Auteur Topic: gerammel na verlagen?  (gelezen 5591 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #45 Gepost op: wo, 22 jun 2005, 12:46:12 »
Wellems blokjes trekken je voorpoten naar voren, en kan helpen schaven te voorkomen (als je banden nu aan de achterkant schaven tegen de binnenspatborden/modderkappen).

Banden schaven niet aan de achterkant/binnenkant van de wielkast, maar aan de buitenkant! schaven net langs de binnenspatbordrand en de wielkastlijsten die er bij mij ook nog op zitten. Als ik door een bocht rij lopen de banden iets aan en schaven ze over de wielkastrand en trekken de popnagels al los waarmee de wielkaplijsten zijn bevestigd.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
gerammel na verlagen?
« Reactie #46 Gepost op: wo, 22 jun 2005, 13:38:53 »
Iets te lage ET waarde dus.. (ietsje (5mm ofzo) hoger zou de wielen wat meer naar binnen zetten: geen schaven meer.

Als je de kappen verwijderd, gaan de banden waarschijnlijk tegen het metaal van je spatbordrandjes schuren: daar zitten die popnagels namelijk in vast :)

Dan moet je de randjes gaan omrollen (bordelen), en dat betekend HEEL goed voor en na behandelen, anders zeker roest schade. (vuilophoping achter de randjes waar de lak door t rollen waarschijnlijk sowieso gaat barsten..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #47 Gepost op: wo, 22 jun 2005, 17:15:51 »
En een alternatief voor omrollen van de randjes is er niet?
(ja.. behalve de banden uitwisselen voor 75-ers ipv 195-ers?)

Het schaven gebeurd alleen als ik iets te enthousiast de bocht door ga, maar vooral op de kwalitatief goeie klinkerwegen in nederland (hobbels en gaten dus)
Ben namelijk niet echt een voorstander van omrollen aangezien ik bang ben voor roestschade t.g.v. het omrollen, en om nou kapitalen te gaan besteden aanspuitwerk en voorbehandeling.. liever niet.
ik zou een smallere band kunnen plaatsen, op de velg (13" 6J ET 30) zit een band 195/55.. 175 valt meer naar binnen, dus zou het probleem kunnen verhelpen, maar de 195-ers zijn gloedje nieuw!

Geen andere oplossingen? :(




Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
gerammel na verlagen?
« Reactie #48 Gepost op: wo, 22 jun 2005, 18:17:04 »
Erug stugge vering?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
gerammel na verlagen?
« Reactie #49 Gepost op: wo, 22 jun 2005, 18:20:36 »
stalen buizen ipv dempers... nee, geen andere oplossing!
trotse mama!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gerammel na verlagen?
« Reactie #50 Gepost op: wo, 22 jun 2005, 18:58:09 »
spuitbusje stone quard black nemen van wurth .is bij een pordon (mercedes vrachtwagen garage zo te verkrijgen ,mega spul)

spuiten

Wellems blokjes trekken je voorpoten naar voren, en kan helpen schaven te voorkomen (als je banden nu aan de achterkant schaven tegen de binnenspatborden/modderkappen).

Probleem met de ruimte achter de modderkappen is niet zozeer dat  t niet behandeld is, maar dan vuil zich gaat ophopen (in combinatie met steenslag) en dat is niet fijn (als je de auto nog 10 jaar wilt rijden moet je dus 1) goed voorbehandelen 2) jaarlijks schoonspuiten 3) bijhouden

dusssssssssssss ,jaap leest niet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #51 Gepost op: wo, 22 jun 2005, 19:29:23 »
Ik zal de wellems blokken kunnen gebruiken aangezien het oppervlak waar die schaaft maar vrij klein is en puur aan de bovenzijde is van de binnenspatbordrand (totale schaafoppervlak nog geen centimeter lang)

En anders idd de modderkappen verwijderen en wielkast behandelen met stone quard black
Ik ga eerst wel eens kijken of dat helpt




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
gerammel na verlagen?
« Reactie #52 Gepost op: do, 23 jun 2005, 07:57:44 »
dusssssssssssss ,jaap leest niet

En jij ken nie kwooten -nana-


Maar goed: Zonder spatkappen, met 'StoneBlaBlaSpray' is de kans op roest nog steeds groter dan met spatkappen, zonder StoneDingesSpray: Ookal spuit je alles onder de Stoneguard spray: vuilophoping krijg je altijd: antenne, astijl, koplampstukken: Precies daar waar een Polo 1 altijd rot is.

Het gaat ook niet om de eerste 2 jaar: dan zit alles net fris in de 'tsjet' ( :) ) maar daarna: Schoonhouden en Bijhouden! (word nog wel eens vergeten)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #53 Gepost op: vr, 24 jun 2005, 22:58:58 »
Hier een foto van de band met de wielkast. zoals je kan zien is de popnagel van de wielkaplijst er al half uit gereden...


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
gerammel na verlagen?
« Reactie #54 Gepost op: vr, 24 jun 2005, 23:01:52 »
dan klopt je et waarde niet ,of is je velg te breed
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #55 Gepost op: vr, 24 jun 2005, 23:08:16 »
6J ET30..
Denk zelf dat de velg wel te doen is, heb  eerder een verkeerde keus gemaakt qua band.. 175 breed was beter geweest dan 195




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
gerammel na verlagen?
« Reactie #56 Gepost op: za, 25 jun 2005, 13:01:19 »
ET 30 is ook te laag.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
gerammel na verlagen?
« Reactie #57 Gepost op: za, 25 jun 2005, 14:21:39 »
Band is wel errug hoog op de foto...

Had dezelfde (letterlijk :) ) velgen onder mijn G40, wielkasten absoluut origineel, met plastic randen erop.
Heeft met 195-45 nooit aangelopen, en had ook geen knoeterhard onderstel.
Een band met 195mm breed loopvlak kan bij de verschillende bandenfabrikanten qua breedte heel anders uitvallen, ondanks dezelfde maten.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #58 Gepost op: za, 25 jun 2005, 14:39:56 »
Had dezelfde (letterlijk :) ) velgen onder mijn G40, wielkasten absoluut origineel, met plastic randen erop.
Heeft met 195-45 nooit aangelopen,

Maar had jij ook 60 mm verlaging? ;)

In ieder geval..
ET-waarde is toch de hoeveelheid dat de velg naar buiten steekt toch? Des te lager je ET, des te verder naar buiten?
 -gert-
En VW heeft volgens mij origineel ET38, dus mn velg steekt te ver naar buiten en ook nog eens verlaging, sja vrij lastig dus..

Wat ik zou kunnen doen is een band 175/50R13 op de voorzijde monteren, hierdoor zal de band iets strakker om de velg vallen en aangezien 175/50 ook nog eens wat platter is, hou ik ook een beetje ruimte over in de wielkast..
Dus ik denk zo ongeveer een cm platter en misschien een cm verder naar binnen.. de vraag is of het genoeg is..
anders moet ik of terug naar 40/40 verlaging, of opzoek naar andere velgen..
 -dunno-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
gerammel na verlagen?
« Reactie #59 Gepost op: za, 25 jun 2005, 17:50:25 »
met 175/50 kom je een heel eind.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2