Auteur Topic: ecu aanpassen  (gelezen 1270 keer)

Offline bram

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Bram Ernst
ecu aanpassen
« Gepost op: wo, 20 jan 2010, 21:06:17 »
Ik wil mijn auto iets sneller maken. Ik weet dat je met een ander kristal je toerenbegrenzer kan aanpassen. Maar weet iemand ook of je de kenvelden kan aanpassen(inspuiting enz) en zoja met wat voor programma. Aangezien er geen obd stekker op zit is het waarschijnlijk geen eitje. Op dit moment is de enige oplossing een lege ecu kopen en zelf programeren.

Alvast bedankt

P.S.
weet iemand of een 3f spruitsuk op een gk kop past. 
Rookworst zonder R is ookworst

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ecu aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 20 jan 2010, 21:16:06 »
welke ecu wil je aanpassen . en ja een 3f spruitstuk past op een gk kop ,kijk wel of de kanalen niet wat na bewerkt moeten worden ivm flow
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ecu aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 20 jan 2010, 21:36:35 »
lees net dat het nz betereft

en dat je wat van plan bent  -thumbsup-

 persoonlijk mijn advies : gk onderblok ,3f kop , 268 nokkenstok ,3f inlaat , nz gasklep zonder de lobben ,potentio meter op de gasklep bevestigen met dezelfde waarden als de luchtschuif van je lmm ,hitte draadje boven gasklephuis plaatsen , diesel luchtfilter huis ,ander kristal in je ecu ( ff klikken ) benzinde druk regelaar een 2mm indrukken , spaghetty van 4-2-1 op je standaard uitlaat .hiermee heb je wel een leuk resultaat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline bram

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Bram Ernst
Re: ecu aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 20 jan 2010, 21:58:17 »
ik zat eerder aan een gk blok met 3f spruitstuk te denken, meer compressie door de gk kop en meer opening door je gk nokkenas (want we willen het wel standaard houden ;) )en de voordelen van inspuiting. En de hele kabel boom van een 3f over zetten.
En dan Ecu aanpassen maar of dat lukt is de vraag.
Rookworst zonder R is ookworst

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ecu aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 20 jan 2010, 22:04:36 »
gk kop is vlak en 3f kop ook ,enkelt de 3f kop heeft een betere doorlaat en frotere kleppen (dus betere kandidaat voor betere vullingsgraad)hierop een 3f nokkenas ,pak je meer mee dan een gk kop met gk as .

en de ecu aan passen heb ik een linkje voor je geplaatst ,enigste vereiste is dat je duits kunt .
 3f kabelboom en ecu zou ik niet doen . ga voor de nz ,is simpeler aan te passen en heeft qua inspuiting op de ecu de zelfde werking ,echter zit op de 3f ecu ook de ontsteking verwerkt . digijet is wat beter aan te passen dan een digifant , digifant heeft een vrij traag werkgeheugen , daar heb je met de digijet geen last van
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline bram

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Bram Ernst
Re: ecu aanpassen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 20 jan 2010, 22:15:31 »
bedankt
weet alleen nog niet hoe ik de kenvelden kan aanpassen, zal binnen kort even langs de vw dealer(heb daar een tijdje stage gelopen)mischien dat die er meer over weten.
Rookworst zonder R is ookworst

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ecu aanpassen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 20 jan 2010, 22:19:00 »
welke kenvelden ?

 als je de kloktijden aan past voor de injectie zal de rev limit omhoog gaan en de puls duur van de inspuiting wat korter ,dit compenseer je weer door iets meer druk op je regelaar .. de ecu heeft reserve genoeg om dit motorische opvoer verhaal aan te kunnen .injectoren zijn ook ruimschoots bemeten . digifant en digijet zijn niet zo fijn besnaard als de huidige injectie ecu .als je dat wilt zou ik of kms of megasquirt toepassen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline bram

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Bram Ernst
Re: ecu aanpassen
« Reactie #7 Gepost op: wo, 20 jan 2010, 22:21:38 »
aha  -thumbsup-bedankt
weer wat geleerd vandaag
Rookworst zonder R is ookworst

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: ecu aanpassen
« Reactie #8 Gepost op: di, 09 mrt 2010, 13:40:02 »

nz gasklep zonder de lobben

@Serge; Wat bedoel je daarmee?