Algemeen forum > Techniek

kolere poten!! G*%&**E

(1/6) > >>

alfred:
Dachten jullie stiekem dat het ergens anders over ging heh?  :D

Maar ff to the point: Heb laatst g40 veerpoten gekocht, nou zou ik ze vanmiddag ff uitelkaar halen om ze schoon te maken en van een nieuw laklaagje te voorzien.

Probleem nr.1: Het schroefje van een remschijf is er door de vorige eigenaar scheef in gedraaid en de kop al bijna helemaal kopotgedraaid.... wat te doen? Uitboren of kan ik dan het fuseehuis om zeep helpen?

Probleem nr.2: De bouten van de remklauwen zittten moervast en met geen mogelijkheid los te krijgen (sleutel erop met een stuk buis als hefboom) Graag advies....

Uit het bovenste blijkt geloof ik wel dat ik iemand met 2 linkerhanden ben, de oplossing zal wel kinderlijk eenvoudig zijn.....

:
Probleem 1:
Gewoon het koppie eraf boren, je kan later de schijf opnieuw vastzetten in een ander gat met een nieuw boutje.

Probleem 2:
Tsjah...............die kunnen af en toe verrot vastzitten, enige remedie is domme kracht.

Succes ermee. ;)

DJsjonk:
DE oplossing heb ik niet, maar wel uit eigen ervaring:
probleem 1= had ik ook en heb die gewoon uitgeboord,
eerst klein boortje, dan ietsje groter en met een beetje geluk
wil 't boortje zich vasthappen in 't boutje en alsnog gaan draaien.

probleem 2= flinke klap erop (effe laten schrikken) en/of kruipolie (WD40) en effe in laten trekken

alfred:
domme kracht bezit ik wel geloof ik..... gister nog een a-merk ratel naar zijn grootje getrokken... Maar dit wil echt van geen kant, kruipolie heb ik al geprobeerd en zelfs met een halve meter lange hefarm wil het niet. Ook het laten schrikken is nog geen succes.. Laat hem wel een nachie in de kruip staan....

DJsjonk:
Oh, ik weet hoe frusterend dit kan zijn.
Succes ermee
Heb geduld: komt tijd, komt raad

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie