Auteur Topic: Mogelijk koelvloeistof lekkage verdeelhuisje polo 2f aav  (gelezen 439 keer)

Offline subbas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 250
  • Geslacht: Man
  • binnenkort met soort lapjespolo met nz!
Mogelijk koelvloeistof lekkage verdeelhuisje polo 2f aav
« Gepost op: wo, 06 jan 2010, 21:55:21 »
Hallo, ik heb sinds kort een polo 2f coupe en nu vroeg ik me af of het kan dat het kunstof huisje naast de kop koelvloeistof lekt via de insteekflensen van de slangen?
En wat eraan te doen is, voordat ik de hele boel uit elkaar haal is het misschien wel handig te weten of bepaalde zaken misschien vaker voorkomen en of ze zonder het hele ding ertussenuit te halen op te lossen zijn.
Moet er even bij vermelden dat de koppakking bij de vorige eigenaar vervangen schijnt te zijn maar ik nu toch koelvloeistof kwijtraak en ook beige troep onder de oliedop vond, weet niet of dit misschien naweeen kunnen zijn ofdat er meer aan de hand is. Motor loopt verder goed, en start ook vlot.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijk koelvloeistof lekkage verdeelhuisje polo 2f aav
« Reactie #1 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 22:03:42 »
Misschien de koppakking wel vervangen maar niet de kop laten vlakken. Thermostaathuizen gaan regelmatig scheuren aan de kopkant.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline subbas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 250
  • Geslacht: Man
  • binnenkort met soort lapjespolo met nz!
Re: Mogelijk koelvloeistof lekkage verdeelhuisje polo 2f aav
« Reactie #2 Gepost op: wo, 06 jan 2010, 22:07:08 »
Hoi Jorp,

Kop is gevlakt volgens vorige eigenaar, misschien wel thermmostaat huis laten zitten bij het vlakken zou dat kunnen, dat ie misschien onderaan een scheurtje heeft?
Ga morgen bij daglicht gelijk even kijken.
Heb je m'n PM nog gehad?