Auteur Topic: Project [ PZ-81-RJ ] Polo 2 Coupe C  (gelezen 86202 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #75 Gepost op: di, 11 mei 2004, 08:41:16 »
'Dan verbouw ik het voorfront wel iets'
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #76 Gepost op: di, 11 mei 2004, 08:41:41 »
Ietje maar..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #77 Gepost op: di, 11 mei 2004, 08:42:06 »
Hoppa: weer wat gewicht bespaart :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #78 Gepost op: di, 11 mei 2004, 08:43:08 »
Toch een beetje slap frontje zo he?

En 'luchtbeugeltjes' voor de radiateur staat ook niet zo mooi..



Weet je wat?
« Laatst bewerkt op: wo, 18 apr 2012, 23:08:25 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #79 Gepost op: di, 11 mei 2004, 08:44:52 »
zo... radiateur op z'n plek,. intercooler eronder,. ruimte zat voor de turbo, en gelijk ook een afleg plankje in het vooronder...

..voor het oliekoelertje..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #80 Gepost op: di, 11 mei 2004, 14:55:04 »
Das ook een manier om ruimte te maken! Ziet er goed uit!

Geen dieselradiateur?



Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #81 Gepost op: di, 11 mei 2004, 16:06:53 »
Nee, geen diesel radiateur.. dan blijft er helemaal geen plek over voor een Turbo..

Nee, liever een originele GT-G40 ex-cup radiateur, met chroom bling bling waaier-kap..  :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #82 Gepost op: di, 11 mei 2004, 17:40:51 »
Citaat
Nee, liever een originele GT-G40 ex-cup radiateur, met chroom bling bling waaier-kap..  :-)


Wat is het verschil met een standaard? Toch niet alleen de bling bling?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #83 Gepost op: di, 11 mei 2004, 18:09:46 »
G40 radiateur is 'smal' (net als de 1.0), maar dan wel 'dik' als een diesel.. soort 'high-power' versie zeg maar.

Waaier kap is ook anders; VW heeft een paar no-no's een originele waaierkap laten inkorten. Gewoon 'HAK/SLIJP'

(en een duitser heeft dit exemplaar vervolgens verchroomd)

Als je goed kijkt zie je dat de 'lipjes' voor het vastzetten van de kap op een 1.1 versie niet aanwezig zijn..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #84 Gepost op: di, 11 mei 2004, 19:11:01 »
Ok, weer wat geleerd :)
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #85 Gepost op: do, 13 mei 2004, 22:25:22 »
Marcel..

zet ff de laatste foto's erbij joh!



look-alike:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #86 Gepost op: vr, 14 mei 2004, 00:16:26 »
Koud hé !
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #87 Gepost op: vr, 14 mei 2004, 08:12:13 »
Hoeveel effect heeft iets dergelijks nog? De aangezogen lucht moet nu toch wel een hele grote omweg maken?

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #88 Gepost op: vr, 14 mei 2004, 09:22:37 »
Principe bij een tubo : hoe kouder de lucht hoe beter de turbo effect heeft .
Dus een overkill aan luchthappers kan geen kwaad

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #89 Gepost op: vr, 14 mei 2004, 11:16:53 »
Hoeveel effect heeft iets dergelijks nog? De aangezogen lucht moet nu toch wel een hele grote omweg maken?

En een intercooler zet je ook NA de turbo,. dan word er dus niet meer aangezogen, maar geperst. En dan maakt het eigenlijk niet zo heel veel meer uit hoe 't traject loopt..

'goed koelen' is dan veel belangrijker dan 'gunstige flow'

Ennuh.. 't zal wel niet allemaal lucht zijn wat er door stroomt...

Marcellus zal straks ook 'zo vol' staan met koelers: radiateur, intercooler, oliekoeler, bakoliekoeler....    

'Freakin ijskast!'
Mijn wagenpark Fix what ain't broken