Auteur Topic: ruitenwisser probleem...  (gelezen 2821 keer)

Offline bavaria

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
ruitenwisser probleem...
« Gepost op: wo, 03 feb 2010, 21:49:34 »
Toevalig was ik gisteren bij de praxis ik had mijn ruitenwisser aan maar door mijn sleutel uit het contact tehalen en naar binnen te lopen...

liet ik per ongeluk mijn ruitenwisser aan staan deze stond nog op de interval toen ik klaar was en ik in de auto stapte viel me op dat mijn ruitenwisser nog gewoon werkte zonder sleutel in contact  -boehoe-


Aangezien er niet aan deze auto is geprutst is nog geheel orgineel lijkt me dit wel erg vaag probleem  -gert-

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #1 Gepost op: wo, 03 feb 2010, 21:51:12 »
je zou toch haast zeggen dat er dan ergens iets door gelust moet wezen maar goed ik en electra  -gert-

Offline bavaria

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #2 Gepost op: wo, 03 feb 2010, 21:54:54 »
je zou toch haast zeggen dat er dan ergens iets door gelust moet wezen maar goed ik en electra  -gert-

Ik ben niet vreemd met elektra maar ik zal zaterdag is meten nadat ik de auto heb aangemeld bij ask...

Ik zit zelf in hilversum bij ask club ik zal daar is vragen of men wat info weet ...

leuke club trouwens op deze club kan je op kenteken voor 180 euro per jaar elke dag sleutelen tot 22:00 en alles bij de hand..

Zelf heb ik ook de ruimte helaas staat hier een oude bmw e3 3.0s Bavaria dit project loopt al een tijdje

http://www.autoserviceklup.nl/

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #3 Gepost op: wo, 03 feb 2010, 22:09:09 »
ruiten wisser is dan ipv geschakelde plus op een konstante plus gezet ,hoort niet idd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline bavaria

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #4 Gepost op: wo, 03 feb 2010, 22:11:02 »
ruiten wisser is dan ipv geschakelde plus op een konstante plus gezet ,hoort niet idd


het enige gepruts is een startonderbreking ik zal daar is naar de oorzaak is gaan meten.... :P

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #5 Gepost op: wo, 03 feb 2010, 22:56:28 »
mss ergens een kortsluiting?
Dan zoekt de spanning steeds de kortste weg ...
In bepaalde gevallen durft zelfs het contact op te springen zonder sleutel enzo ...

Mja elektronica is iets zot!  -gert-
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #6 Gepost op: do, 04 feb 2010, 20:54:50 »
electronica is net zoiets  als hydraulica. als je goed kijkt werkt alles bijna het zelfde, alleen van de een kun je smerig worden en van de  ander krijg je spontaan spasjes  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #7 Gepost op: do, 04 feb 2010, 23:50:40 »
hey,


werken er ook nog andere dingen als het contact opstaat?denk aan ruitverwarming,aanjager,radio enzovoorts.

dan zou het eventueel in je contactblok kunnen zitten wat ergens niet correct werkt,zelf ook al voor gehad.

Offline bavaria

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #8 Gepost op: vr, 05 feb 2010, 07:22:53 »
hey,


werken er ook nog andere dingen als het contact opstaat?denk aan ruitverwarming,aanjager,radio enzovoorts.

dan zou het eventueel in je contactblok kunnen zitten wat ergens niet correct werkt,zelf ook al voor gehad.


nog niet getest maar ik zal is wat dingen aanzetten zonder sleutel er in ...

Offline dies2000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • domenic sanders
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #9 Gepost op: vr, 05 feb 2010, 07:42:28 »
zit er geen vocht in je contact slot want als er vocht is in de auto kan er geleiding zijn in je contactslot waardoor er toch spanning op je ruitenwisser staat
of heb je toevallig je contactslot ingespoten met wd40 of contactspray  -klus-
IK BEN MIJN EIGEN BAAS !!! tenzij mn vrouw anders zegt

Offline bavaria

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #10 Gepost op: vr, 05 feb 2010, 20:01:37 »
zit er geen vocht in je contact slot want als er vocht is in de auto kan er geleiding zijn in je contactslot waardoor er toch spanning op je ruitenwisser staat
of heb je toevallig je contactslot ingespoten met wd40 of contactspray  -klus-


vandaag is wat dingen aangezet maar is echt alleen ruitenwisser .... auto heeft wel maand met kapote ruit open gestaan althans met vuilniszak dicht geplakt. -dots- -dots-

ik ga morgen wat onderdelen en nieuwe filters en olie plus twee nieuwe voorbanden en de distributie riem theromostaat... -klus-

bij dit ondehoud zal ik ook is gaan kijken waarom dit zo is ...

Offline g40airlines

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • C. de Mir
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #11 Gepost op: vr, 01 mrt 2019, 04:54:08 »
zit er geen vocht in je contact slot want als er vocht is in de auto kan er geleiding zijn in je contactslot waardoor er toch spanning op je ruitenwisser staat
of heb je toevallig je contactslot ingespoten met wd40 of contactspray  -klus-

Vandaag reed ik met mijn polo '94 en opeens kwam er rook en plasticgeur onder mijn stuur vandaan. Auto snel aan de kant gezet en voor de zekerheid onder de motorkap gekeken maar daar was niks te zien of te ruiken. Geur en rook kwamen overduidelijk rond het stuur vandaan. Alles deed het prima totdat ik mijn ruitenwisser aan wou zetten maar de gehele hendel is zo schroef (bijna vast) en hij doet niks meer. Waarom ik hiernou op reageer is dat ik gisteren de gehele boel met dashboardspray heb ondergespoten en ook over het contactslotgedeelte. Ik ga zaterdag het een en ander los halen om te zien wat het nou precies is.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: ruitenwisser probleem...
« Reactie #12 Gepost op: vr, 01 mrt 2019, 06:23:48 »
De oorzaak zal wel dat dashbordspray zijn.
Ik heb er overigens nooit van gehoord.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2