Auteur Topic: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS  (gelezen 116152 keer)

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #690 Gepost op: zo, 16 sep 2012, 19:56:43 »
mooi dat je dat allemaal kan zo een thermostaathuis aanpassen maar waarom geen aee thermostaathuis genomen ?
alle aansluitingen zijn daar ook aanwezig

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #691 Gepost op: zo, 16 sep 2012, 20:10:28 »
mooi dat je dat allemaal kan zo een thermostaathuis aanpassen maar waarom geen aee thermostaathuis genomen ?
alle aansluitingen zijn daar ook aanwezig

Op een AEE thermostaathuis zitten veel te veel aansluitingen. Verder vind ik het een veel te groot en log ding, dus daarom deze keuze -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #692 Gepost op: ma, 17 sep 2012, 12:00:10 »
Spruitstuk:
Aangaande het nieuwe spruitstuk dat je hebt gemaakt: let even op de positie van de vacuum aftap.
Bij mij hebben we dat van "schuin naar boven wijzend" veranderd in "schuin naar beneden wijzend".
Dit kwam namelijk beter uit met de route die de vacuum leiding naar je rembekrachtiger (en eventueel vacuum vervroeger) wil nemen.

Ik heb hem wel schuin naar boven toe, zal zien hoe dit straks uit komt. Ik kan hem altijd nog verplaatsen naar beneden. Maar wel een mooi aandachtspunt om op te letten -thumbsup-


Koude lucht toevoer:
Verder ben ik nog benieuwd welke oplossing je gaat bedenken voor de "koude lucht toevoer" naar je carbs?
Stiekum hoop ik dat je het dubbele motorkap systeem gaat bouwen dat ik bedacht heb en (nog) niet zelf heb toegepast op mijn project.

Heb hier nog niet echt over nagedacht. Ik heb nog een extra motorkap liggen, misschien ga ik hier wel even wat mee experimenteren om te kijken of er iets leuks te maken valt -thumbsup-


Carter ontluchting:
Ergens las ik dat je nog tobt over de carter ontluchting?
Kijk even in mijn topic: daar hebben we het opgelost door die simpelweg de carter ontluchting de vier aanzuigkelken in te laten dampen via een soort "fluit buis".
Prachtig woord overigens: een zogenaamde fluitbuis... Met steeds groter wordende doorgangen zodat iedere kelk evenveel damp te verwerken krijgt.
Op die manier houd je je motorruimte schoon / visueel "clean", ruik je geen stank terwijl je rijdt en hoef je geen oil catch tank enzo in te bouwen.

Ik ben er sowieso nog niet uit wat ik qua luchtfilter/luchtfilterbak ga doen. Maar wel een goed idee om het zo in te bouwen.


Aandrijfassen:
Het kan een goed idee zijn om een paar diesel aandrijfassen te scoren, want bij het te verwachten vermogen zijn de standaard rietjes niet comfortabel.

Ook hier was ik nog niet zover met plannen. Dieselassen scoren is opzich geen gek idee.


Interieur:
Welke kleur wordt het interieur?

Volledige interieur wordt zwart. Heb al zwarte stoelen, achterbank en deurkaarten. Wie weet wordt het in de toekomst nog wel een keer anders, maar het is eerst zaak dat de Derby weer op de straat komt. Meeste laswerk is nu klaar. Een deel van de auto is ook al deels straks, dus binnenkort maar eens opzoek naar een goede strakmaker en spuiter!
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #693 Gepost op: ma, 17 sep 2012, 12:55:04 »
Ter overdenking:
nadeel van dikkere 2f dieselaandrijfassen is, dat als ie flink verlaagd is, de kokerbalken eerder worden geraakt.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #694 Gepost op: ma, 17 sep 2012, 22:21:29 »
een dubbel motorkap systeem zal ook niet gaan met een aee motor , die is te hoog , bij mij raakte de dop voor olie bij te vullen de motorkap net bij het kantelen van de motor

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #695 Gepost op: ma, 17 sep 2012, 22:34:03 »
een dubbel motorkap systeem zal ook niet gaan met een aee motor , die is te hoog , bij mij raakte de dop voor olie bij te vullen de motorkap net bij het kantelen van de motor


Luchtkanalen via de zijkant zou misschien wel kunnen werken. Heb je sowieso geen last van t kleppendeksel.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #696 Gepost op: di, 18 sep 2012, 04:21:11 »
@ Sander / Jaap: het elegante van het dubbele motorkap systeem is dat je de hele motorkap als (heel plat) kanaal gebruikt.

Daar waar de motor te hoog is kun je het weglaten zodat je de overige ruimte wel benut. Je kunt in uiterst geval zelfs de "ribben" weghalen en vervangen door de supports voor de dubbele plaat zodat stijfheid behouden blijft en kanaalbreedte gegarandeerd wordt.

Die ruimte is hoogst waarschijnlijk dan nog steeds stukken groter dan wat de carbs nodig hebben, want oppervlakte is nog steeds groot bij geringe "hoogte" die je om de motor heen wegpakt.

Dit komt in concreto overeen met hetgeen Jaap stelde: "luchtkanalen via de zijkant zou misschien kunnen werken. Heb je sowieso geen last van het kleppendeksel".

