Auteur Topic: Project [ PZ-81-RJ ] Polo 2 Coupe C  (gelezen 100875 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #120 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 16:22:04 »
Grote verschil tussen PY en dit blok is de hoogte van het blok.

Duidelijk zichtbaar bij de dynamosteun: daar is het 1.6 blok een centimeter hoger dan een 1.3 blok.

Verder is deze turbo een zelfbouw project.. niet origineel VW dus.

Blok ABU, Kop MH, Inlaat NZ/PY, Uitlaat zelfbouw, etc etc etc
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #121 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 16:34:21 »
Met een flinke koppakking ertussen voor de compressie-verlaging. -ja-

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #122 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:07:21 »
En wat kan er gebruikt worden voor ontsteking en de injectie? niet het origineele computer denk ik  -naughty-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #123 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:16:28 »
Nope.

Injectie/gasklephuis/computer/lambda/luchtmassameter etc is/word een combi van vooral G60 en een beetje G40.

benzinedrukregelaar van marianne w. Brandstofpomp van Golf GTI, druk zat voor de injectoren dus. (type injectoren? geen idee).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #124 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:35:26 »
injectoren van g60
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #125 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 19:42:25 »
Joh, Marcel hoeft straks op meetings geen uitleg meer te geven, dat dreunen we zo met zīn allen op!  -thumbsup-

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #126 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 21:34:20 »
Echt wel !
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #127 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 21:42:05 »
230 -gert-
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #128 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 21:55:36 »
Nou meneer, volgens mij reed u 240!

Wat niet eens zo onwaarschijnlijk zal zijn als het blok erin hangt..  -prut-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #129 Gepost op: wo, 21 jul 2004, 22:25:59 »
240 is eng hoor!

Marcel mode on: op de A3 'Arnheim -> Oberhausen: Daar zit ergens een kilometer of 15 lange, flauwe bocht in..

Als je met Marcel dan 'ff wat onderdeeltjes' gaat halen met de golf, en je gaat daar 210 (of 215 met de airco uit) op de teller.. dan kan je gewoon wachten op de opmerking:


'deze bocht is echt wel scherp. Ik reed hier toen 240 met de zestienklepper, das eng'
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #130 Gepost op: do, 19 aug 2004, 00:02:53 »
Project op zomervakantie?

Ben nieuwschierig naar het resultaat  -uitlachen-

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #131 Gepost op: do, 19 aug 2004, 00:06:57 »
Welke turbo zit er op bye the way?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #132 Gepost op: do, 19 aug 2004, 09:24:28 »
Project is inderdaad op zomervakantie.. Nuja. De projectman dan..

Turbo: oi, nou moet ik ff gaan denken..

't is in iedergeval een garrett (Gerrit) turbo, met olie-koeling. (dus geen waterkoeler zoals je ze ook wel ziet)..

Is gloof ik van een diesel,. maar zeker ben ik er niet van.

Ennuh: Als ie overlijd.. kan er altijd nog een andere op :-)

Project staat vooral een beetje stil bij gebrek aan slangen en 'lange-tijd-tijd'.  Bij inbouw staat de auto waarschijnlijk wel een weekje 'stil'....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #133 Gepost op: di, 07 sep 2004, 13:09:32 »
Even off topic

Die ABU ondermotor is monopoint injectie en heeft 75 pk. Is het niet mogelijk om er een andere kop op te zetten van een 3F of zo en G40 injectoren te gebruiken en dan meer pk's te halen. Dan zou ik zo een blok wel zien zitten voor in mijn polo.  -uitlachen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [PZ-81-RJ] Polo 2 Coupe C
« Reactie #134 Gepost op: di, 07 sep 2004, 14:27:25 »
D'r was iets met verbrandingsruimte in de kop (dat heeft een 1.6 wel en een 1.0/1.3/1.4 niet.

inlaatspruitstuk is van plastiek (of rond alu) bij een 1.6, dus met inlaatspruitstukken wisselen ben je er ook niet..

dus...

verbrandingsruimte in de kop heb je wel bij sleeptuimelaars, maar dan zal je wel zelf een nokkenaspoelie moeten bouwen.. of een krukas-poelie van een MH zien te scoren. (non-hi-torque).. toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken