Auteur Topic: Signature instellingen - Wat is wenselijk?  (gelezen 5231 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Signature instellingen - Wat is wenselijk?
« Gepost op: zo, 31 jan 2010, 21:03:18 »
De ' Signature ' of ' Handtekening ' maakt onderdeel uit van de instellingen van je profiel
Hier op het register forum hebben we er voor gekozen de ' avatar '  (jouw persoonlijke afbeelding) links naast je postings te plaatsen. Ook zijn er een persoonlijke titel en een extra titel beschikbaar om je profiel wat extra cachet te geven, te pimpen of tunen.

Door deze plaatsing van de profielinformatie (links) en de eigenlijke posting-tekst rechts, blijft het topic ' leesbaar ' en te volgen: Als je een topic doorleest, staat de eigenlijke topic tekst dus niet verborgen tussen banners en avatars.

Wat standaard wel onder jouw posting verschijnt, is je handtekening. Je kunt je handtekening instellen door in het menu bovenaan het forum te klikken op ' PROFIEL ' en vervolgens te gaan naar Forumprofielinformatie  onder het kopje ' Profiel wijzigen '
 
Jouw handtekening verschijnt onder elke posting die je plaatst. Als je jouw handtekening veranderd, veranderd hij onder alle postings automatisch.

Je kunt jouw handtekening net zo aanpassing (stijl) zoals postings zelf, maar een opvallende schreeuwerige handtekening leidt al snel af en is dus niet echt wenselijk.

Uit de registratieovereenkomst:
Citaat
   3. Onderschrift / Handtekening
         1. Onderschriften dienen qua omvang beperkt te blijven. Het is niet toegestaan banners in het onderschrift te plaatsen.
         2. Teksten in onderschriften moeten voldoen aan dezelfde regels als de berichtteksten (1.c/d/e).
         3. Links zijn toegestaan mits deze geen commerciële, of aanstootgevende sites vertegenwoordigen.
 

We voeren een duidelijk en helder beleid; Als we vinden dat de eigenlijke tekst ' verdrinkt ' tussen de handtekeningen, banners, links, plaatjes, dan verwijderen we ze gewoon zonder pardon. Als we er aan denken, of als je maar blijft je volhouden, krijg je vanzelf een PM met een link naar dit topic.

(Echt rechtlijnig zijn we niet; het ligt er maar net aan met welk been we uit bed zijn gestapt: maak je het te bont, merk je het vanzelf :) )

 

Wat wel toegestaan is, is een bonte verzamelijk kleurtjes in standaard lettertype, kleine icoontjes, niet groter dan een pixel of 30 bij 30 ( een icoontje of smiley ) en links naar bijvoorbeeld je eigen website. We hebben de mogelijkheid voor HTML in je handtekening 'aan' staan, dus een website URL kan je als link of plaatje opnemen.  We hebben ook een vrij groot aantal karakters toegestaan, zodat je ook uitgebreide afbeeldings-url's kunt gebruiken of verbloemen. 

Suc6 en veel plezier!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Signature instellingen - Wat is wenselijk?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 31 jan 2010, 21:11:01 »
Ochja: meestal gebeurd het ' in den minne ', maar sinds kort kan je m herkennen; de aangepaste link als je ' per ongeluk '  toch een dikke banner in je signature plaatst:

Homer: Doh! (met link)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Signature instellingen - Wat is wenselijk?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 31 jan 2010, 21:34:32 »
Ik weet niet of de mijne binnen de richtlijnen valt aangezien er 3 websites in staan. 1 is hobby, en 2 zijn er meer omdat ik die gemaakt heb, doel van de sites ligt ook niet echt bij commercie.

Ik zou het wel willen weten voor hij ineens weg is...

Offline c@briodriver

  • Non-Register lid
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
  • marcel
Re: Signature instellingen - Wat is wenselijk?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 31 jan 2010, 21:36:59 »
vandaar dat ie weg was/ is..... :)
ook fijn dat je d'r ff van op de hoogte wordt gesteld want ik dacht dus dat de link verkeerd was...vandaar weer opnieuw geplaatst.....
krijg je lekkere misverstanden van zo  -gert-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Signature instellingen - Wat is wenselijk?
« Reactie #4 Gepost op: zo, 31 jan 2010, 21:58:46 »
@ The Maxx: Geen stress. 

@ C@briodriver: Misverstanden? Nee hoor :)  Het staat al vermeld in de registratieovereenkomst als je jezelf aanmeld. Maar goed: die leest natuurlijk niet iedereen even aandachtig. Het was je vast niet opgevallen dat er verder niemand hier op het forum een grote banner onder z'n postings heeft staan? :)

Je had je natuurlijk kunnen afvragen hoe het kwam, maar maakt niet uit: Komt wel vaker voor, en wel hebben geen zwaar moderator team dat er altijd bovenop zit, of alles even netjes afhandeld. Trek het je ook vooral niet persoonlijk aan; Zoals gezegd: het komt wel vaker voor, alleen de laatste tijd ( half jaar ) wat meer dan voorheen, vandaar dat we nu eens zijn gaan nadenken: helemaal uitzetten, of even ' ter herinnering ' een posting opzetten, waarnaar gelinkt kan worden. De registratieovereenkomst zie je immers meestal maar 1 keer.
 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken