Auteur Topic: 3 poten  (gelezen 3452 keer)

  • Gast
3 poten
« Reactie #15 Gepost op: do, 23 okt 2003, 13:20:04 »
####!...

Dat wordt dus een reparatie waarvan de kosten waarschijnlijk de dagwaarde van m'n Polo gaan benaderen....baal baal baal!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
3 poten
« Reactie #16 Gepost op: do, 23 okt 2003, 16:57:43 »
Tenzij je het zelf (eventueel met hulp) gaat doen.

- koppakking 30 euro (VW)
- kopboutenset 17 euro (niet VW, daar zijn ze te duur, kijk op havam.nl voor een goedkope dealer)
- in/uitlaatpakkingen 20 euro (VW)
- kop vlakken vanaf 25 euro
- nokkenaskeerring (nokkenas moet uitgebouwd worden voor het vlakken) 15 euro (vw)

En afhankelijk wanneer deze voor het laatst vervangen zijn:
- distributieriem 10 euro (brezan)
- waterpomp 55 euro (vw of brezan, bij vw retour oude pomp)

Dus reken qua materiaal op een 170 euro, en wat uurtjes (een dag met wat minder ervaring) sleutelwerk..
Zorg voor goed gereedschap (12 kant-inbus voor de kopbouten, momentsleutel), dat scheelt het halve werk.  -cool-

  • Gast
3 poten
« Reactie #17 Gepost op: wo, 29 okt 2003, 08:32:15 »
D'r is goed nieuws en geen nieuws....
Koppakking laten nakijken, was in orde. Meteen nieuwe APK erop tot november 2004, was ook geen probleem.
Maarrrr...nog steeds op drie poten met die kou 's ochtends. In de garage was blijkbaar niks te vinden dat op kapotte zuigerveren o.i.d. wees....dus....blij dat het de koppakking niet is, maar vertwijfeld omdat ik wel het gevoel blijf houden dat er wat anders is, getuige die 3 poten en het minder heldere blauw koelwater...

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
3 poten
« Reactie #18 Gepost op: wo, 29 okt 2003, 13:09:17 »
Tenzij je het zelf (eventueel met hulp) gaat doen.

- koppakking 30 euro (VW)
- kopboutenset 17 euro (niet VW, daar zijn ze te duur, kijk op havam.nl voor een goedkope dealer)
- in/uitlaatpakkingen 20 euro (VW)
- kop vlakken vanaf 25 euro
- nokkenaskeerring (nokkenas moet uitgebouwd worden voor het vlakken) 15 euro (vw)

En afhankelijk wanneer deze voor het laatst vervangen zijn:
- distributieriem 10 euro (brezan)
- waterpomp 55 euro (vw of brezan, bij vw retour oude pomp)

Dus reken qua materiaal op een 170 euro, en wat uurtjes (een dag met wat minder ervaring) sleutelwerk..
Zorg voor goed gereedschap (12 kant-inbus voor de kopbouten, momentsleutel), dat scheelt het halve werk.  -cool-

uhm... inbus?? volgens mij ist geen hydrostoter..

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
3 poten
« Reactie #19 Gepost op: wo, 29 okt 2003, 13:10:49 »
laat maar..... geef mezelf al een nekschot.... zat aan de kleppendeksel te denken

*nekschot*  :P

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
3 poten
« Reactie #20 Gepost op: wo, 29 okt 2003, 18:47:22 »
Laat dat vlakken maar zitten. Scheelt al weer 40 Euro. Je kunt de kop wel controleren op vlakheid. Maar zonder meer vlakken is niet nodig.
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
3 poten
« Reactie #21 Gepost op: do, 06 nov 2003, 23:31:44 »
Ik zit te denken...het zou natuurlijk kunnen dat de choke zijn werk WEL goed doet, namelijk voor extra brandstof zorgen...maar dat de eerder geopperde eventuele olielekkage in één van de cilinders eerst eruit moet (blauwe walm) voordat de extra brandstof in die cilinder zijn werk fatsoenlijk kan doen....

zit er neit rond je dynamo olie vastgekoekt?
kijk dat eens na want dan weet ik meer

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
3 poten
« Reactie #22 Gepost op: vr, 07 nov 2003, 09:45:32 »
Laat dat nekschot maar..

Kopbouten: Veeltand 12.. heel oude blokkies hadden inbus (standaard 6 hoekig gloof ik)..

veeltand 6 past btw ook :P
Mijn wagenpark Fix what ain't broken