...

Radiatorrooster genomen van een polo1 en de zijkanten (aansluitpunten) overgebouwd van een polo3. En past er juist tussen.
Der Polo(w)fahrer

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Radiator probleem
« Reactie #21 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 10:25:49 »
En nu maar hopen dat deze standaard koeler genoeg koelt.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #22 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 11:13:29 »
Zet je er een dubbeltraps fan op, die je kan inschakelen vanuit dashboard.

Maar eh..

Laat eens foto's zien?? -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #23 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 11:35:19 »
Zet je er een dubbeltraps fan op, die je kan inschakelen vanuit dashboard.

Ik heb deze radiator in combinatie met de originele G40 fan gemonteerd. Dus ik veronderstel dat deze dubbeltraps is. Wat ik ook nog ga monteren is een thermostaat die vroeger open gaat. eentje van 72°.

OF is da mss niet nodig?

Foto's volgen nog.
Der Polo(w)fahrer

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #24 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 12:12:03 »
zou ik niet doen.. Waarom?

Als je motor warm wordt gaat bij (dacht ik) ongeveer 80-82° de thermostaat open. Dan gaat je externe koelsysteem pas in werking.

Warmer worden dan 90° heeft dus niet zoveel te maken met je thermostaat, maar met de capaciteit van je externe koelsysteem (radiateur+fan dus!!).

Goede koeling is belangrijk, zorg er dus voor dat zoveel mogelijk lucht van voren naar je radiateur geleid wordt. Bij originele polo's zitten er al kartonnen schotjes aan de zijkant van de radiateur, zodat alle lucht van voren "door" de radiateur geforceerd wordt.

G40 fan is tweetraps btw..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #25 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 13:39:08 »
Dit is nu eens het voordeel van een forum... bepaalde ideeen uitwisselen en af en toe goeie raad.

Bekijk onderstaande link maar eens... misschien kan ik er beter een 2.8 turbo inleggen en dan dezelfde vraag stellen... wie weet krijg ik dan WEL een antwoord.

@ allen die mij geholpen hebben, THANKS.

KLIK HIER !!!!
Der Polo(w)fahrer

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #26 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 15:12:38 »
gheghe.... Rare belgen :)

Tjsa, ieder zijn mening inderdaad. Ik denk graag met anderen mee, en heb het ook vaak genoeg fout. Voordeel daarvan is dat anderen je wel op tijd corrigeren en je weer wat bijgeleerd hebt! -klus-

Waarom zou je geen gebruik maken van andermans kennis en/of ervaringen..

Succes met de inbouw: en nogmaals:

Laat es ff een foto zien van je projectje..Ben zeer nieuwsgierig geworden! -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 209
  • Geslacht: Man
Radiator probleem
« Reactie #27 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 17:20:26 »
ach ja... ik maak mij op dat forum niet echt meer belangrijk vermits het daar enkel gaat om ditjes en datjes maar probleempjes gaan ze zeer mooi uit de weg.

Genoeg gezeverd over dat "forum".

Betreft de pictures... ik ben bezig een projectje te openen met de nodige foto'kes...
Der Polo(w)fahrer

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Radiator probleem
« Reactie #28 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 18:36:50 »
Op cleaned zeuren ze alleen maar over polieren en de breedtst mogenlijk velgen plaatsen...

werkzaamheden laten ze bijna allemaal in de garage doen, en het liefst bij de dealer...

vroeger was t daar leuk, tegenwoordig niks meer...

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
Radiator probleem
« Reactie #29 Gepost op: vr, 29 jun 2007, 21:11:27 »
Op cleaned zeuren ze alleen maar over polieren en de breedtst mogenlijk velgen plaatsen...

werkzaamheden laten ze bijna allemaal in de garage doen, en het liefst bij de dealer...

vroeger was t daar leuk, tegenwoordig niks meer...

Toch leuk zo'n vooroordelen  -moon-