Auteur Topic: Motor slaat niet aan!!!!  (gelezen 1879 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #15 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 12:05:43 »
Nu blijft de motor al helemaal niet meer lopen, zonder gas te geven. Geert (Gekke Gerrit), was jou dit bekend?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #16 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 13:49:19 »
Nee, Melvin, zoals gezegd werd de auto dagelijks gebruikt en waren er geen problemen behalve wat te rijk lopen. Ook de rit van Heerlen naar Rotterdam zonder enig probleem weten te volbrengen. Zat ook geen radio in dus bijvoorbeeld vreemde geluidjes zouden zijn opgevallen.

Ik zou ook nooit een 'probleembak' proberen te verkopen als zijnde probleemloos, zeker niet aan bekenden (al is het dan van een forum). Ik zou ook nooit de gok hebben genomen om een rit van ruim 2 uur op weg naar een afspraak te gaan ondernemen met een onbetrouwbaar vervoermiddel! -gert-

Dat de auto in Rotterdam 'droog' stond was voor mij zeker zo'n verrassing als voor jou, maar lijkt mij niet van invloed op je huidige probleem... -wanker-

Mijn gedachte is wel dat als je met ontsteking/verdeling e.d. aan de gang gaat, en vervolgens lukt het niet meer om de motor lopend te krijgen ik toch echt denk dat je eerder moet denken aan iets dat je mogelijk verkeerd hebt gedaan in het proces, dan aan iets wat daarvoor al mis zou zijn?!  -dunno-

Vraagbaak gisteravond trouwens in de companymail gegooid, maar nu lees ik dat je er toch al een hebt? Is in ieder geval onderweg naar je toe... -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #17 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 14:48:17 »
Voordat ik de boegiekabels heb aangeraakt, maar wel koelvloeistof heb bijgevuld heb ik ook even wat gereden. Vanaf het begin deed ie al moeilijk.
Dit kwam ik nog tegen...Een post van jou van vorig jaar.


Posted: June 05 2005,19:18  

--------------------------------------------------------------------------------
Quote (polo91C @ June 05 2005,18:01)
Mijn autootje loopt sinds kort niet meer zo lekker stationair en als ik gas geef slaat ie bijna! af...echt Bijna...
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe vonkgever/rotor geplaatst.
Te veel/weinig lucht/benzine ?
Ik zal morgen eens de boel los gaan halen...'t zal wel weer iets simpels zijn...valse lucht sluit ik zelf wel uit...Ik heb het inlaattraject paar maanden geleden nog los gehad en zag er allemaal goed uit.
Polo 1.3 mpi 1990. Quote.

Mijn Polootje 1300 (HK) deed hetzelfde... Op advies van dit forum mijn vacuumvervroeger vervangen, en dit leverde een grote verbetering op (voor weinig geld)! Nu (een paar dagen later) doet de auto het weer, terwijl de vacuumvervroeger nog goed werkt... Echt balen, de auto heeft in koude staat totaal geen trekkracht in lage toerentallen en valt af en toe zelfs gewoon stil.  
Ikzelf denk aan een (automatische) choke-probleem, danwel een mengselprobleem. De motor maakt gewoon te weinig toeren, en zakt in (smoort) bij gasgeven.  Ik moet heuvel-op (woon in Z-Limburg) mijns inziens ook te snel/vaak terugschakelen.
 

--------------
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet

--------------------------
Heb nu dus nog steeds deze problemen, had je moeten vertellen. Ik heb nu, jammergenoeg, vraagtekens...




Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #18 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 15:10:00 »
Zekeringen allemaal 100% ?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #19 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 15:47:30 »
De vacuumvervroeger bleek het antwoord (zoals ik je ook in eerdere contacten en in Rotterdam verteld heb). Dat de auto een paar dagen later hetzelfde beeld liet zien bleek te liggen aan het feit dat ik het slangetjes van de vacuumvervroeger niet goed genoeg teruggeplaatst had: het was er van afgeschoven, en dus was er weer geen vacuumvervroeging. Ergo: dezelfde klachten.
Als je een bepaalde gedachte hebt heb ik liever dat je die uitspreekt/schrijft, want ik krijg hier geen prettig gevoel bij!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #20 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 16:31:34 »
regel dit even over de telefoon of via de email?! -prut-

Via een forum beschuldigingen uitten is  onpersoonlijk en niet netjes.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #21 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 18:57:52 »
Komt wel goed hoor. No hard feelings. Kost alleen wat tijd.  -wanker-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #22 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 19:18:04 »
-prut-

is uiteindelijk wel de moeite waard als je het weer aan de praat hebt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #23 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 19:18:56 »
Precies!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #24 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 20:19:46 »
-prut-  Ik gun je (en de Polo) alleen het beste, dus wens ik je alle succes en ik hoop dat je er snel weer net zoveel plezier van hebt als ik had?!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Motor slaat niet aan!!!!
« Reactie #25 Gepost op: wo, 31 mei 2006, 23:24:41 »
Geen probleem hoor Geert!

Het herstel/zoek werk had ik niet zo ernstig verwacht. Bummer.

Maar vandaag heeft m'n meissie d'r rijbewijs gehaald, maar moet ze nog maar ff wachten met rijden. -sturen-