Een haalbaarheidstest zou gedaan kunnen worden door zeg maar een plaat piepschuim op een test motorkap te plakken, die dicht te doen en daar waar de "te hoge" delen een afdruk nalaten geen dubbele motorkap te plaatsen.

De gehele breedte van de voorkant hapt een centimeter of anderhalf hoog koude rijlucht van hetgeen tijdens rijden frontaal aanstroomt, dus er is een goede kans dat er een flinke "overcapaciteit" is voor wat de carbs nodig hebben.

Daardoor kun je mogelijk wel een paar regio's waar ingebouwde mechaniek "te hoog" is missen terwijl je nog steeds meer koude lucht dan nodig krijgt waar je het nodig hebt.

Alle overige manieren zijn al geprobeerd of uitvoerig besproken en niet haalbaar bevonden: van luchthappers op motorkappen, via louvres of nasa ducts in motorkappen tot gaten in de kachelruimte of hele complexe beperkte bebuizing onder de motorkap.

Afgezien van de (te kleine) originele oplossingen heb ik voor 4 kelken niets gezien of gelezen dat naast een hoop werk van buiten af onzichtbaar voldoende koude lucht levert. Om die reden rijden de meeste mensen met kelken die (helaas) warme lucht aanzuigen. Ook nog bij mij helaas, een combinatie van tijd en gebrek aan sleutelruimte tot nu toe.

Bij een 2 is er voor zover bij mij bekeken voldoende ruimte, bij een 2F lijkt mij meer dan voldoende ruimte te zijn (zelfs bij een 16V) en bij een 1 kan Jaap het mogelijk proberen: niet geschoten is altijd mis, toch?

Een test opzet is in 1 dag te maken met een plaat triplex, een plaat piepschuim, 1 fles purschuim, wat fantasie en een decoupeerzaag.

Enfin: ik ben geinteresseerd te zien en te lezen wat het uiteindelijk gaat worden in Jaap's prachtige project hier.

Na dit neergetikt te hebben mijn vraag of het vreemd hoge "broodje Japie King Corn" kleppendeksel mogelijk voor de normale platte(re) versie die ik op mijn ABU heb zitten kan worden gewisseld? Lijkt mij een paar centimeter winst te leveren?


Vriendelijke groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: di, 18 sep 2012, 04:58:31 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #697 Gepost op: do, 27 dec 2012, 22:01:48 »
Tja, en dan zit alles er weer ingebakken en heb ik het eerste deel al globaal een beetje strak gemaakt.....kom je een ori VW zijscherm tegen....hhmmm...dan wil ik toch liever een volledig scherm er in dan een scherm waar
-een wielkast rand in is gelast
-een nieuw stukje dorpel onder zit
-een nieuw achterstuk aan zit
-een nieuw achter onderstuk aan zit
-ooit eens schade heeft gehad

Tja...haal me wel weer een hoop werk op de hals, maar ik hoop dat het resultaat nu nog beter wordt. -klus-

Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #698 Gepost op: do, 27 dec 2012, 22:10:26 »
Ik weet niet hoeveel ervaring je met zon klussen hebt....al eens gedaan?

Ik zou het schetm afzagen op een plek aan de stijl waar het oppervlak kort/smal is en dat je het van binnen kunt behandele . Buiten natuurlijk tinnen.

Ga je het er helemaal inzetten....hoe pak je t aan?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #699 Gepost op: do, 27 dec 2012, 22:13:05 »
Vind het een beter idee -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #700 Gepost op: do, 27 dec 2012, 22:37:23 »
Ik weet niet hoeveel ervaring je met zon klussen hebt....al eens gedaan?

Ik zou het schetm afzagen op een plek aan de stijl waar het oppervlak kort/smal is en dat je het van binnen kunt behandele . Buiten natuurlijk tinnen.

Ga je het er helemaal inzetten....hoe pak je t aan?

Nog nooit een zijscherm gedaan. Wel een achterkant :) Was ook van plan om hem ergens in de stijl door te halen/te gaan lassen. Wil de dakrand iig intact houden.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #701 Gepost op: do, 27 dec 2012, 23:05:54 »
Nog nooit een zijscherm gedaan. Wel een achterkant :) Was ook van plan om hem ergens in de stijl door te halen/te gaan lassen. Wil de dakrand iig intact houden.
ja moet wel lukken. Blijf m volgen. Ik heb het veel gezien...nooit zelf gedaan. Ach goed meten en hechten. Deur /klep erop en weer meten.
Mot lukken -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #702 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 05:01:50 »
Fantastisch Jaap: goed werk, lekker doorgaan zo!

Geniet van je foto updates: keep them coming!


Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #703 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 07:10:39 »
Volgens mij hebben ze een paar vakantiedagen in Drachten, dus dat zal wel goed komen Jan :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 67-NN-LJ ] Derby 1F LS
« Reactie #704 Gepost op: vr, 28 dec 2012, 07:57:09 »
Volgens mij hebben ze een paar vakantiedagen in Drachten, dus dat zal wel goed komen Jan :)

Volgens mij moet Jaap vandaag helaas gewoon werken....maar het gaat allemaal vast weer goed komen -klus-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit