Auteur Topic: gerammel na verlagen?  (gelezen 5589 keer)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 05 mei 2003, 00:35:46 »
Ik heb geen veerwinding beschermers, maar hoor ze soms wel klapperen.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gerammel na verlagen?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 05 mei 2003, 08:48:46 »
als je een drempel met 80 neemt willen ze wel klapperen  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 05 mei 2003, 18:17:22 »
Yes, gerammel is over! Jullie hadden dus weer gelijk. De bovenste veerwindingen van de veer rechtsachter raakten elkaar. Stukje rubber over de veer en weg is het gerammel.
Dat heeft mij dus weer een paar centen gescheeld!
Is het trouwens noodzakelijk om de auto uit te lijnen omdat er andere veren onder zitten?
Bij een golf staan de dempers een beetje scheef onder de auto en kan het zijn dat na het verlagen de wielen een beetje scheef staan, geldt dit ook voor de polo, of niet?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 05 mei 2003, 19:21:39 »
je moet de auto altijd uitlijnen.
en dat het negatief staat maakt niet uit.
let wel de binnenkant van de band slijt sneller.


(ff een kleine spelcorrectuur van Japio)



XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #19 Gepost op: ma, 05 mei 2003, 22:06:06 »
Yep, na verlaging altijd auto uitlijnen.
Ik durfde bijna niet meer te rijden na de verlaging.
Auto voelde zo raar aan en stuurde slecht.
Na uitlijning reed ie stukker beter, kon ik gelijk voelen.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
gerammel na verlagen?
« Reactie #20 Gepost op: wo, 07 mei 2003, 22:03:23 »
Er valt alleen niet zo heel veel uit te lijnen aan een Polo. Wat dat betreft kan je met een Jetta ALLE kanten op.
Jetta 1992
Santana 1984

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #21 Gepost op: do, 08 mei 2003, 12:29:29 »
Er valt alleen niet zo heel veel uit te lijnen aan een Polo. Wat dat betreft kan je met een Jetta ALLE kanten op.

Klopt idd, bij de Polo eigenlijk alleen de stuurstang.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
gerammel na verlagen?
« Reactie #22 Gepost op: vr, 09 mei 2003, 08:32:39 »
Even een korte aanvulling:

Na de veerpootwissel kraakte, rammelde er bij mij ook iets...

Bleek dat de moet op het toplager niet helemaal meer vast zat.. Aangedraaid, en probleem was helemaal weg..


Hebbie m wel goed aangedraaid?


(Ik heb er bij de wissel helemaal niet opgelet, de poot was compleet, incl veer enz,.. maar wellicht dat is bij het in of uitbouwen wel is gaan mee-draaien, en zo is los geraakt..)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gerammel na verlagen?
« Reactie #23 Gepost op: vr, 09 mei 2003, 20:41:49 »
ik kan bij mijn polo camber,caster en sporing stellen ......
camber staat op 1 graad negatief .sporing op nul.caster heb ik origineel gelaten .achteras stond al perfect deze is ook 1 graad negatief op camber.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #24 Gepost op: za, 18 jun 2005, 17:53:51 »
Vandaag de verlaging van de polo veranderd in 60/40, gele koni's aan de voorzijde gemonteerd (nu koni geel rondom) en de veren van dramex uitgewisseld voor H&R.
Tegelijk even alle banden vernieuwd en nu het volgende:
In het dorp waar ik woon zijn voornamelijk de klinkerwegen alles behalve vlak. Bij het berijden van deze wegen, en het hobbelen over deze oneffenheden raken de voorbanden geregeld de wielkast en dan met name de wielkastlijsten (die plastic kappen om de wielkast).
Zou het werwijderen van die kappen enigszins helpen, of wordt dat wielkast uitrollen?
Oja, verlaging voorzijde is 60 mm, bandenmaat is 195/55 op 13"

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #25 Gepost op: za, 18 jun 2005, 18:47:27 »
zal wel omrollen worden.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gerammel na verlagen?
« Reactie #26 Gepost op: za, 18 jun 2005, 18:50:20 »
En welke velg maat?

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #27 Gepost op: za, 18 jun 2005, 18:54:18 »
En welke velg maat?

Dat moet jij weten! Zijn tenslotte jouw ex-velgen
(de Mattig SSF)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gerammel na verlagen?
« Reactie #28 Gepost op: za, 18 jun 2005, 21:04:38 »
Oke :)

Heb je er nu 195/55 op zitten of zitten de 195/45'ers er nog op?

Dan zou ik voor een bandenmaatje smaller gaan.
Of je moet de carosserie willen bewerken.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #29 Gepost op: za, 18 jun 2005, 22:12:58 »
zit nu 195/55 op.. achteraf gezien misschien beter geweest om 175'ers op de voorzijde te gooien..
Maar zoals ik hier uit opmaak haalt het weghalen van de sierlijsten niets uit..
kan de koni's nog verder dichtdraaien, maar dan wordt ie wel heel erg stug.. dus dat zal dan kas uitrollen worden..