Beste Polo Specialisten,
Ik heb een probleem met mijn polo 2F coupé.
Ik heb namelijk al een tijdje het vreemde verschijnsel dat als mijn blokje flink moet werken (dus bij bv. invoegen, of vanuit lage toeren flink trekken) dat de auto egt begint te stotteren, het klinkt stom, ma ik kan 't 't beste omschrijven als of hij zich 'verslikt'. Als ik gewoon rustig rij zonder het gaspedaal (plotseling) flink in te drukken is er totaal nix aan de hand.
Stationair 'verslikt' ie zich ook wel eens, dan lijkt het net alsof ie af gaat slaan, ma dan pakt ie em zelf weer op en piekt ie ff in toeren +- 1000 toeren.
CPU heb ik al een nieuwe voor gehaald, want dacht eerst dat deze eens nat is geweest, ma was dus niet zo.
Nu heb ik het er met een paar mensen al over gehad en er waren er een paar die zeiden dat het aan de ontsteking lag/zou kunnen liggen, maar rotor en verdelerkap, bougies en bougiekabels zijn nog goed. Dus misschien de rest van de ontsteking?
Bezinepomp hoor je ook mooi netjes zoemen als je de auto op contact zet, dus dit lijkt mij ook niet het probleem.
Máár nu had ik em vandaag eens goed warm gereden en heb toen eens de stekker van de lambdasonde losgetrokken, maar of deze nu erop of eraf ligt het maakt totaal geen verschil uit voor het lopen van de motor, is dit 't dan? Wat zijn eventueel de verschijnselen van een kapotte/niet 100% werkende lambda sonde?
Graag hoor ik van jullie waar 't aan zou kunnen liggen of misschien manieren om dit zelf even te testen?
Ow ja als het blokje zich 'verslikt' zeg ma ruikt het daarna ook altijd erg naar uitlaatgassen in de auto weet niet of ermee te maken heeft, mja ik zeg 't er ma ff bij.
Dus alle tips e.d. zijn van harte welkom!
Het gaat trouwens om een 1.0 AAU blokje uit '91